1696
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

1 436 Inlägg
19 februari 2012
MIKK0 skrev:
Hur ska folk ha råd att åka v8 med 500 hästar nu sad Vad tänker dom med?!

Det inlägget sammanfattar den allmänt rådande uppfattningen i tråden.

Enligt medel-g.org'aren verkar det vara en mänsklig rättighet att nöjesåka v8 eller sladda klappsänkt furförti i alla fall 3-4 kvällar i veckan. Har man inte råd med det på en 75%-ig lagerarbetarlön är man kränkt och politikerna skjutas (!?!?)...

Att det skall vara så jävla svårt att inse att tider förändras och vissa hobbys blir billigare och andra dyrare.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

420 Inlägg
19 februari 2012
Caffe skrev:
MIKK0 skrev:

Enligt medel-g.org'aren verkar det vara en mänsklig rättighet att nöjesåka v8 eller sladda klappsänkt furförti i alla fall 3-4 kvällar i veckan. Har man inte råd med det på en 75%-ig lagerarbetarlön är man kränkt och politikerna skjutas (!?!?)...

Att det skall vara så jävla svårt att inse att tider förändras och vissa hobbys blir billigare och andra dyrare.

Dock har dom ingen som helst anledning att höja bensinen, dom bör sänka den. Visst, dom höjer den nu när svinen till USA ska gå i krig mot Iran(?). Hade inte USA hållit på och tönta sig med krig osv hade bensinen legat på gissningsvis, 10-11 kr.

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 februari 2012
Caffe skrev:
MIKK0 skrev:

Ett större problem är ju att många redan har det svårt att få ekonomin att gå ihop när de har några mil till jobbet. Sverige är ett till ytan stort land med dåliga allmänna kommunikationer där bilen helt klart är nödvändig för många. Så ser verkligheten ut. Själv tjänar jag bra och behöver bara göra av med en tank i månaden, men långt ifrån alla har det så.

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2012
Ja men vad fan klagar alla om ? Knappt råd å köra till jobbet...för fan vi snackar om nån krona hit å dit mellan åren.

OM bensinpriset höjs från 14 till 15 kronor så blir de  70 kr extra på 70 liter sås och OKEJ OM DU GÖR AV MED 70 kr  liter om dagen till å från jobbet då blir de dyrt, men å klaga över en 5-10 kr mer om dagen.... då är ni verkligen ute å cyklar.

i så fall borde ni köpa billigaste bilen på marknaden, trafikförsäkra den och är inte de nått alternativ så  sluta klaga...

619 Inlägg
19 februari 2012
Xuri skrev:
Ja men vad fan klagar alla om ? Knappt råd å köra till jobbet...för fan vi snackar om nån krona hit å dit mellan åren.

OM bensinpriset höjs från 14 till 15 kronor så blir de  70 kr extra på 70 liter sås och OKEJ OM DU GÖR AV MED 70 kr  liter om dagen till å från jobbet då blir de dyrt, men å klaga över en 5-10 kr mer om dagen.... då är ni verkligen ute å cyklar.

i så fall borde ni köpa billigaste bilen på marknaden, trafikförsäkra den och är inte de nått alternativ så  sluta klaga...

Du får väl räkna lite längre än näsan räcker... 70 liter på en månad är det många som gör av med utan problem. Se det på 12 månader, sen på 12 år.. Så kanske du fattar vi klagar? Är det så konstigt

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2012
juhaaan skrev:
Xuri skrev:

Du får väl räkna lite längre än näsan räcker... 70 liter på en månad är det många som gör av med utan problem. Se det på 12 månader, sen på 12 år.. Så kanske du fattar vi klagar? Är det så konstigt

Jo jag fattar men skulle tippa 98 % av alla här som klagar gör de för dom är bekväma...

Jag bytte ner mig flera gånger om till billigare bil.
Jag åkta halva vägen å samåkte resten med kollegorna osv för att minska mina kostnader... .
nu har jag blivit bekväm igen å köpt dyr brukis, men jag ska börja använda cykeln när vädret tillåter.

Dom som klagar så på nån krona hit å dit, skaffa inte barn för då blir ni skyldiga att pejja 1273 kr / månad i 18 år !!!! och vänta , DE KOMMMER OCKSÅ ÖKA....

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2012
juhaaan skrev:
Xuri skrev:

Ni klagar för övrigt på nått som vi svenskar har de jävligt bra med, jämnfört med övriga norden....

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 februari 2012
Xuri skrev:
juhaaan skrev:
Xuri skrev:

Jo jag fattar men skulle tippa 98 % av alla här som klagar gör de för dom är bekväma...

Jag åkta halva vägen å samåkte resten med kollegorna osv för att minska mina kostnader... .
nu har jag blivit bekväm igen å köpt dyr brukis, men jag ska börja använda cykeln när vädret tillåter.

Dom som klagar så på nån krona hit å dit, skaffa inte barn för då blir ni skyldiga att pejja 1273 kr / månad i 18 år !!!! och vänta , DE KOMMMER OCKSÅ ÖKA....

Är det underhåll du tänker på? Det kan man om inte annat tänka på innan man stoppar dit den.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 februari 2012
juhaaan skrev:
Då blir det ingen skyline till sommaren ;(

Om det står och faller med 4500:- så skulle du nog inte köpa någon iaf.

(Räknat på bilen drar 3 liter milen (vilket den inte gör) och du kör 1000 mil på ett år (vilket också är högt räknat på en hobbybil)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
19 februari 2012
discokapten skrev:
Xuri skrev:
juhaaan skrev:

Är det underhåll du tänker på? Det kan man om inte annat tänka på innan man stoppar dit den.

20 år är det faktiskt wink Nej ska vi starta eget parti ? G.ORG demokraterna, bilisternas vän

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 februari 2012
Jimmylainen skrev:
Dock har dom ingen som helst anledning att höja bensinen, dom bör sänka den

OPEC vill ha pris på $100 per fat man sänker medvetet produktionen för trissa priser så detta har inget med våra politiker att göra inte heller lilla usa, opec styr hela världens råoljepris och kan sänka europa när som helst..

551 Inlägg
19 februari 2012
Jimmylainen skrev:
p12 skrev:
kannebanne skrev:

Flytta till afrika då om du tycker de e så jävla kul utan bil, vafan gör du ens på garaget?

Gillar bilar så klart, men som en hobby. Jag hatar bara folk som klagar så jävla mycket, riktig gnällattityd ni har.

Har läst igenom lite inlägg nu och du måste ju ha en snedvriden uppfattning om verkligheten. Tycker du 15 kr/liten är rimligt med tanke på all den olja vi har världen över? Den borde ligga på 10 kr/liten.

Sen snackar du om att cykla till jobbet? Jag äger ingen cykel och kollektivtrafiken går ej en rimlig tid när jag ska behöva åka till jobbet, dvs. 04:45.

Tycket 15 litern är billigt. Läsk är fan dyrare. Spelar ingen roll hur mycket olja det finns, oroligheter i mellanösterm kommer göra priserna ännu högre. Det är därifrån den största mängden olja kommer ifrån.

Tycker du ska vara glad som får ta del av arbarenas och normännens olja, skulle jag vara dem skulle jag inte sälja till en gnällspik som dig.

Haters gonna hate.

749 Inlägg
19 februari 2012
Om alla tankar på det billigaste stället så tvingar man mackerna att sänka priserna.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 februari 2012
kannebanne skrev:
jh-hindersson skrev:
cpu1337 skrev:

Förr va 100kr en kväll på sladd me sur40in:D men inte nu:(

ja man törs ju inte ens vrida om nycklen sad slurp så va 100kr borta........

Eller hur... E jäävla förbannad på dom som sätter så högt pris, vafan vill dom råna oss? Speciellt folk som gör v8, tror inte man får ner en v8a på under 1 liter milen, kanske avstängd i nerförsbacke men de e knappt, kommer typ 6-7 mil på 100 spänn, och då e man snål på gasen... Hemskt!

Kan du inte köra s6an på liter eller under? Låter lite konstigt.
540n gick att köra på 1,0 blandat, och jag är inte snål på gasen.
Camaro 67an drog 0,8 motorvägskörning.
Silveradon kör jag på litern blandad körning.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

619 Inlägg
19 februari 2012
Bjornn skrev:
Om alla tankar på det billigaste stället så tvingar man mackerna att sänka priserna.

Whaat that makes no sense

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 februari 2012
MIKK0 skrev:

Har man råd att ens köpa en 500hk v8 så har man råd att tanka den med, eller lånar du 100% på en bil och sen låter den stå för att du inte har råd att tanka om priset är över 14,99?

3 235 Inlägg
19 februari 2012
I tillägg till oljekrisen är ju det också Grekland som drar ner EUländerna. Och vem tror ni kommer att hjälpa Grekland, dem själva? Tror inte det, för det är inte möjligt. Eu länderna måste pösa in MYCKET pengar i försök på att stabilisera situationen, inte rädda nej, bara stabilisera. Det är snack om enorma belopp, och vem tror ni kommer att betala för kalaset? Bankerna, dem några få rika som per idag äger mer än hela nationer? Knappast, det är vi vanliga arbetande folk som kommer uppleva ökande skatter och avgifter. Detta har hänt många gånger innan, och alltid var det folket som måste betala, och nu kommer det upprepas igen. Det är lättare att beskatta miljoner vanliga människor, än beskatta några få rika, för dem rika är faktiskt dem som har makten. Höjda bränsleavgifter är bara en del av "spelet" för att dra in mer pengar till statskassan, som i sin tur närmast skänker bort pengarna till allierade i nöd. Bara vänta, det kommer bli ännu värre framöver, och det kommer påverka dem flesta.

749 Inlägg
19 februari 2012
Verkar som skattemasen vill att alla ska åka Toyota Aygo eller trabant.

Designer.
1 260 Inlägg
19 februari 2012
MeloveGolf skrev:
MIKK0 skrev:

Har man råd att ens köpa en 500hk v8 så har man råd att tanka den med, eller lånar du 100% på en bil och sen låter den stå för att du inte har råd att tanka om priset är över 14,99?

Fast härmade jag ju 90% av alla här på garaget som tycker bensinen är dyr. Jag har inget emot bensinpriserna.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 februari 2012
discokapten skrev:
Xuri skrev:
juhaaan skrev:

Jo man kan tänka på vad man köper för bil, eventuellt jobb också.
Men har man väl stoppat dit den måste man betala, man slipper inte den pengen om man cyklar wink

Sök