7746
Sök

Automat till manuell 945 turbo

223 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
hej som rubriken lyder har jag en volvo 945 turbo (ltt från början) .köpte den för ett tag sen och har pillat med den 
satt in lite värre saker.För att göra en lång historia kort ska den ha ca 250-260hk i motorn uppskattat men min automatlåda pallade inte trycket. funderar nu starkt att ta min bakaxel kardan och låda svänghjul och pedalställ från min volvo 740gl lådan är en m47 tror jag det är den 5växlade utan knapp måste juh bli en m47a så tror ni att det är värt? har någon tips på hur det ska göras med pedalstället? har någon gjort det förut? tacksam för svar hjälp mvh matte

audi s4 450nm e mums

Forummoderator
26 617 Inlägg
25 augusti 2011
Är det en tidig eller sen M47-låda?

Rent allmänt är M47 kända för att inte hålla måttet, särskilt inte med lite hästkrafter. Men samtidigt är det många som säger att bara man växlar ordentligt och finner på växlarna som man ska, så håller lådan.
Så. Du får avgöra hur du vill göra själv.

För övrigt finns det massor av trådar om just konvertering från automat till manuell här på forumet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

223 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
jo jag har sett det nej visst gasar man lite men inga rivstarter kan man göra sen men måste vet lite ang startspärr och liknande blir inte riktigt klock jag kan montera på nyttsvänghjul och det men somsakt det ska juh finnas någon givare och så har du något svar på hur det ska kopplas mvh

audi s4 450nm e mums

Sök