Krockad skyline R33: Projektet nedlagt

TheMan89 MR Andersson
22 november 2011 · 1 229 Inlägg

Var kommer flisorna ifrån då?

För har vart med om värre alu bitar osv i motorer som har legat där länge sen tidigare ras...

Så tycker väl att de är lite väl tidigt att ge upp bara sådär?

BMW 320i "Finbilen" (1988)
Volkswagen Amarok "3.0 v6 Aventura" (2018)
BMW 318i "Alpinan" (1991)
Sers
22 november 2011 · 251 Inlägg

Ge inte upp, motgångar kommer alltid när man bygger bil...

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
kristoffersson
22 november 2011 · 505 Inlägg

TheMan89 skrev:
Var kommer flisorna ifrån då?

För har vart med om värre alu bitar osv i motorer som har legat där länge sen tidigare ras...

Så tycker väl att de är lite väl tidigt att ge upp bara sådär?

Vi misstänker att det är sedan ett tidigare ras, antagligen därför dom bara bytat kolvar...
Men har dom flisorna åkt runt i motorn så måste allting tvättas, renoveras, bytas ut osv.
Det är inte bara att ta bort flisorna och köra vidare, om man ska vara på den säkra sidan dvs.
Och det är helt för dyra prylar för att snåla och chansa på att den kanske håller 1000 mil till.

Johan_e2
22 november 2011 · 1 105 Inlägg

Nej! Fan va jobbigt! Men ge inte upp, alldeles för fin bil för att gå i graven så att säga.

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
kristoffersson
22 november 2011 · 505 Inlägg

Sers skrev:
Ge inte upp, motgångar kommer alltid när man bygger bil...

Just det som är problemet. Jag är inte intresserad av att bygga bil, då hade jag valt ett helt annat utgångsobjekt.
Jag ville bara åka, köpte mig den dyraste gts-tn i england för att få en bra, färdigbyggd bil utan klydd.
Men se vad som hände.. Man måste vara realistisk, och bilen hade inte varit färdig förrän till sommaren med dom planerna som jag hade innan.  När ska då bilen bli klar om jag ska renovera motorn?

Det är helt enkelt inte värt det. I detta fallet så kostar det betydligt mer än det smakar, tyvärr.

C-Herbst Sous Chef
22 november 2011 · 389 Inlägg

Tråkigt hmm

Evets
22 november 2011 · 643 Inlägg

Fan va tråkigt. sad.

henke_99 Offroad Racing
22 november 2011 · 3 122 Inlägg

All olja som går in i smörjsystemet i motorn passerar ju oljefiltret och främmande föremål kan ju därmed inte ta sig vidare. Det enda dom kan göra är ju att plaska omkring i oljan i tråget. Ska ju därmed räcka med att rengöra tråget för att få bort dom.

Det är värre när man får en massa sand/gegga i oljan som fyller upp filtret tills bypass-ventilen löser ut o alltihop körs runt orenat... Då har man en del arbete framför sig... hmm

Senast redigerat av henke_99 (22 november 2011)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
kristoffersson
22 november 2011 · 505 Inlägg

henke_99 skrev:
All olja som går in i smörjsystemet i motorn passerar ju oljefiltret och främmande föremål kan ju därmed inte ta sig vidare. Det enda dom kan göra är ju att plaska omkring i oljan i tråget. Ska ju därmed räcka med att rengöra tråget för att få bort dom.

Det är värre när man får en massa sand/gegga i oljan som fyller upp filtret tills bypass-ventilen löser ut o alltihop körs runt orenat... Då har man en del arbete framför sig... hmm

Det behöver ju inte direkt ta sig vidare. Räcker att småflisorna i sumpen har varit i kontakt med cylindrarna och repat loppen. Det har alldeles säkert inte kommit upp i toppen, men fortfarande...

Jag väljer iallafall, att inte fortsätta med projektet. Av både självklara, och privata anledningar. hmm

Nomenia ÖstersundsGatbilar
22 november 2011 · 1 570 Inlägg

du har pm på skyline.se
återigen trist som fan!! mvh

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
dfine BMW entusiast
22 november 2011 · 579 Inlägg

Starkt av dig att ge dig på en riktning efter smällen, det krävs mycket tid, ork och framförallt pengar för att återställa bilen så jag förstår att du ger upp nu när motorn verkar vara i mindre bra skick! Jävligt tråkigt..

Dum fråga kanske, men varför inte försöka sälja bilen komplett med alla delar? Perfekt för någon som vill trimma och ändå tänkt plocka isär motorn smile

Pim_Pim
22 november 2011 ·

dfine skrev:
Starkt av dig att ge dig på en riktning efter smällen, det krävs mycket tid, ork och framförallt pengar för att återställa bilen så jag förstår att du ger upp nu när motorn verkar vara i mindre bra skick! Jävligt tråkigt..

Dum fråga kanske, men varför inte försöka sälja bilen komplett med alla delar? Perfekt för någon som vill trimma och ändå tänkt plocka isär motorn smile

Får nog ut mer för bilen i delar, iaf vad jag tror..

Woojen
22 november 2011 · 1 101 Inlägg

Fasen vad tråkigt sad tyckte projektet var intressant att följa...

men lycka till med nästa bil ifall de blir någon?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
drazen_gti
22 november 2011 · 807 Inlägg

Skittråkigt! Du hade grymma planer, synd att det slutar såhär

I'd rather die like a man, than live like a coward
kristoffersson
22 november 2011 · 505 Inlägg

dfine skrev:
Starkt av dig att ge dig på en riktning efter smällen, det krävs mycket tid, ork och framförallt pengar för att återställa bilen så jag förstår att du ger upp nu när motorn verkar vara i mindre bra skick! Jävligt tråkigt..

Dum fråga kanske, men varför inte försöka sälja bilen komplett med alla delar? Perfekt för någon som vill trimma och ändå tänkt plocka isär motorn smile

Där sitter en hel del dyra prylar på bilen, bromsar, stötdämpare osv, som "vem som helst" inte vill betala för.
Och när dom sitter på en krockad bil med rasad motor, så blir slutresultat väldigt svårsålt.

Plus att jag har redan allting nerplockat, finns ingen anledning att skruva ihop hela bilen igen då för att sen sälja. smile

Hamilton
22 november 2011 · 8 864 Inlägg

Tråd rensad på annonstext all försäljning sker via Köp&Sälj

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
dfine BMW entusiast
22 november 2011 · 579 Inlägg

kristoffersson skrev:

dfine skrev:
Starkt av dig att ge dig på en riktning efter smällen, det krävs mycket tid, ork och framförallt pengar för att återställa bilen så jag förstår att du ger upp nu när motorn verkar vara i mindre bra skick! Jävligt tråkigt..

Dum fråga kanske, men varför inte försöka sälja bilen komplett med alla delar? Perfekt för någon som vill trimma och ändå tänkt plocka isär motorn smile

Där sitter en hel del dyra prylar på bilen, bromsar, stötdämpare osv, som "vem som helst" inte vill betala för.
Och när dom sitter på en krockad bil med rasad motor, så blir slutresultat väldigt svårsålt.

Plus att jag har redan allting nerplockat, finns ingen anledning att skruva ihop hela bilen igen då för att sen sälja. smile

Okej då är jag med! Trodde skadan var reparerad. Hoppas du blir av med allt och att du inte förlorat alldeles för mycket pengar smile

kristoffersson
22 november 2011 · 505 Inlägg

dfine skrev:

kristoffersson skrev:

dfine skrev:
Starkt av dig att ge dig på en riktning efter smällen, det krävs mycket tid, ork och framförallt pengar för att återställa bilen så jag förstår att du ger upp nu när motorn verkar vara i mindre bra skick! Jävligt tråkigt..

Dum fråga kanske, men varför inte försöka sälja bilen komplett med alla delar? Perfekt för någon som vill trimma och ändå tänkt plocka isär motorn smile

Där sitter en hel del dyra prylar på bilen, bromsar, stötdämpare osv, som "vem som helst" inte vill betala för.
Och när dom sitter på en krockad bil med rasad motor, så blir slutresultat väldigt svårsålt.

Plus att jag har redan allting nerplockat, finns ingen anledning att skruva ihop hela bilen igen då för att sen sälja. smile

Okej då är jag med! Trodde skadan var reparerad. Hoppas du blir av med allt och att du inte förlorat alldeles för mycket pengar smile

Nej inte än. Bilen står i nuläget hos plåtslagaren, men jag ringde honom och berättade vad som hänt.
Och eftersom han inte hade hunnit börja på bilen, så hämtar jag den om några dagar! smile

Fiesta_Racing Ford fantast
22 november 2011 · 1 607 Inlägg

sälj den inte du kommer att ångra dig ljupt sad om du inte hittar något värre smile
http://www.youtube.com/watch?v=kmkpsQmsRpI
kolla på denna filmen så kanske din inställning ändras smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Johan_e2
23 november 2011 · 1 105 Inlägg

Ska du sälja motorn? Alltså block, topp m,m?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang