Angående: wheels and wings 15-16 JULI

bosabengt
12 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Är denna träffen nåt att ha?

Verkar ju vara en stor träff. Men det står ju inget om den på gorg. Hittar inget iallafall.
Kollat på hemsidan om den och det verkar ju schysst. med flyguppvisningar och bilutställning.
Är det värt att åka ner?

Någon som ska dit eller har varit där??

Biljudsveteran sen 1984!
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Varför inte större publicitet för denna träffen?

Är det ingen som ska dit eller??

Biljudsveteran sen 1984!
Woojen
13 juli 2011 · 1 101 Inlägg

Det är väll mer ett familje event som mot kvällskvisten slår över till svinery å fylleri smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Woojen skrev:
Det är väll mer ett familje event som mot kvällskvisten slår över till svinery å fylleri smile

Okej som vilken träff som helst då låter det som.

Kan man jämföra denna träffen med powermeet eller nån annan stor träff?

Biljudsveteran sen 1984!
Woojen
13 juli 2011 · 1 101 Inlägg

bosabengt skrev:

Woojen skrev:
Det är väll mer ett familje event som mot kvällskvisten slår över till svinery å fylleri smile

Okej som vilken träff som helst då låter det som.

Kan man jämföra denna träffen med powermeet eller nån annan stor träff?

Inte varit på powermeet men de 2 gångerna jag varit på wheels and wings så är de inte mycket att se, säkert skoj om man är raggare å gillar kasta ölburkar på bilar å folk osv sen är de ju ett gäng olika campingar runt om som är fulla med "fest" å de kan väll vara skoj men om man sätter bilarna i focus tycker jag det var helt värdelöst

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Woojen skrev:

bosabengt skrev:

Woojen skrev:
Det är väll mer ett familje event som mot kvällskvisten slår över till svinery å fylleri smile

Okej som vilken träff som helst då låter det som.

Kan man jämföra denna träffen med powermeet eller nån annan stor träff?

Inte varit på powermeet men de 2 gångerna jag varit på wheels and wings så är de inte mycket att se, säkert skoj om man är raggare å gillar kasta ölburkar på bilar å folk osv sen är de ju ett gäng olika campingar runt om som är fulla med "fest" å de kan väll vara skoj men om man sätter bilarna i focus tycker jag det var helt värdelöst

Det står ju att det ska vara flyguppvisningar och allt möjligt ju. Tänkte mig ett stort fält med en massa olika bilar. som emmaboda typ. trevligt folk. lite musik försäljningsstånd å sånt.

Men lyssnar man på dig vill man ju knappt åka ner. fast är det fint väder kan man ju åka ner. varberg är ju fint annars.

Biljudsveteran sen 1984!
Torlejf Bilvårdstönt.
13 juli 2011 · 1 109 Inlägg

Wheels and Wings är lite mindre än Powermeet, men det är inte jättemycket mindre.

Gillar man fina gamla bilar är det ett klockrent ställe att åka till.
Upplevelserna på kvällen varierar, men jag har aldrig tyckt att det är så hemskt som ovan skriver och jag bor ändå här.

Moderna bilar passar inte in och får ej heller köra i cruisingen på kvällen. På kvällen dricker man några kalla och trivs i atmosfären, medans dom ska köra i cruisingen gör så. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Torlejf Bilvårdstönt.
13 juli 2011 · 1 109 Inlägg

Woojen skrev:

bosabengt skrev:

Woojen skrev:
Det är väll mer ett familje event som mot kvällskvisten slår över till svinery å fylleri smile

Okej som vilken träff som helst då låter det som.

Kan man jämföra denna träffen med powermeet eller nån annan stor träff?

Inte varit på powermeet men de 2 gångerna jag varit på wheels and wings så är de inte mycket att se, säkert skoj om man är raggare å gillar kasta ölburkar på bilar å folk osv sen är de ju ett gäng olika campingar runt om som är fulla med "fest" å de kan väll vara skoj men om man sätter bilarna i focus tycker jag det var helt värdelöst

Har du varit på utställningen eller bara varit i centrum på kvällen?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
bosabengt
13 juli 2011 · 2 035 Inlägg

Torlejf skrev:
Wheels and Wings är lite mindre än Powermeet, men det är inte jättemycket mindre.

Gillar man fina gamla bilar är det ett klockrent ställe att åka till.
Upplevelserna på kvällen varierar, men jag har aldrig tyckt att det är så hemskt som ovan skriver och jag bor ändå här.

Moderna bilar passar inte in och får ej heller köra i cruisingen på kvällen. På kvällen dricker man några kalla och trivs i atmosfären, medans dom ska köra i cruisingen gör så. smile

Mvh. David.

Ja woojen verkade lite negativ. Jag är inget raggarfan men gillar bilarna. Sen dräggen gillar jag inte.

Är det en trevlig träff så åker jag ner. Beror på om flera kan skriva å kommentera.

Biljudsveteran sen 1984!
Blozzard
13 juli 2011 · 9 Inlägg

Det brukar alltid vara bra, är inte så farligt med fulla raggare som folk här skriver. Tänkte åka dit på fredag iallafall men stannar nog inte till kvällen

oen100
13 juli 2011 · 361 Inlägg

gillar man amerikanskt i alla former så kan jag rekomendera träffen och gillar man också att se dom glida omkring så är cruisingen perfekt, har varit där i många år nu och det är ganska stort, som power big meet men lite mindre, brukar alltid åka ner runt 8-30-9.00 ut till getterön för att slippa dom värsta köerna sedan på eftermiddagen när man tröttnat på att gå på träffen tar jag bilen in till varberg och åker några varv sedan ställer jag alltid bilen på hajens parkering och går in till stan för att kolla på crusingen, jag får ju inte köra efter 18.00 ju då jag inte kör amerikanskt eller gammalt sad

här har du lite bilder från förra året.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=19323

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Formula
13 juli 2011 · 398 Inlägg

Jag tycker det är en väldigt trevlig bilträff. Tycker verkligen inte det är mycket "raggare" utan mer en familjeträff.
Inga japs eller liknande är välkomna. Det är mest jänkare och även endel andra veteranbilar på täffen.

Det är som sagt även flyguppvisningar.

Cruisingen har blivit mer organiserad sista åren och bara bilar som hör hemma i den får köra (det kontrolleras).

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
enander89
19 juli 2011 · 8 Inlägg

Jag bor här och jag va där både på fredagen o lördagen. De är hur kul som helst. Och som du skrev här innan så är de ett stort flygfält där de står en jävla massa bilar från innan 70talet, fräcka motorcyklar och givetvis flyguppvisning. Kostar 100 kr att gå in på flygfältet. Sen är de cruising genom Varberg på kvällen med massa fylla o roligheter.
Tyvärr skrev jag lite sent, men kom nästa år så tror jag du kommer triva om du gillar Amerikanska bilar.

bosabengt
19 juli 2011 · 2 035 Inlägg

enander89 skrev:
Jag bor här och jag va där både på fredagen o lördagen. De är hur kul som helst. Och som du skrev här innan så är de ett stort flygfält där de står en jävla massa bilar från innan 70talet, fräcka motorcyklar och givetvis flyguppvisning. Kostar 100 kr att gå in på flygfältet. Sen är de cruising genom Varberg på kvällen med massa fylla o roligheter.
Tyvärr skrev jag lite sent, men kom nästa år så tror jag du kommer triva om du gillar Amerikanska bilar.

Jag var där och jag tyckte det var riktigt bra!

Biljudsveteran sen 1984!
WIGGE_73
20 juli 2011 · 38 Inlägg

Har varit där i flera år och tycker det är kanon bra enl mig men åk dit nästa år och få en egen uppfattning, tror inte du lär ångra dig.

Peugeot 107 (2010)
bosabengt
21 juli 2011 · 2 035 Inlägg

WIGGE_73 skrev:
Har varit där i flera år och tycker det är kanon bra enl mig men åk dit nästa år och få en egen uppfattning, tror inte du lär ångra dig.

Det var riktigt bra och jag kommer förmodligen åka dit igen nästa år.

Biljudsveteran sen 1984!
Pelleolle
22 juli 2011 · 1 Inlägg

Tycker de va grymt dålig rulljans på stället. hela varberg stod ju stilla! Dåligt flyt på cruisingen, och inte tala om utfarten från träffen på lördan. under all kretik. så där får dom tänka om! Så mycket folk där ändå va inblandat borde dom lyckats bättre!

oen100
22 juli 2011 · 361 Inlägg

Pelleolle skrev:
Tycker de va grymt dålig rulljans på stället. hela varberg stod ju stilla! Dåligt flyt på cruisingen, och inte tala om utfarten från träffen på lördan. under all kretik. så där får dom tänka om! Så mycket folk där ändå va inblandat borde dom lyckats bättre!

att det blir kö ut och till getterön är ju inte så konstigt då vägen inte är byggd för så många bilar på samma gång, ska dom lösa dom köproblemen får dom nog flytta träffen till annan plats. Grym volvo du har föresten.

Var där både fredag och lördag och själva träffen va den bästa jag varit på sedan jag började åka dit runt 97-98 men cruisingen är inte som den brukar vara, saknar variationen av fordon, kommer bli ennu tråkigare om dom kommer ta förbjuda alla pilsneråken också i framtiden, men men det får vi se i framtiden....

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang