En drömbil som blev verklighet när man var 17 år, men visade sig vara en mardröm motormässigt. Har stått i några år när den nu äntligen ska få ett nytt hjärta. 2JZ-GTE från Toyota Supra MKIV. Drifting är huvuduppgiften för bilen... Visa mer
Varit en sväng till garaget, resulterade i lite burbyggande, inga bilder dock.
Var också förbi glasmästeriet och kollade på pris för att byta till plastrutor, blev inte så farligt dyrt som jag trodde. Bakruta och sidorutor bak med 4mm uv-skyddad plast 1800kr med formskärning och han skulle böja dom efter rutan. Ska åka en sväng till en annan glasmästare och se om man kan få billigare
Eftersom bakrutan är så stor tänkte jag tredela den med två metallstag som man brukar ha i Nascar.
Någon som har någon bra ideé på hur en bra konstruktionen skulle se ut?
Var också förbi glasmästeriet och kollade på pris för att byta till plastrutor, blev inte så farligt dyrt som jag trodde. Bakruta och sidorutor bak med 4mm uv-skyddad plast 1800kr med formskärning och han skulle böja dom efter rutan. Ska åka en sväng till en annan glasmästare och se om man kan få billigare
Eftersom bakrutan är så stor tänkte jag tredela den med två metallstag som man brukar ha i Nascar.
/Oskar
tokbilligt! jag köpte bara min plast till bakrutan för 1500kr och utan kvitto. sen fick jag kapa själv, tog sin tid. grymt projekt btw härligt med nån som går all in
/Oskar
tokbilligt! jag köpte bara min plast till bakrutan för 1500kr och utan kvitto. sen fick jag kapa själv, tog sin tid. grymt projekt btw härligt med nån som går all in
Ska både det övre och undre röret ut till fjäderbenstornet, eller ska man bara dra ut det övre röret och då svetsa ihop dom innan torpedväggen, eller ska båda sättas i torpedväggen?
Såhär tänker jag är det bästa...
Och då att det övre röret går ut genom torpedväggen till tornet.
/Oskar
Tackar! Vad körde du för tjocklek på bakrutan?
3mm om jag minns rätt. Lätt som snus:) trevlig update också! Siktar du på att bli klar till nästa år;)?
Tackar! Vad körde du för tjocklek på bakrutan?
3mm om jag minns rätt. Lätt som snus:) trevlig update också! Siktar du på att bli klar till nästa år;)?
Okej, får se vad det blir för tjocklek. Tanken är väll att den ska vara körbar till nästa säsong. Kommer nog inte vara besiktigad, men att kunna köra av sig lite på banan vore ju roligt kanske är önsketänkande men vi får väll se
Ett smidigare sätt att fasa rören till varandra. Är att skaffa Så kallade "mallar" som du skriver ut och klipper till, sedan bara Linda runt röret och måla efter linjerna du klippt efter.är det 40x2 rör du har? Då skriver du ut 40 på 40 som de heter:) Jag jobbar med rör varje dag och de funkar kanon:) men de va jävligt smart med din lösning:) ett tips bara! Kämpa på, ser bra ut!!
Ett smidigare sätt att fasa rören till varandra. Är att skaffa Så kallade "mallar" som du skriver ut och klipper till, sedan bara Linda runt röret och måla efter linjerna du klippt efter.är det 40x2 rör du har? Då skriver du ut 40 på 40 som de heter:) Jag jobbar med rör varje dag och de funkar kanon:) men de va jävligt smart med din lösning:) ett tips bara! Kämpa på, ser bra ut!!
Tackar, har sett folk som kört på ideén, fungerar nog bra också