Bergkuist skrev:
VolvoMacce skrev:
mesar.. får ju stå på sig lite om man vill ha ändringar.. händer ju inge om alla sitter framför datorn å bara gnäller..
Problemet ligger i att media i Sverige riktar inte sin fokus på oss "bil älskare" då vi är en minoritet. Vi svenskar har blivit så "hjärntvättade" av klimat propagandan att svenskar accepterar ett högt drivmedelspris! Det finns frågor som är viktigare för många än just drivmedelspriset.
Jag har en liten bil och drabbas inte mycket av ett högre drivmedelspris men det jag drabbas av är att allt blir dyrare.
Varor ökar % med att drivmedelspriset ökar. Ett diesel pris på 20 kr från 15 kr är en ökning med 33% detta kommer leda till att alla varor som transporteras på en sträcka måste öka totalt med 33% i kostnad.
Nu tar jag inte med effektivisering av tillverkningen av produkter eller bättre flödesekonomi i produktion utan räknar med att allt tillverkas och distributive som vanligt. I verkligenheten kommer det inte vara sådan hög höjning utan gjordes i syftet att påvisa vad som hända skall.
engolf skrev:
Skjuta Reinfeldt? Behöver inte skjuta honom, bara skada...
Reinfeldt har ABSOLUT inget att göra med drivmedelspriset, den höga drivmedelskatten skapades av SOCIALDEMOKRATERNA. Sen den nya skattehöjningen är gemensamt beslut av hela riksdagen, att gå på personangrapp är bara löjligt.
Reinfeldt rättar sig efter vad partiet som helhet tycker, se bara vad som hände med Löfven i kärnkrafts frågan. Han fick inte ha åsikt om att kärnkraften får vara kvar. Men det är som vanligt, alla skyller på de nuvarande politikerna trots att de var de tidigare som skapades problemen.
Jag såg att några nämnde tidigare att Norge,tyskland osv har högre drivmedelspriser men ta med att de har betydligt högre lön än svenskar!!
Så i framtiden kan vi räkna med
* Elpris på cirka 50-60% högre då vi kommer sakna kärnkraft
*Drivmedelspris på 25-30 kr
* en liter mjölk kommer kosta 15 kr
* Europas största importör av smutsig kolkraft från tyskland.
*Ingen industri