Helgish skrev:
Nu har jag suttit här o läst i snart 4.5 timme, rad för rad sida för sida. I början var de helt underbart o se folk skriva om ett "uppror" en demostration, ett jävla driv till att i nån mån försöka påverka? Att man nånstans insåg att de egentligen inte kommer bli nån större ändring men istället för att vara den här "Svensken" som bara går runt o ä butter o knyter handen i fickan. Sen balla hela jävla skiten ur totalt o visst de här är definitivt en politisk fråga men va fan guys? Skit er på ryggen för i helvete o låt folk rösta på va fan man vill? sluta käfta om vilket jävla parti som gjort vad här i historien?
"jaa men sossarna har pajjat i flera decenier"
"nej de har dom inte alls de moderaterna har pajjat ännu mer på bara 5 år"
Skärp till er för fan?
Jag är ganska färsk här på garaget, närmare bestämt sen 3 min sen. Så har ärligt talat ingen aning om ifall de brukar bli bitchfights om allt i trådarna här? visst tyck att de ja skriver är rena jävla gnället men min son på dagis bråkar inte ens så här mkt om vilken traktor hans kompis tog från han i sandlådan??
Kan vi snälla få tillbaka den här kämpar andan om ett fullskaligt demostrationståg? Nej de är inte för att något KOMMER att ändras men de är för att VISA hur fucking trötta vi ä på att bokstavligt talat GE bort all våran inkomst, o nej soppa pris är inte enbart boven i dramat.
över lag betalar vi vad äre? 33% i inkomst skatt? dvs lite lätt mer än en vecka i månaden av våra hårt/mindre hårt arbetade dagar försvinner i ren inkomst till staten. säg till om jag har jättefel får be om ursäkt då. sen har vi moms o skatter på.... ALLT.. eller ja ni kanske hittat nånstans man kan köpa saker o ting moms o skattefritt? nej svarta marknaden räknas inte.
Drit samma, jag vill inte flyga från ämnet så mycket mer än såhär. Hur långt har vi kommit med de här demostrationståget/samlingen? blev de som någon förutspådde att de skulle bli? vare bara en återkommande frän jävla hippie idé som skulle dö efter nån månad när fokus inte va lika riktat hit? Finns de inga kvar här på forumet som faktist vill visa sitt misstycke mer än svart på vitt på ett forum (nu kommer alla här hata mig

) som inte påverkar omvärlden ett fucking jävla skit? Är de som vanligt med alla andra forum bara en jävla klagomur eller finns de nån här som har lite stake o kan ta tag i saker? mer verksta än ord? o nej (ursäkta en gång till) jag syftar inte på er höginkomsttagare från stockholm. ni bryr er inte piss endå känns de som. spelara ingen roll vad ni har för argument. jag bor också i karlskoga, såg att nån annan gjorde de med. jag skulle mer än gärna ha en kåk för 6 mille om jag kunde gå till jobbet o bokstavligen talat kunna pissa på ICA's tak från min terass eller åka vattenskoter i poolen på övervåningen. Jag riktar mig givetvis åt oss normala människor "medelsvensson" om ni vill. vi som har en normal inkomst (menar inte snittlönen som nån annan snacka om 28k, vilket lät som han tagit siffror från norge) på runt 15k.
Jag vill inte att vi ska få "Arslet UR vagnen" jag vill att vi ALLA får "Arslet I vagnen" o tar oss upp till tjockhult parkerar 100 tusentals bilar o demonstrerar vår frustration o att vi har fått nog! O ni som bara ä snack o ingen verksta ni kan fan dra åt skogen jag är så jävla trött på er nissar som bara snackar om att ni vill ha förbättring men inte är beredda att visa framfötter o kämpa för den! skäms på er! vuxna karlar typiskt sånna som berättar hur man erövrat världen med en tandpetare så fort man fått en öl i sig.
O nej jag tänker inte be om ursäkt till alla er som tar illa vid sig, ta er jävla tanke på de här ist o tänk på alla ist för bara er själva, ni har ingenting här i den här tråden o göra iaf? De räcker med att våra sjuka politiker är våran motståndrörelse vi behöver inte höra ert skryt om villor för 3-6 mille o att ni kan köpa en sån kåk för att kunna gå till jobbet o att ni har ett välbetalt jobb starta en egen jävla tråd för de.
O nu till alla er som faktist har lite stake o lite glöd!
Snälla kom igång o börja skriva igen, jag saknar eran kämparglöd redan är så tragiskt att ni ska låta några få jävla pappskallar trampa på er på de här viset. keep the flame burning! go for it! vi ses i tjockhult o jag hoppas att 1 maj fortfarande är datumet!