2135
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

2 415 Inlägg
20 februari 2012
Anderholm skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Anderholm skrev:

jag har också stenkoll bilen står 2 meter från min yttedörr ändå blir skiten borrad så tjuvarna är fräcka men man kan som sagt inte sitta vakt 24/7 och skjuta de asen får man inte heller

kul om man får sin bil borrad.. min gamla Audi A6 Quattro hade ståltank, samt för att byta tank, så fick man riva hela bakvagnen. kul om den skulle bli borrad.

ja speciellt när min bil blivit borrad 2 gånger på 2 månader nu står den har inte råd att laga skiten igen så ny bil blev det med hel tank billigare än att laga tyvärr

undra om man inte skall ta o köpa en catch tank ist o ställe i baljan i 740n.. kostar ju bara 1000 kr, för en 60L tank..
då kan dom borra orginalet bäst fan dom vill

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Pim_Pim
20 februari 2012
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:

ökar priserna blir mer bränsle stulet jag har fått 2 tankar borrade alltså 1 i månaden på våran 745 de borrar tanken underifrån och snor bensinen likadant med dieselbilarna har ni inte fått känna på detta än va inte oroliga det kommer till er också jag skulle tro att bensin och diesel är hårdvaluta i tjyvarnas värld

Har stenkoll på min bil så det kommer inte hända med min, men en kompis mor fick sin tank uppborrad på sin lastbil. hmm

jag har också stenkoll bilen står 2 meter från min yttedörr ändå blir skiten borrad så tjuvarna är fräcka men man kan som sagt inte sitta vakt 24/7 och skjuta de asen får man inte heller

Då har du tyvärr inte stenkoll eftersom tanken blir borrad.. Skulle inte skjuta dom även om lagen var på min sida,hade inte klarat av att ha det i samvetet.

198 Inlägg
20 februari 2012
azid skrev:
OSkar000 skrev:
Allt handlar om prioriteringar. Så länge folk fortsätter att tanka i samma mängder som nu så är soppan inte för dyr. Möjligen för en del, men inte för majoriteten.

Snittlönen i Sverige är 28k kr per månad. Inte konstigt att folk har råd att tanka då.

Större delen av befolkningen består inte av 18-20-åringar med nytaget körkort.

Dessutom, hur många mil kör ni om året?

Medellönen för en arbetare 2010 låg på 22000 kronor före skatt, källa LO.

Men lev vidare i bubblan att du har 20k efter skatt när du igentligen har 15k.

Nu pratar vi samtliga som arbetar i sverige, från gatusopare till välbetalda företagsledare, då är snittet en bit över 28k.

22k före skatt är ändå ingen skitlön, det borde bli nånstans runt 16-17k efter skatt vilket går att leva ganska bra på om man har koll på vart perngarna tar vägen.

420 Inlägg
20 februari 2012
OSkar000 skrev:
azid skrev:
OSkar000 skrev:
Allt handlar om prioriteringar. Så länge folk fortsätter att tanka i samma mängder som nu så är soppan inte för dyr. Möjligen för en del, men inte för majoriteten.

Snittlönen i Sverige är 28k kr per månad. Inte konstigt att folk har råd att tanka då.

Större delen av befolkningen består inte av 18-20-åringar med nytaget körkort.

Dessutom, hur många mil kör ni om året?

Medellönen för en arbetare 2010 låg på 22000 kronor före skatt, källa LO.

Men lev vidare i bubblan att du har 20k efter skatt när du igentligen har 15k.

Nu pratar vi samtliga som arbetar i sverige, från gatusopare till välbetalda företagsledare, då är snittet en bit över 28k.

22k före skatt är ändå ingen skitlön, det borde bli nånstans runt 16-17k efter skatt vilket går att leva ganska bra på om man har koll på vart perngarna tar vägen.

Ja detta kan jag bekräfta. Jag snittar nog någonstans runt 26-27k som gaturenhållare smile.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 februari 2012
Mack skrev:
discokapten skrev:
Mack skrev:
Själv får jag ut strax över 10 000 efter skatt, varje månad.

På ett heltidsjobb?

Jag är heltidsanställd, ja. Dock går det inte jobba procentuellt 100 procent i mitt jobb.

Skaffa ett annat jobb, jag hade aldrig gått ur sängen för de pengarna.
Senast redigerat av discokapten (20 februari 2012)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
20 februari 2012
discokapten skrev:
Mack skrev:
discokapten skrev:

På ett heltidsjobb?

Jag är heltidsanställd, ja. Dock går det inte jobba procentuellt 100 procent i mitt jobb.

Skaffa ett annat jobb, jag hade aldrig gått ur sänger för de pengarna.

det hade nog en arbetslös 18 åring gärna gjort roll

Smålänning
7 887 Inlägg
20 februari 2012
hewra skrev:
discokapten skrev:
Mack skrev:

Skaffa ett annat jobb, jag hade aldrig gått ur sänger för de pengarna.

det hade nog en arbetslös 18 åring gärna gjort roll

Precis. Folk är ju som tokiga efter pengar. Pengar är inte allt.

Är det nånting jag hatar att prata om, och diskutera, är det pengar.

Pengar är ett nödvändigt ont bara.

Får jag bara tillräckligt så jag kan betala räkningar och mat, så löser sig resten smile

Planering och prioritering och inte leva över sina tillgångar. Jag köper roliga grejer istället för alkohol, cigg och snus smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
20 februari 2012
En polare som bor i Saudi tog denna bild , full tank för 67kr jämfört med över 1lax för oss...

https://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hph … 8392_n.jpg

vi hade nog gråtit av lycka om vi ens var i närheten av de priset här i Sverige :-)
Senast redigerat av Gilgamesh (20 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Forummoderator
26 474 Inlägg
20 februari 2012
discokapten skrev:
Mack skrev:
discokapten skrev:

På ett heltidsjobb?

Skaffa ett annat jobb, jag hade aldrig gått ur sängen för de pengarna.

Du, jag håller förbannat hårt i det jobb jag har, för nåt annat finns inte.
Särskilt inte med den frihet jag har i jobbet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

skogstokig
341 Inlägg
20 februari 2012
15.44 kostar bensinen här ja bor hörde jag idag

6 Inlägg
20 februari 2012
cheffer skrev:
Finns väl redan en tråd om löner? Den här är till för att gnälla på bensinpriset! *Gnäll!!* Chansen att priserna går ner till sommaren är ju minimala då de snarare brukar öka då. Blir en dyr sommar att åka fint..

TACK! Ärligt talat blir jag ledsen i ögat av o läsa här nu, kom just hem från jobbet o tagga som fan till o få komma hit o läsa om lite mer peppat folk som kommer den 1 maj? o vad ser jag? nu har vi gått över o börja snacka nästan enbart om vilken lön du har vilket arbete du har o hur många gånger nån lyckats borra din tank?

Har moderatorerna tagit semester från den här sidan eller behöver ni en till lite mer erfaren moderator som kan hjälpa till o kasta bort dom som förstör den här tråden? Tillbaka till de relevanta? som sagt de finns trådar för nästintilla allt på de här forumet, sök er dit isåfall eller skapa en egen "gnäll" tråd o låt oss ha våran "gnäll" tråd ifred?

Återigen, tillbaka till konventet/revolutionen/demonstrationen. Ska vi spika 1 maj? har någon lagt upp en grupp på fejjan? är ni fortfarande taggade eller ska ja grilla korv o skrika på betongbyggnaderna själv? Länka gärna de evenemanget/gruppen på facebook som är skapat eller som gör vi ett tillsammans nu. så bjuder vi in ALLA våra kontakter vi skriver i ALLA forum vi är med i oavsett bil bått eller möbler alla forum ska kunna ta del alla släkt o vänner! Lets go för fan kan vi köra på rätt bana nu? visa att ni har cojones!! smile

551 Inlägg
20 februari 2012
Helgish skrev:
Återigen, tillbaka till konventet/revolutionen/demonstrationen. Ska vi spika 1 maj? har någon lagt upp en grupp på fejjan? är ni fortfarande taggade eller ska ja grilla korv o skrika på betongbyggnaderna själv? Länka gärna de evenemanget/gruppen på facebook som är skapat eller som gör vi ett tillsammans nu. så bjuder vi in ALLA våra kontakter vi skriver i ALLA forum vi är med i oavsett bil bått eller möbler alla forum ska kunna ta del alla släkt o vänner! Lets go för fan kan vi köra på rätt bana nu? visa att ni har cojones!! smile

Gör det själv. Vem har tid på en tisdag att åka till Stockholm för att demostrera? Du gynnar staten och bensinbolagen i form av bensin för dit-och tillbaka-resa mer än din demostration kommer att ge. Ställ bilen och rösta på SD, det lär ge mer.

Haters gonna hate.

6 Inlägg
20 februari 2012
p12 skrev:
Helgish skrev:

Gör det själv. Vem har tid på en tisdag att åka till Stockholm för att demostrera? Du gynnar staten och bensinbolagen i form av bensin för dit-och tillbaka-resa mer än din demostration kommer att ge. Ställ bilen och rösta på SD, det lär ge mer.

Jag har redan fått en beviljad semester ansökan och ska boka biljett för tåg vid löning. såaaatte, ja kmr vara där

6 Inlägg
20 februari 2012
Helgish skrev:
p12 skrev:
Helgish skrev:

Jag har redan fått en beviljad semester ansökan och ska boka biljett för tåg vid löning. såaaatte, ja kmr vara där

för övrigt röstar ja redan på sd. men de hör inte till de här forumet

551 Inlägg
20 februari 2012
Helgish skrev:
Helgish skrev:
p12 skrev:

för övrigt röstar ja redan på sd. men de hör inte till de här forumet

Jo det gör det, de vill sänka skatten på drivmedel. Det hör nog i högsta grad hit.

För övrigt så måste ju pengarna från drivmedelsskatten komma in någon annan stans. Det är väldigt mycket pengar som de kommer driva in genom skatt på till exempel din lön. Kommer du demonstrera när de höjer inkomstskatten också eller?

Haters gonna hate.

613 Inlägg
20 februari 2012
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:

Har stenkoll på min bil så det kommer inte hända med min, men en kompis mor fick sin tank uppborrad på sin lastbil. hmm

Då har du tyvärr inte stenkoll eftersom tanken blir borrad.. Skulle inte skjuta dom även om lagen var på min sida,hade inte klarat av att ha det i samvetet.

då kan du komma hit och sitta och titta på bilen 24/7 vore bra tycker jag smile

Pim_Pim
20 februari 2012
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:

Då har jag ju ingen koll på min längre wink

613 Inlägg
20 februari 2012
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:

vi har sjuka problem med stölder där jag bor tyvärr visste man inte det när man köpte hus så
grejade i garaget gick ner i källaren 5 minuter kom ut och då stod min kompressor och mina dyra fälgar ute vid vägkanten och 2 personer sprang från platsen vad fan gör man när man ringer polisen och de säger flytta vi kan inget göra då blir man sne

2 415 Inlägg
20 februari 2012
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:

vi har sjuka problem med stölder där jag bor tyvärr visste man inte det när man köpte hus så
grejade i garaget gick ner i källaren 5 minuter kom ut och då stod min kompressor och mina dyra fälgar ute vid vägkanten och 2 personer sprang från platsen vad fan gör man när man ringer polisen och de säger flytta vi kan inget göra då blir man sne

det där hade jag nog gått till tidning osv med. bara för att smutskasta polisen så mycket man kunde. då deras jobb inte är att säga till folk att flytta... om jag hade bott där och polisen ville stanna mig för en alc kontroll så hade jag nog gett fan i o stanna. och efter ett tag hade jag sakt ne vaddå. var ni där?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

551 Inlägg
21 februari 2012
Tryck_o_pys skrev:
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:

det där hade jag nog gått till tidning osv med. bara för att smutskasta polisen så mycket man kunde. då deras jobb inte är att säga till folk att flytta... om jag hade bott där och polisen ville stanna mig för en alc kontroll så hade jag nog gett fan i o stanna. och efter ett tag hade jag sakt ne vaddå. var ni där?

Men va fan vad alla är samhällshatare på garaget. Klart polisen inte kan hjälpa dig om någon tar dina fälgar utan relevanta teorier om vem det kan vara. Även om man tror sig veta vem det är så måste man ju ha någon form av bevis. Sen tror jag inte polien har de resureserna att de kan sätta in massa folk på att hitta någons fälgar. Sånt får man ta på någon försäkring. Är det mycket ovanliga fälgar kan det finnas en chans med då måste man ju vekligen förklara det i anmälan, för att undvika att de lägger ner i brist på information.

Haters gonna hate.

Sök