Subaru legacy 2.2L går ojämnt när den blir varm, hjälp ?

Pehrnow
9 oktober 2011 · 118 Inlägg

Bilen är en subaru legacy -91, 2.2 liters boxermotor.
förra vintern började bilen hacka när den blev varm och jag fick felkod på lambdan och knacksensorn, nu när det snart e dags för vinterkörning igen har jag börjat renovera bilen , och då även bytt lambda, och knacksensor , utan någon som helst framgång, har även kollat tempgivare, vilken verkar va helt okej då inget händer när jag drar ut kontakten när motorn är varm, förutom att "check engine" tänds, när motorn är varm kan man dra ut en tändkabel och den går likadant, alltså ibland bara på 3 cylindrar. Har dock testat tändkablar och spolar och dom verkar okej, någon som har något förslag ? för jag har fått slut på idéer sad

tacksam för hjälp.

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
20 oktober 2012 · 385 Inlägg

byt tändkablar  / tändstift så ska du se att den går bättre

mos ä gött
tekniknissen1
20 oktober 2012 · 866 Inlägg

ta ett komp test på den. Är det ok kolla spridarna. och som nämts stift o kablar.

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
20 oktober 2012 · 385 Inlägg

subarus tändkablar är mycker känsliga och dom kan gå sönder av att man inte tar ur dom på rätt sätt. och sen när man sätter tillbaka dom så går bilen som vanligt men sen blir det sämre o sämre vilket beroe på att det bränner sönder 1 eller 2 tändstift. när man ska ta av tänhattarna från stiften så ska dom vickas löst försiktigt inte bara dra lös dom då är det stor risk att det blir ett minemalt glapp inne i hatten.  har haft stora problem med detta själv och min legacy från 00 hadde presis samma problem som du har.

mos ä gött
Pehrnow
23 oktober 2012 · 118 Inlägg

Nu va det ju ca ett år sen jag frågade detta ^^ har köpt mig en impreza som vinterbil ist, men legacyn står fortf kvar, och alla förslag är redan prövade hmm inkl nya tändkablar och stift, så jag gav upp den, tack ändå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang