1954
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
21 februari 2012
p12 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Anderholm skrev:

vi har sjuka problem med stölder där jag bor tyvärr visste man inte det när man köpte hus så
grejade i garaget gick ner i källaren 5 minuter kom ut och då stod min kompressor och mina dyra fälgar ute vid vägkanten och 2 personer sprang från platsen vad fan gör man när man ringer polisen och de säger flytta vi kan inget göra då blir man sne

det där hade jag nog gått till tidning osv med. bara för att smutskasta polisen så mycket man kunde. då deras jobb inte är att säga till folk att flytta... om jag hade bott där och polisen ville stanna mig för en alc kontroll så hade jag nog gett fan i o stanna. och efter ett tag hade jag sakt ne vaddå. var ni där?

Men va fan vad alla är samhällshatare på garaget. Klart polisen inte kan hjälpa dig om någon tar dina fälgar utan relevanta teorier om vem det kan vara. Även om man tror sig veta vem det är så måste man ju ha någon form av bevis. Sen tror jag inte polien har de resureserna att de kan sätta in massa folk på att hitta någons fälgar. Sånt får man ta på någon försäkring. Är det mycket ovanliga fälgar kan det finnas en chans med då måste man ju vekligen förklara det i anmälan, för att undvika att de lägger ner i brist på information.

Polisen är inte mycket till hjälp även om man kan bevisa något... inte ens med hjälp utav film/bilder. Inte de här i stan i varje fall. Inte ens misshandel orkar de gräva i, allt läggs ner jävligt fort, det ända de kan göra är at skjuta laser och jaga moppefjun

5 Inlägg
21 februari 2012
Vänta något år så kostar bränslet 20kr + Sjukt

551 Inlägg
21 februari 2012
CHEEVA skrev:
p12 skrev:
Tryck_o_pys skrev:

det där hade jag nog gått till tidning osv med. bara för att smutskasta polisen så mycket man kunde. då deras jobb inte är att säga till folk att flytta... om jag hade bott där och polisen ville stanna mig för en alc kontroll så hade jag nog gett fan i o stanna. och efter ett tag hade jag sakt ne vaddå. var ni där?

Men va fan vad alla är samhällshatare på garaget. Klart polisen inte kan hjälpa dig om någon tar dina fälgar utan relevanta teorier om vem det kan vara. Även om man tror sig veta vem det är så måste man ju ha någon form av bevis. Sen tror jag inte polien har de resureserna att de kan sätta in massa folk på att hitta någons fälgar. Sånt får man ta på någon försäkring. Är det mycket ovanliga fälgar kan det finnas en chans med då måste man ju vekligen förklara det i anmälan, för att undvika att de lägger ner i brist på information.

Polisen är inte mycket till hjälp även om man kan bevisa något... inte ens med hjälp utav film/bilder. Inte de här i stan i varje fall. Inte ens misshandel orkar de gräva i, allt läggs ner jävligt fort, det ända de kan göra är at skjuta laser och jaga moppefjun

Men du får ju tänka dig in i deras situation. De kan inte hålla på o gräva efter någon jeppe som smällt till dig på fyllan. Och vad tror du händer om den misstänkte nekar, samtidigt som det inte finns några releventa bevis? Jo det står ord mot ord, bara massa onödiga skattepengar som går till spilla genom att fortsätta meningslösa jakter efter socialfall. Se det som positivt att de inte gör av med dina skattepengar när de gör bedömingen att bevisen och information brister.

Haters gonna hate.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
21 februari 2012
p12 skrev:
CHEEVA skrev:
p12 skrev:

Men du får ju tänka dig in i deras situation. De kan inte hålla på o gräva efter någon jeppe som smällt till dig på fyllan. Och vad tror du händer om den misstänkte nekar, samtidigt som det inte finns några releventa bevis? Jo det står ord mot ord, bara massa onödiga skattepengar som går till spilla genom att fortsätta meningslösa jakter efter socialfall. Se det som positivt att de inte gör av med dina skattepengar när de gör bedömingen att bevisen och information brister.

nu var det inte mig det handlade om och det var ingen vanlig misshandel (skulle kalla det mordförsök och ej misshandel men men ) ...  men skit samma ! för mkt ot nu
Senast redigerat av CHEEVA (21 februari 2012)

2 415 Inlägg
21 februari 2012
RFallqvist skrev:
Vänta något år så kostar bränslet 20kr + Sjukt

tyvär ligger det lite sant i det där. får väl göra som dom gör i fast and the furist. (stavning ja vet)
sno en tankbil eller liknande för att ha råd. inte konstigt folk snor bränslen...

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

939 Inlägg
21 februari 2012
CHEEVA skrev:
p12 skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Polisens jobb är ju typ att åka och ta fast fildelare som tydligen är mycket mer brottsligt en att någon blir nedslagen SKAMLIGT!!!

Ljud freak !
928 Inlägg
21 februari 2012
engolf skrev:
Helgish skrev:
Nu har jag suttit här o läst i snart 4.5 timme, rad för rad sida för sida. I början var de helt underbart o se folk skriva om ett "uppror" en demostration, ett jävla driv till att i nån mån försöka påverka? Att man nånstans insåg att de egentligen inte kommer bli nån större ändring men istället för att vara den här "Svensken" som bara går runt o ä butter o knyter handen i fickan. Sen balla hela jävla skiten ur totalt o visst de här är definitivt en politisk fråga men va fan guys? Skit er på ryggen för i helvete o låt folk rösta på va fan man vill? sluta käfta om vilket jävla parti som gjort vad här i historien?

"jaa men sossarna har pajjat i flera decenier"
"nej de har dom inte alls de moderaterna har pajjat ännu mer på bara 5 år"

Skärp till er för fan?

Jag är ganska färsk här på garaget, närmare bestämt sen 3 min sen. Så har ärligt talat ingen aning om ifall de brukar bli bitchfights om allt i trådarna här? visst tyck att de ja skriver är rena jävla gnället men min son på dagis bråkar inte ens så här mkt om vilken traktor hans kompis tog från han i sandlådan??

Kan vi snälla få tillbaka den här kämpar andan om ett fullskaligt demostrationståg? Nej de är inte för att något KOMMER att ändras men de är för att VISA hur fucking trötta vi ä på att bokstavligt talat GE bort all våran inkomst, o nej soppa pris är inte enbart boven i dramat.

över lag betalar vi vad äre? 33% i inkomst skatt? dvs lite lätt mer än en vecka i månaden av våra hårt/mindre hårt arbetade dagar försvinner i ren inkomst till staten. säg till om jag har jättefel får be om ursäkt då.  sen har vi moms o skatter på.... ALLT.. eller ja ni kanske hittat nånstans man kan köpa saker o ting moms o  skattefritt? nej svarta marknaden räknas inte.

Drit samma, jag vill inte flyga från ämnet så mycket mer än såhär. Hur långt har vi kommit med de här demostrationståget/samlingen? blev de som någon förutspådde att de skulle bli? vare bara en återkommande frän jävla hippie idé som skulle dö efter nån månad när fokus inte va lika riktat hit? Finns de inga kvar här på forumet som faktist vill visa sitt misstycke mer än svart på vitt på ett forum (nu kommer alla här hata mig tongue) som inte påverkar omvärlden ett fucking jävla skit? Är de som vanligt med alla andra forum bara en jävla klagomur eller finns de nån här som har lite stake o kan ta tag i saker? mer verksta än ord? o nej (ursäkta en gång till) jag syftar inte på er höginkomsttagare från stockholm. ni bryr er inte piss endå känns de som. spelara ingen roll vad ni har för argument. jag bor också i karlskoga, såg att nån annan gjorde de med. jag skulle mer än gärna ha en kåk för 6 mille om jag kunde gå till jobbet o bokstavligen talat kunna pissa på ICA's tak från min terass eller åka vattenskoter i poolen på övervåningen. Jag riktar mig givetvis åt oss normala människor "medelsvensson" om ni vill. vi som har en normal inkomst (menar inte snittlönen som nån annan snacka om 28k, vilket lät som han tagit siffror från norge) på runt 15k.

Jag vill inte att vi ska få "Arslet UR vagnen" jag vill att vi ALLA får "Arslet I vagnen" o tar oss upp till tjockhult parkerar 100 tusentals bilar o demonstrerar vår frustration o att vi har fått nog! O ni som bara ä snack o ingen verksta ni kan fan dra åt skogen jag är så jävla trött på er nissar som bara snackar om att ni vill ha förbättring men inte är beredda att visa framfötter o kämpa för den! skäms på er! vuxna karlar typiskt sånna som berättar hur man erövrat världen med en tandpetare så fort man fått en öl i sig.

O nej jag tänker inte be om ursäkt till alla er som tar illa vid sig, ta er jävla tanke på de här ist o tänk på alla ist för bara er själva, ni har ingenting här i den här tråden o göra iaf? De räcker med att våra sjuka politiker är våran motståndrörelse vi behöver inte höra ert skryt om villor för 3-6 mille o att ni kan köpa en sån kåk för att kunna gå till jobbet o att ni har ett välbetalt jobb starta en egen jävla tråd för de.

O nu till alla er som faktist har lite stake o lite glöd!
Snälla kom igång o börja skriva igen, jag saknar eran kämparglöd redan är så tragiskt att ni ska låta några få jävla pappskallar trampa på er på de här viset. keep the flame burning! go for it! vi ses i tjockhult o jag hoppas att 1 maj fortfarande är datumet!

Du kan räkna med mig och min bil:) Kan säkert få med några vänner också...

Ge mig ett datum å en plats så tar jag med mig min bil å så många andra jag bara kan smile

Elektriker
718 Inlägg
21 februari 2012
Härlig Off topic tråd:P

Är det inte om jobb så är det nån jävla politisk "propaganda", och senaste spåret är ju tydligen att det hära med höga bensinpriser är polisens fel?tongue

Som att kasta vatten i sjön.

4 Inlägg
21 februari 2012
Bra skrivit där Bmw_Bertil!!

3 235 Inlägg
21 februari 2012
Helgish skrev:
cheffer skrev:
Finns väl redan en tråd om löner? Den här är till för att gnälla på bensinpriset! *Gnäll!!* Chansen att priserna går ner till sommaren är ju minimala då de snarare brukar öka då. Blir en dyr sommar att åka fint..

TACK! Ärligt talat blir jag ledsen i ögat av o läsa här nu, kom just hem från jobbet o tagga som fan till o få komma hit o läsa om lite mer peppat folk som kommer den 1 maj? o vad ser jag? nu har vi gått över o börja snacka nästan enbart om vilken lön du har vilket arbete du har o hur många gånger nån lyckats borra din tank?

Har moderatorerna tagit semester från den här sidan eller behöver ni en till lite mer erfaren moderator som kan hjälpa till o kasta bort dom som förstör den här tråden? Tillbaka till de relevanta? som sagt de finns trådar för nästintilla allt på de här forumet, sök er dit isåfall eller skapa en egen "gnäll" tråd o låt oss ha våran "gnäll" tråd ifred?

Återigen, tillbaka till konventet/revolutionen/demonstrationen. Ska vi spika 1 maj? har någon lagt upp en grupp på fejjan? är ni fortfarande taggade eller ska ja grilla korv o skrika på betongbyggnaderna själv? Länka gärna de evenemanget/gruppen på facebook som är skapat eller som gör vi ett tillsammans nu. så bjuder vi in ALLA våra kontakter vi skriver i ALLA forum vi är med i oavsett bil bått eller möbler alla forum ska kunna ta del alla släkt o vänner! Lets go för fan kan vi köra på rätt bana nu? visa att ni har cojones!! smile

Räkna med mig:)

3 235 Inlägg
22 februari 2012
Ganska typiskt faktiskt, så fort man börjar snacka om att gå till handling och dra igång en demonstation dör tråden med en gång.
Vad är vitsen med att ha en påkostad penisförlängare med flera hundra hästar när man inte har stake till att försvara sin hobby?
Over and out...

1 433 Inlägg
22 februari 2012
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:

då kan du komma hit och sitta och titta på bilen 24/7 vore bra tycker jag smile

Då har jag ju ingen koll på min längre wink

vi har sjuka problem med stölder där jag bor tyvärr visste man inte det när man köpte hus så
grejade i garaget gick ner i källaren 5 minuter kom ut och då stod min kompressor och mina dyra fälgar ute vid vägkanten och 2 personer sprang från platsen vad fan gör man när man ringer polisen och de säger flytta vi kan inget göra då blir man sne

sverige är fucked up! i usa skulle du kunnat ta haglet och plockat dem!

Ingen himmel är så blå som min
2 983 Inlägg
22 februari 2012
Nu har jag ingen penisförlängare med flera hundra hk, men jag skulle inte vara med i en sån aktion av den enkla anledningen att jag inte tror att det hjälper ett endaste dugg. Av samma anledning demonstrerar jag inte, jag skriver inte under namninsamlingar (hur många namn har politikerna fått med folks underskrifter med att soppan är för dyr - och hur mycket har hänt?) och jag struntar inte i att tanka på en speciell mack under en dag för att dom ska börja priskriga.. Det är min anledning. Jag respekterar dom som försöker (förutom mack-vägrarna, för det är bara korkat), men jag håller inte med dom i tron att det gör någon skillnad.

/Mattias

2 983 Inlägg
22 februari 2012
SylvesterStallone skrev:
sverige är fucked up! i usa skulle du kunnat ta haglet och plockat dem!

Ja, det verkar ju bättre.... verkligen..

/Mattias

1 433 Inlägg
22 februari 2012
matteeee skrev:
Nu har jag ingen penisförlängare med flera hundra hk, men jag skulle inte vara med i en sån aktion av den enkla anledningen att jag inte tror att det hjälper ett endaste dugg. Av samma anledning demonstrerar jag inte, jag skriver inte under namninsamlingar (hur många namn har politikerna fått med folks underskrifter med att soppan är för dyr - och hur mycket har hänt?) och jag struntar inte i att tanka på en speciell mack under en dag för att dom ska börja priskriga.. Det är min anledning. Jag respekterar dom som försöker (förutom mack-vägrarna, för det är bara korkat), men jag håller inte med dom i tron att det gör någon skillnad.

håller med!

3 235 Inlägg
22 februari 2012
matteeee skrev:

Folk i andra länder har protesterat/blockerat vägarna och fått sin vilja igenom. Det är just den inställningen som gör att många inte har stake till sådana handlingar: det gör ingen skillnad, poltiker är dövstumma...Men det är vår uppgift att få dem att se och höra att vi vågar stå emot, och sen får media göra det dem gör bäst och blåsa upp saken, spida budskapet vidare att folket faktiskt har stake.

2 983 Inlägg
22 februari 2012
Så du tror politikerna har undgått att inse att folk helst vill ha skitbillig soppa, låg skatt och fri sjukvård, tandvård och billig sprit?
I vilka länder har vägblockader gjort soppan billigare? Jag kan inte komma på ett enda..

/Mattias

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 februari 2012
matteeee skrev:
Så du tror politikerna har undgått att inse att folk helst vill ha skitbillig soppa, låg skatt och fri sjukvård, tandvård och billig sprit?
I vilka länder har vägblockader gjort soppan billigare? Jag kan inte komma på ett enda..

den behöver ju inte va skitbillig ... men inte skit dyr. Kan man inte hitta ett mellanting ?

Smålänning
7 887 Inlägg
22 februari 2012
CHEEVA skrev:
matteeee skrev:

den behöver ju inte va skitbillig ... men inte skit dyr. Kan man inte hitta ett mellanting ?

Jag tycker att 10 eller 11 kronor jämt vore ultimat. Framförallt 10 kronor, lätt att räkna och man har råd att åka till jobbet, men ändå kännbart med för mycket nöjeskörning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 februari 2012
twin_cam skrev:
CHEEVA skrev:
matteeee skrev:

Jag tycker att 10 eller 11 kronor jämt vore ultimat. Framförallt 10 kronor, lätt att räkna och man har råd att åka till jobbet, men ändå kännbart med för mycket nöjeskörning.

japp en tia litern är ganska lagom

Sök