Inför: Vingåkraträffen 2011 4 JUNI i Vingåker (Realcar och Garaget.org). Anmälningsformuläret är uppe nu!

evilaudio
3 juni 2011 · 16 195 Inlägg

flurka skrev:

Vettemannen skrev:

Tokken skrev:
Är bilen laglig och besiktigad skattad och försäkrad är det väl inget och ojja sig om.

Exakt! smile

/Benny

man kan tro det iaf, här i Karlstad är det "order uppifrån" att ta "snyggare" och "fränare" bilar och leta "fel" sen ge dom regbesiktning... tragiska poliser..

och det där med "order uppifrån" är polisens egna ord, som svar på frågan... Varför?

jo men hittar dom fel på bilen så är den ju inte laglig även fast den e besiktad..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juni 2011 · 14 077 Inlägg

flurka skrev:

Vettemannen skrev:

Tokken skrev:
Är bilen laglig och besiktigad skattad och försäkrad är det väl inget och ojja sig om.

Exakt! smile

/Benny

man kan tro det iaf, här i Karlstad är det "order uppifrån" att ta "snyggare" och "fränare" bilar och leta "fel" sen ge dom regbesiktning... tragiska poliser..

och det där med "order uppifrån" är polisens egna ord, som svar på frågan... Varför?

Va fan vinner dom på det? Är det bara nåt som att visa "Att det är vi som bestämmer" syndromet kanske. Varför ge sig på folk med entusiastbilar om det körs normalt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
joelimmo
3 juni 2011 · 1 380 Inlägg

några som ska ner idag redan ?

BMW E28 (1982)
flurka
3 juni 2011 · 112 Inlägg

Nej så är det inte, iaf inte i en del fall här i Karlstad..

En polare som inte ändrat ett skvatt från det att bilen (en Nissan Skyline R33) regbesiktades. Alltså helt orginal sen den togs in i landet. Den fick han en hel komplett registreringsbesiktning för att polisen tyckte han ändrat på avgasröret. Vi var x antal personer som pratade med polisen i fråga och t o m han var osäker men gav honom en hel regbesiktning ändå..

Nu gled vi från ämnet här, sorry moderatorn!


Hur många tvättplatser fanns det på området? En med högtryck har jag förstått.. Men hur många platser med slang?

Saab 9-5 2,0t BioPower "Saabrina" (2008)
ViiiC
3 juni 2011 · 395 Inlägg

Tribbe skrev:
Det går väll ut på att du som ställer ut "ska" gå runt och kolla på dom andra bilarna och rösta så tror inte du behöver stå där hela dagen wink

Skönt smile haha för sist jobbade jag

Klicka här SWEDISH MOTOR Träffen 2012-05-26, OBS!! bänka din bil på träffen
SWEDISH MOTOR Facebook
Snofi -Team Moisty Racing-
3 juni 2011 · 842 Inlägg

joelimmo skrev:
några som ska ner idag redan ?

Jag ska smile

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Marquant
3 juni 2011 · 51 Inlägg

Hur lång tid tar det tills man får svar på anmälningar? Är ju imorgon så man vill gärna planera. ;o

Volvo V50 (2007)
joelimmo
3 juni 2011 · 1 380 Inlägg

Snofi skrev:

joelimmo skrev:
några som ska ner idag redan ?

Jag ska smile

jag med och några till eventuellt smile på och grilla nånstans ?

BMW E28 (1982)
Sharkman Haj på det mesta
3 juni 2011 · 15 Inlägg

Min är besiktigad och klar inför morgondagen :o)

Med vänliga hälsningar
SHARKMAN
Taksänkt Fiero
Pontiac Fiero GT "Taksänkt" (1986)
Volvo S60 "R-design" (2001)
850_GLT
3 juni 2011 · 947 Inlägg

hoppas vädret blir bra nu då smile

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
timnordlof
3 juni 2011 · 798 Inlägg

Kan meddela alla att det är fullt ös på Realcar idag för att få allting färdigt till imorgon. Det kommer bli en toppendag och helt klart den bästa Vingåkraträffen hittills!

evilaudio
3 juni 2011 · 16 195 Inlägg

timnordlof skrev:
Kan meddela alla att det är fullt ös på Realcar idag för att få allting färdigt till imorgon. Det kommer bli en toppendag och helt klart den bästa Vingåkraträffen hittills!

bara jag vinner så blir träffen bra, förlorar jag så e träffen dålig..HAHAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
goffemannen
3 juni 2011 · 205 Inlägg

Vi är i Södertälje och ska till Träffen imon. På vägen upp så pajjade ena däcket och vi är i nu akut behov av två hjul elller fyra, så vi slipper köra med reservhjul hela vägen ner till Växjö(36mil).  Bulmönster är 4x100 13,14 el 15" funkar.
Jag har redan sökt på Blocket men hittar inget.

Så är det nån som har och vill ta med sig till träffen så skulle de va guldvärt. 

Jag nås på 0761851297 eller 0766216586

Senast redigerat av goffemannen (3 juni 2011)

Nightmare89
3 juni 2011 · 939 Inlägg

Nån som vet hur bra vägen e iår om man åker från Stockholm? Första gången jag ska dit så vill veta om det finns mycket farthinder å kameror å sånt skit Tack^^

Berget_
3 juni 2011 · 132 Inlägg

åker från jönköping, undrar om det e fler här i från? samt när folk åker?

// berget_

Berget_
Volvo V70II (2010)
Chevrolet Impala SportCoupe "luftluft 58an" (1958)
Smuurf
3 juni 2011 · 388 Inlägg

goffemannen skrev:
Vi är i Södertälje och ska till Träffen imon. På vägen upp så pajjade ena däcket och vi är i nu akut behov av två hjul elller fyra, så vi slipper köra med reservhjul hela vägen ner till Växjö(36mil).  Bulmönster är 4x100 13,14 el 15" funkar.
Jag har redan sökt på Blocket men hittar inget.

Så är det nån som har och vill ta med sig till träffen så skulle de va guldvärt. 

Jag nås på 0761851297 eller 0766216586

skulle kunna undvara 2st 14" vita plåtfälgar men ena däcket är på gränsen till lagligt men det anddra är det inga problem med!

har även tillgång att kränga om om det skulle behövas! wink

ring om det är av intresse 070611859

Mvh thomas

Skoda Superb "Paddan" (2017)
Mitsubishi Evo IV "Alice" (1997)
timnordlof
3 juni 2011 · 798 Inlägg

Det fortsätter rulla in aktiviteter!

Nu är det klart att det blir TV-spelstävling med Gran Turismo 5! Bästa tid vinner priser. smile

EDIT: Naturligtvis sitter man i riktig Sparco-stol när man kör. smile

Senast redigerat av timnordlof (3 juni 2011)

goffemannen
3 juni 2011 · 205 Inlägg

Smuurf skrev:

goffemannen skrev:
Vi är i Södertälje och ska till Träffen imon. På vägen upp så pajjade ena däcket och vi är i nu akut behov av två hjul elller fyra, så vi slipper köra med reservhjul hela vägen ner till Växjö(36mil).  Bulmönster är 4x100 13,14 el 15" funkar.
Jag har redan sökt på Blocket men hittar inget.

Så är det nån som har och vill ta med sig till träffen så skulle de va guldvärt. 

Jag nås på 0761851297 eller 0766216586

skulle kunna undvara 2st 14" vita plåtfälgar men ena däcket är på gränsen till lagligt men det anddra är det inga problem med!

har även tillgång att kränga om om det skulle behövas! wink

ring om det är av intresse 070611859

Mvh thomas

hmm. Hade behövt två hjul med lagligt däck. Ska ändå köra 36mil.

Snofi -Team Moisty Racing-
3 juni 2011 · 842 Inlägg

Åker mot vingåkra nu wink

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang