5084
Sök

ABS-lampa börjar lysa ibland

23 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Hej! Jo de är så att abs-lampan+tracs-lampan på min v70 börjar lysa ibland, oftast varje tur jag tar och särskilt vid stadskörning då man bromsar mycket, på landsväg kan man ligga länge utan att det händer nått. Då detta sker så hör man ett tydligt "knarrande" ljud och samtidigt blir bromspedalen hård för nån sekund och man kan känna lite vibrationer i pedalen.

Alltså behöver jag lite hjälp med vad detta kan bero på, pumpen eller något annat?
Kan tilläggas att givarkontakter(bara dom synliga längst ut) är rengjorda. Jag vet inte riktigt hur dom sitter och vart kontakterna går, det kanske finns fler kontakter på vägen? Har inte granskat detta så noga.
Senast redigerat av Adrian_ (16 september 2011)

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

Forummoderator
26 465 Inlägg
16 september 2011
Adrian_ skrev:
Hej! Jo de är så att abs-lampan+tracs-lampan på min v70 börjar lysa ibland, oftast varje tur jag tar och särskilt vid stadskörning då man bromsar mycket, på landsväg kan man ligga länge utan att det händer nått. Då detta sker så hör man ett tydligt "knarrande" ljud och samtidigt blir bromspedalen hård för nån sekund och man kan känna lite vibrationer i pedalen.

Alltså behöver jag lite hjälp med vad detta kan bero på, pumpen eller något annat?
Kan tilläggas att givarkontakter(bara dom synliga längst ut) är rengjorda. Jag vet inte riktigt hur dom sitter och vart kontakterna går, det kanske finns fler kontakter på vägen? Har inte granskat detta så noga.

Du har förmodligen problem med ABS&TRACS-boxen.
Standardfel på dessa.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=210695

Antingen öppnar du den själv och löder om, eller så köper du en ny box på tex Vparts.
Eller så köper du på skroten..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

23 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
var sitter denna styrenhet då?

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

Forummoderator
26 465 Inlägg
17 september 2011
Adrian_ skrev:
var sitter denna styrenhet då?

Den sitter under säkringsdosan under huven, mot torpedväggen till.
En liten svart dosa som sitter i några torx - av storlek 7 - om jag inte minns fel.
Senast redigerat av AirOne (17 september 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

23 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
Okej tack så mycket

Sök