5203
Sök

Startproblen vid byte av kamrem

2 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#1
Jag behöver tips och råd vad som är fel. Har bytt kam rem och alla inställningar är rätt men startar inte vad är felet.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2011
#2
bil?

har du inte ryckt någon givare så sitter gissningsvis remmen fel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
420 Inlägg
31 mars 2011
#3
de är inte så att du har fått vevaxeln ett varv fel? vevaxeln snurrar 2 varv på ett kamaxel-varv

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

KHRacing
31 mars 2011
#4
Fladdermusen skrev:
de är inte så att du har fått vevaxeln ett varv fel? vevaxeln snurrar 2 varv på ett kamaxel-varv

Snurrar du veven ett varv så står ju kolvarna likadant igen :-)

Najs
31 mars 2011
#5
en kugge fel?

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
420 Inlägg
31 mars 2011
#6
KHRacing skrev:
Fladdermusen skrev:
de är inte så att du har fått vevaxeln ett varv fel? vevaxeln snurrar 2 varv på ett kamaxel-varv

Snurrar du veven ett varv så står ju kolvarna likadant igen :-)

förvisso men blir det inte konstigt med fördelaren? jag hade en gång en ford där vevaxeln satt ett varv fel o bilen gick men den var fruktansvärt slö o svårstartad

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2011
#7
Fladdermusen skrev:
KHRacing skrev:
Fladdermusen skrev:
de är inte så att du har fått vevaxeln ett varv fel? vevaxeln snurrar 2 varv på ett kamaxel-varv

Snurrar du veven ett varv så står ju kolvarna likadant igen :-)

förvisso men blir det inte konstigt med fördelaren? jag hade en gång en ford där vevaxeln satt ett varv fel o bilen gick men den var fruktansvärt slö o svårstartad

beror på hur fördelaren är driven, därför jag ville veta vad TS har för bil.

vissa drivs av kammen, vissa på mellanaxeln, vissa på veven.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#8
NITROUS skrev:
Fladdermusen skrev:
KHRacing skrev:

Snurrar du veven ett varv så står ju kolvarna likadant igen :-)

förvisso men blir det inte konstigt med fördelaren? jag hade en gång en ford där vevaxeln satt ett varv fel o bilen gick men den var fruktansvärt slö o svårstartad

beror på hur fördelaren är driven, därför jag ville veta vad TS har för bil.

vissa drivs av kammen, vissa på mellanaxeln, vissa på veven.

Fördelaren drivs av kammen. Har ingen halgivare.

56 Inlägg
3 april 2011
#9
Kontrollera kamaxelgivaren, att den inte sitter 180 grader fel



Sök