Eftersnack SummerEnd Meet, 3 september

peder Dorifto King Peedi Balerado
4 september 2011 · 386 Inlägg

För att svara på kritiken som skrivs http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0&p=15

Så om sanningen skall fram så va 3/5 utav arrangerörerna från Göteborg som kom ner på träffen för att sedan kolla på lite rejs.
Det var totalt kaos i början, därav valde "vi" att hoppa in och försöka hjälpa till och få det funka.
Allting slutade lyckat och om vi inte hade hoppat in så hade det nog slutat med en olycka....

Så sluta gnäll och agera själv istället, det är lätt att skylla ifrån sig när man själv kan ta lika stort ansvar...

Mvh Peder med den svarta kepsen

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
insuget
4 september 2011 · 3 Inlägg

Kan hålla med om att det int eär vidare bra med publik precis jämte vägen (iaf framför starten) och bilar står på sidorna. Detta var nog den gången som ändå varit bäst tycker jag av det jag sett.
Några av gångerna innan har varit betydligt sämre arrangerat från mn syn som publik.
Ställde till det endel att det inte fanns några walkietalkies om jag hörde rätt.

Får hoppas på nästa sommar blir bra iaf, det var första gången det kördes utåt istället för in mot stan. Kanske ska ta det som rutin istället, för det rullade på bra när racen kördes utåt istället.

Någon som vet vad som hände med cobran?

Mvh Erik

ekelund88
4 september 2011 · 2 656 Inlägg

insuget skrev:
Kan hålla med om att det int eär vidare bra med publik precis jämte vägen (iaf framför starten) och bilar står på sidorna. Detta var nog den gången som ändå varit bäst tycker jag av det jag sett.
Några av gångerna innan har varit betydligt sämre arrangerat från mn syn som publik.
Ställde till det endel att det inte fanns några walkietalkies om jag hörde rätt.

Får hoppas på nästa sommar blir bra iaf, det var första gången det kördes utåt istället för in mot stan. Kanske ska ta det som rutin istället, för det rullade på bra när racen kördes utåt istället.

Någon som vet vad som hände med cobran?

Mvh Erik

tyckte han snackade om drivaxel/bakaxelras men idiotiskt att parkera ut med sidorna javisst,, men o andra sidan kryllar ju inte hamnen av parkeringar heller så man förstår ju folk

Stofer
4 september 2011 · 738 Inlägg

Trevlig kväll!

Bamze-95
4 september 2011 · 24 Inlägg

tyckte det va en lyckad kväll för mig och tjejen som åskådare:) tack för denna gången och hoppas på att vi ses igen nästa gång smile

Domino Racing Falkenberg
S_Henjer
4 september 2011 · 1 150 Inlägg

Tjeenare.

Ja. Vad ska man säga. Det blev riktigt riktigt bra denna gången tycker jag, rekordmånga bilar. Närmare 300. Mycket folk och vädret var OK.

Många har sagt att de tycker de är bra gjort och det glädjer mig verkligen. Av de sista inläggen i Inför-tråden att döma så verkar de flesta missnöjda med racet. Jag håller med till en viss del, det kan behövas mer förberedelser. Men tro mig, jag har försökt att få folk till att hjälpa till. Men det är inte många som är sugna på att ställa sig 1,5 km ifrån starten och sköta en Line-up. Jag har tänkt hela tiden att om det inte löser sig tar jag på mig det, och det gjorde jag. Jag hade inte varit i hamnen i fem minuter innan jag var på plats där uppe. Men man kan inte starta ett race när det står människor på banan och bilar överallt, och det är inte lätt att som ensam arrangör be hundratals människor att akta sig.

Jag gjorde i alla fall mitt bästa av situationen, och med hjälp av en del andra så blev det bättre och bättre. Men visst, jag tar med mig kritiken till nästa år, men de som bara klagar och gnäller utan att ge konkreta tips får mer än gärna bli hemma. Det går inte rå för att det kommer så mycket folk.
När vi flyttade starten blev det en helt annan snurr på det. Kortare sträcka att köra, men det blev körning.

Som sagt, träffen blev kanon. Nu blir det inte några fler träffar från min sida. Förutom att jag spinner på lite idéer angående någon vinterträff.

Annars tackar jag alla för tre kanonträffar under sommaren och hälsar alla välkomna nästa år.

Ni som filmade och fotograferade, ställ upp för alla nu och ladda upp det här.



Over and Out,
S_Henjer

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Svanberg91 The Sheriff In Town
4 september 2011 · 187 Inlägg

Jag tycker som sagt att det var ett livsfarligt race.
Bilar jämte vägen och folk. Folk som går på vägen.
Släpper iväg bilar när lastbilar är påväg ut, även om folk står och skriker
Att man inte ska starta!

Och jag tycker inte att jag med många andra som åkte 10 mil för att komma dit
Har så stor "skyldighet" att hjälpa till!
Vi sköter det utomordentligt bra när vi annordnar det hemmavid!

Vad sägs om att skaffa sig ett par bra  walke - talkies, det är det som krävs! Och att någon är där innan och styr och ställer!

Senast redigerat av Svanberg91 (4 september 2011)

ToXtreme
4 september 2011 · 3 627 Inlägg

Börjar positivt! Bilträffen i sig var väldigt lyckad och en av de bästa kostnadsfria "parkeringsträff" jag varit på! Många tummar upp, riktigt trevligt att se alla dessa finare byggen och inte bara en massa R-unk och team Gössel bilar i alla hörn tongue (ta det med en nypa salt R-unk/team gössel wink )

Sen när det kommer till racet så tycker jag folk är grymt pigga på att klaga, men inte tipsa som S_Henjer skrev lite längre upp. Kan anmäla mig själv som skyldig till att parkerat längs med rakan då jag kommit 20 mil bort och helt enkelt inte hade en jäkla aning om vart varesig hamnen låg eller åt vilket håll ni skullle köra (trodde det var åt andra hållet med tanke på folkmängderna vid starten)

Tips då till nästa gång:
Ställ 2-3 bilar vid infarten in i mellan biltema för att blockera och forcera folket in dit, de som ska racea kunde ju köra runt som jag förstod det bort till starten? I vilket fall så hade det löst problemet med bilar längs med starten. Sen tyckte jag rakan i sig var bra men vissa pressade ju och släppte ju inte av försen dem var ute i havet nästan så något sorts stoppljus eller markerad linje som säger när det är dags att släppa av är nog ingen dum idé.
Walkie Talkie tänker jag inte ens ta upp (Oh snap, I just did)

I övrigt så står jag fast vid det första, mycket positivt intryck av er Halmstad! Inte illa, aldrig varit på en GBG träff av denna klassen så bra jobbat!



Just det!! Jag hade velat Amazonen dra på lite fler gånger för efter att titta på den så förstod man att den inte var så jätteoriginal under huven smile

MVH

Senast redigerat av ToXtreme (4 september 2011)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Marcus_89 Biltokig elektriker
4 september 2011 · 3 352 Inlägg

Träffen var kanon smile Stort tack till dig Simon för det smile

Racet var ju mindre bra i början, men inte lätt att styra över allt folk. Men tog ju sig till slut smile Så om man lyckas förbereda med lite avspärrningar, walkie-talkies och arrangörerna kan ju även ha på sig reflexvästar så de slipper bli påkörda. För det är absolut inte lätt att få allt folk till rätt ställe. Särkilt när mer än hälften säkert aldrig har varit där innan. Det är vad jag har för tips smile

Men tack än en gång för att du ordnar dessa träffarna Simon smile

Mr-Crd Hårdast
4 september 2011 · 143 Inlägg

Sen går det ju att köra runt hela skiten också, och INTE tvunget köra på rejs sträckan.     

Men i övrigt var det ju suveränt tycker jag..     Dock en smula grepp problem men what the fuck..

aakesson
4 september 2011 · 812 Inlägg

Här kommer lite bilder som jag tog på träffen
(det är ok att använda bilderna hur ni vill)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=225172

Senast redigerat av aakesson (4 september 2011)

passe91
4 september 2011 · 13 Inlägg

Mycket trevlig träff igår med många fina bilar!

Men racet vid piren var under all kritik!
Förstår att det va ont om "funktionärer" men man startar inte ett race med bilar på banan. Det är sjukt lätt för en bil att få ett kast och tappa kontrollen. Kolla bara på team ascona som gör en 180 framför den medtävlande på Stockholm open!

De som krävs är väl runt 6 pers.
-En som åker till banan i förväg och sätter upp lite avspärrningar för publiken, marchaller vid start och mål för att folk ska veta var banan går och för att bilarna som kör ska veta var man ska släppa av för att inte blåsa rätt ut i havet.
-En som dirigerar publiken, samt bilarna som ska köra och visar va alla ska parkera. Bara å vifta lite med armarna!
-En som håller koll och kanske stannar upp bilar som kommer i fel färdriktning när racen körs
-En som skickar fram bilar till starten
-En eller flera som sitter vid vägarna som leder till banan och håller koll efter poliser osv
-En som startar såklart.

Självklart ska alla va utrustade med walkietalki som man exempelvis kan köpa för ett spottstyver i Ullared!

Är så små saker som gör att både förarna och publiken känner sig säkrare och får en roligare kväll! Igår ville man bara därifrån innan de skedde en olycka!

Ser fram emot fler bilträffar i halmstad och hoppas ni tar till er kritiken!

Rishna
4 september 2011 · 5 Inlägg

Ajajaj... missade denna begivenhet sad Brukar vara riktigt trevligt när det kommer så många fina bilar, och ffa trevliga människor till stan! Nästa gång så!!

Kroat
4 september 2011 · 250 Inlägg

Tack för en mycket trevlig träff! Tog en del bilder men dom kommer upp senare ikväll (:

Anton92j Low is a Lifestyle!
4 september 2011 · 110 Inlägg

Jag håller med "passe91" angående racet... fixa dem små sakerna så kommer de bli guld!! big_smile

Själva träffen tycke jag va Grym! som vanligt! stort tack till Simon Henjer !

//Anton

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
4 september 2011 · 812 Inlägg

Äntligen kunde jag vara med o leka igen, synd bara att det var publikrekord igen...
Fick därför vänta en bra stund, för att sen hjälpa Henjer och efter det köa lika länge igen.
Men till slut så!

Ang kaoset så är det ju samma varje gång, alla kör ända ner till starten istället för att köra "bakvägen".
Nästa gång tycker jag vi skriver upp den vägen på lappen.
Att dela upp förare/åskådare innan är ju en annan idé (som dem gör i Småland wink)
Aldrig sett så många parkera på rakan heller, fylla på "inifrån och ut" borde vara en självklarhet big_smile

En annan negativ sak, dock självförvållad, vara att "alla" åkte hem när jag skulle börja kolla sad
Och så vände dem på körriktiningen, vilket redan har orsakat en olycka, sas det.
Men när det bara var totalt 50 bilar där, så funkade det utmärkt, tempomässigt menar jag, dock osäker på om det skulle funka när alla 300 är på plats wink

Tack för ännu en välbesökt träff Henjer!

Senast redigerat av malaguti_fabbe (4 september 2011)

S_Henjer
4 september 2011 · 1 150 Inlägg

Jo, de är ju så att under sommaren bara så har antalet bilar fördubblats. Första träffen i våras vart de runt 150 bilar, igår när jag kollade vart det nästan 300 bilar, och de kommer och går bilar hela tiden, inte lätt att få rätt antal. Men de märktes på parkeringsytan att det var mångamånga. Så det är riktigt nice.

Det medför ju som ni säger mycket folk och publik också. Det känns som att varje gång så har det i början varit svårt att få flyt på grejerna och att det blir mer och mer folk gör det inte lättare. Men absolut, tipsen tas med till blivande träffar. En tanke jag fick nu var att man kanske redan vid träffen skulle göra en line-up med de som ska köra race, och en line-up med de som ska titta. Sen kör man i en klunga med publiken först, under tiden förklarar man regler för de som ska köra och sedan kör man i en klunga med dessa till det utsatta stället! FAN va bra!

Dock är det ju bara träffen i sig som jag styr upp, men eftersom det blir så mycket folk och alla förknippar bilträff med efteraktiviteter samt de flesta kommer en bit ifrån som inte vet vars de händer så känns det som en uppgift att informera om detta.

Kul att höra ni tycker träffen är bra i alla fall, en del är missnöjda med hamnen. Men smutskasta inte Halmstadträffarna för det, Vi fixar det wink

Senast redigerat av S_Henjer (4 september 2011)

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Ekman87
4 september 2011 · 36 Inlägg

Var en lyckad kväll igår. Kan inte vara lätt att ha koll på allt folk som var ute i hamnen. De bilder jag tog kommer troligtvis komma upp under morgondagen då jag inte kommer hinna att redigiera idag. Är mellan 70-80 bilder tagna från igår, alla från träffen vid arenen.

Vorsprung durch technik
Netrom87
4 september 2011 · 28 Inlägg

tackar för en trevlig träff, jag hade grymt kul hela kvällen. lite negativt ute vid hamnen men det ordnade ju till sig sen. Sen hörde jag talas om att det filmades en del och skulle nån ha en film på min blå impreza kombi så skulle jag gärna vilja ha den. speciellt när jag körde mot en silvrig 335 ute vid hamnen smile (han blev nämligen ifrånåkt TVÅ gånger) hihi
// Morten

Ekman87
4 september 2011 · 36 Inlägg

Netrom87 skrev:
tackar för en trevlig träff, jag hade grymt kul hela kvällen. lite negativt ute vid hamnen men det ordnade ju till sig sen. Sen hörde jag talas om att det filmades en del och skulle nån ha en film på min blå impreza kombi så skulle jag gärna vilja ha den. speciellt när jag körde mot en silvrig 335 ute vid hamnen smile (han blev nämligen ifrånåkt TVÅ gånger) hihi
// Morten

Joyride här på garaget filmade en hel del, både på träffen vid arenan och ute vid hamnen. Vet inte när han lägger ut de, var sammanlagt 16 gb filmning som han ska censurera.

Vorsprung durch technik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang