Saabaru EJ25 turbo utan ladd

boy_059
28 mars 2011 · 2 Inlägg

har tappat ladd tryck från 1,3 till o,4 om jag tvingar upp de så aldrig över o,6  har kollat turbo, ic, slanagr, dump och laddtrycks givaren var fan har jag felet???

Saab 9-2x aero/sti "saabaru" (2006)
Volvo 164 "boy" (1971)
zemet
28 mars 2011 · 4 041 Inlägg

kanske inte får bensin som den ska?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
zovix Maskinbefäl
28 mars 2011 · 1 038 Inlägg

Jag har aldrig skruvat med en sådan bil, men kan tänka mig att wastegaten styrs via vaccum och i så fall börja med att kolla vaccum slangar mm.

I värsta fall kan det vara en magnetventil som är inblandad och i så fall kan även den ha gett upp. Brukar fungera som så att med atmosfärstryck på styr sidan = grundladd och fullt vaccum = wastegate trycket

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Gunnaarson
28 mars 2011 · 42 Inlägg

samma motor som kompisen har, den har det varit otroligt mycket strul med.. det kan vara så att någon vakumslang har spruckit lite lätt. varvar den precis som den ska? om inte kan det till och med vara luftmassemätaren, i värsta fall som min kompis råkat ut för är att turbon sprack till slut och inte orkade hålla ladd så den gav inte full effekt och drog olja, och till slut skar hans motor tyvärr...

[img]http://i39.tinypic.com/2wc4q6s.jpg[/img]
Fricke
28 mars 2011 · 140 Inlägg

Ja jag tippar då på lmm ja, vet inte hur många såna min bil har ätit upp, och har alldrig hänt att motorlampan har börjat lysa heller när dom går, pröva att rycka ur lmm sladden och se hur den går då, samt hur mycket ladd du får, kör du med öppet filter?
kännt på wastegate armen så den inte fastnat i öppet läge?
Annars skulle jag tipsa dig att kika in på www.impreza.nu och söka lite i trådarna där på forumet, efter som de är ju just en wrx motor du har smile finns hur mycket som helst om just lågt laddtryck.

MVH
Fredrik

Toyota GT86 "GT86 ACE Muffler number one" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang