5602
Sök

Personlig reggskylt - varför så få?

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Funderar på varför det är så ovanligt, iaf häromkring.

Svårt att se på bilarna på garaget  när det är utsuddat men alla fräschare / stylade bilarna man ser i trafiken har sina ABC 123 -skyltar, väldigt få undantag.

Satt här idag och funderade på det.

6000:- för 10år, altså 600:- om året, det är mindre än en tredjedel av vad en prenumeration på dagstidningen kostar, en tredjedel av vad tv-avgift, och bilskatten kostar.

Så tänker man efter så är det inte mycket pengar alls för att få egen skylt.

Tycker det är lite fräckt och har skickat efter min egna nu.

Visst kan det tyckas vara bortkastat men helt klart en rolig detalj.

Era erfarenheter, är det väldigt ovanligt eller förekommer det mer hos er?

Här inne i stan vet jag bara om 4-5 bilar som går med egen reggplåt.

Menar slänger man ut tiotusentals kronor för plastpaket och styling så borde det vara vanligt att de har egen skylt med?!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
Funderar på varför det är så ovanligt, iaf häromkring.

Svårt att se på bilarna på garaget  när det är utsuddat men alla fräschare / stylade bilarna man ser i trafiken har sina ABC 123 -skyltar, väldigt få undantag.

Satt här idag och funderade på det.

6000:- för 10år, altså 600:- om året, det är mindre än en tredjedel av vad en prenumeration på dagstidningen kostar, en tredjedel av vad tv-avgift, och bilskatten kostar.

Så tänker man efter så är det inte mycket pengar alls för att få egen skylt.

Tycker det är lite fräckt och har skickat efter min egna nu.

Visst kan det tyckas vara bortkastat men helt klart en rolig detalj.

Era erfarenheter, är det väldigt ovanligt eller förekommer det mer hos er?

Här inne i stan vet jag bara om 4-5 bilar som går med egen reggplåt.

Menar slänger man ut tiotusentals kronor för plastpaket och styling så borde det vara vanligt att de har egen skylt med?!

om ja har en bil att va stolt över nån gång så kommer jag förmodligen ha personlig reg plåt.
Men det svåra är nog att komma på nått shysst som ska stå på plåten då dom flesta grejer är redan tagna.
Sen tycker jag mest det brukar va gubbar som köper en ny merca eller volvo som har personolig regplåt med nått gubbigt förnamn på..
eller 40+ tanter som vunnit på triss o köpt en sportigare bil.

Det verkar vara vanligast ;P
kommer ihåg farfar hade personlig regplåt på på volvo han hade sen hade hans polare det på sin merca.. sen har polarens farssa personlig regplåt också..
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (4 augusti 2006)

Bmw osv..

Gorgilus addictus
4 772 Inlägg
4 augusti 2006
I min stad har jag bara sett två st...mr fun och en annan....rätt liteXD

Allt för den där jävla hatten!

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
vadå bil att vara stolt över.

[ SKITBIL ] får man ha och är ledigt sist jag kollade big_smile

Nä, men lite förvånande att det inte är vanligare faktiskt.

1 639 Inlägg
4 augusti 2006
Som sagt, det är svårt komma på vad som ska stå... Har sett många skyltar med superfåniga texter. Sedan är ju väll de flesta fyndiga texter redan upptagna ?!? smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
vadå bil att vara stolt över.

[ SKITBIL ] får man ha och är ledigt sist jag kollade big_smile

Nä, men lite förvånande att det inte är vanligare faktiskt.

haha de vore rätt ägande att ha på nån gammal rostig vinterbil big_smile

Bmw osv..

9 108 Inlägg
4 augusti 2006
Jag har varit sugen på personlig skylt länge.. Hade det kostat 600 om året så hade jag inte tvekat en sekund. Men nu är det 6000:- man ska punga ut med på en gång, det är segare smile

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 augusti 2006
Kom att tänka på "BOSSE" med den blå 240in som körde i egen fil *TVreklam*

Live the dream
358 Inlägg
4 augusti 2006
Har lagt en 1/4 miljon på att köpa en ny (Läs gammal) bil, klart att 6000:- inte är mycket i det läget. Men man får vänta ett par månader så man har ekonomi för att köpa ett par p-skyltar, men de kommer vad det lider, var så säker

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

95 Inlägg
4 augusti 2006
Jag har en polare som skaffa egna skyltar till sin förra bil, men det va mest för att han ville bli av med den gammla...GEJ 606 hade han ;-)

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
haha. stackars han.

Konstiga kombinationer man ser ibland.

Inne på Volvo i Söderhamn stod det en volvo med KKK på plåten, trodde att det inte fanns så man fick kolla 2ggr att det stämde.

Sen är det en liten rostig ful rackare som åker omkring med CUM

Miklen
4 augusti 2006
ja skulle aldrig lägga så mycke pengar för att få andra regskyltar..e ju som att mata staten me ännu mer pengar än dom redan tar.. Köpte på funplate 150 spänn å kör me dubbla istället..funkar minst lika bra..

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Miklen skrev:
ja skulle aldrig lägga så mycke pengar för att få andra regskyltar..e ju som att mata staten me ännu mer pengar än dom redan tar.. Köpte på funplate 150 spänn å kör me dubbla istället..funkar minst lika bra..

Ge och ta kallas det.

de 6000:- kommer jag lura åt mig av staten rätt snabbt wink

BMW Power
2 362 Inlägg
4 augusti 2006
Nu skrev du allt fel? "6.000:- för 10 år" ? tongue är det inte 6 papp per år? hmm
Senast redigerat av FugitivE (4 augusti 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
FugitivE skrev:
Nu skrev du allt fel? "6.000:- för 10 år" ? tongue är det inte 6 papp per år? hmm

nope. 10år för 6 papp

600:- året smile

Edit: Sen kostar det 3500:- för att förlänga 5år till eller 6000:- för yttligare 10år.

Kan hålla med om att det skulle vart bättre med "delbetalning" och att man hade ett år åt gången.

Iaf kortare än 10år direkt, går inte byta namn/nummer på plåten eller lösa in och få pengar tillbaka under tiden.
Senast redigerat av Martin 9-3 (4 augusti 2006)

BMW Power
2 362 Inlägg
4 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
FugitivE skrev:

nope. 10år för 6 papp

600:- året smile

Edit: Sen kostar det 3500:- för att förlänga 5år till eller 6000:- för yttligare 10år.

Kan hålla med om att det skulle vart bättre med "delbetalning" och att man hade ett år åt gången.

Iaf kortare än 10år direkt, går inte byta namn/nummer på plåten eller lösa in och få pengar tillbaka under tiden.

Mjo, därför ska man inte ha en reg. med flickvännens namn eller sådant wink man ska ha något annat personligt tongue

BMW, bogsering med wire :/

256 Inlägg
4 augusti 2006
FugitivE skrev:

http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx <-- vägverket  6000kr / 10år

lundwall
4 augusti 2006
Miklen skrev:

"Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige"

Så att gøda staten ær det då rakt inte frågan om. Det gør vi (ni, haha) så bra med allt annat.

LillNaisarn
4 augusti 2006
FugitivE skrev:

man betalar och så är plåten giltig i 10 år...
om det vore 6 per år och 10år skulle det ju bli 60 papp wink

edit: ett urklipp ur vv.se " Pris
Rätten till en personlig skyltbeteckning kostar 6 000 kr och gäller i tio år. En främre och en bakre skylt ingår i priset. "
Senast redigerat av LillNaisarn (4 augusti 2006)

57 Inlägg
4 augusti 2006
Vad ska du ha för text då Martin? smile

Sök