Bättre bromsklossar till Evo III

Hyperhead oseriös medlem
22 oktober 2011 · 239 Inlägg

Tänkte köpa nya bromsklossar fram och bak till min evo nu i vinter och det står mellan Stoptech och Black diamond.
Det är för gatubruk så jag vill inte att dom ska gnissla men dom ska ändå bromsa bättre , lite gnissel gör inget.
Använder slitsade orginal skivor fram och orginal bak.

Stoptech ska vara tysta men hur e Black diamond FT (fram) och Black diamond PP (bak)???

Black diamond är dyrare så jag antar att dom bromsar bättre.

Senast redigerat av Hyperhead (22 oktober 2011)

Didde_88 Bilfixare
22 oktober 2011 · 16 Inlägg

Kolla med bromsmannen. han gör annonser på blocket. hans bromsbelägg ska vara riktigt bra...

Srp 4 Life
Opel Vectra GTS "Jubileum" (2003)
Hyperhead oseriös medlem
22 oktober 2011 · 239 Inlägg

Det är Stoptech eller Black diamond som gäller

Christian S
22 oktober 2011 · 4 815 Inlägg

InZZanE skrev:
Vf inte testa Green Stuff? Skit bra.

just det, skit va ordet.
dom funkar ju fan sämre än orginal.
har testat både Green ,Red och Yellow Stuff och dom är enligt mitt tycke rena dyngan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
22 oktober 2011 · 4 815 Inlägg

Hyperhead skrev:
Det är Stoptech eller Black diamond som gäller

du har inte funderat på Carbotech? är välldigt många som kör impreza som kör med det och det borde ju funka bra på en evo med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
myran Foto/Bilnörd
22 oktober 2011 · 1 541 Inlägg

carbotech belägg som t.ex xp8 brukar kunna gnissla.. vet dok inte hur deras mera gatbetonade belägg är.

Därimot är det ett sjuhelvets bett i carbotech xp8 kan jag intyga av erfarenhet.


Och den som föreslog greenstuff.. Det är ett belägg i klass med original som är designat för att inte damma.. inget för den som vill ha bättre bromsar. mera för styling bilarna smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Christian S
22 oktober 2011 · 4 815 Inlägg

myran skrev:
carbotech belägg som t.ex xp8 brukar kunna gnissla.. vet dok inte hur deras mera gatbetonade belägg är.

Därimot är det ett sjuhelvets bett i carbotech xp8 kan jag intyga av erfarenhet.

just XP8 beläggen funkar både på gata och bana och gnisslar som sagt lite om man feg bromsar när dom bara är lite varma, dåck kanske dom är lite väl hårda för att köra med på orginal skivor så risken är väll att man med tiden sliter ner bromskivorna.

jag kör med DBA 4000 bromsskivor och Carbotech XP8 bromsbelägg fram på min impreza och kan hålla med om att det bromsar rätt bra smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Vitamin
22 oktober 2011 · 719 Inlägg

Jag har hawk hps på min funkar riktigt bra på gatan.

Ska gå att få dit på evo 3an oxå, men man får köpa från någon annan modell

Kmarcus
22 oktober 2011 · 854 Inlägg

Hör med Pean Sweden, dom säljer både Stoptech och Black Diamond. Riktigt bra service och priser dessutom.

Personligen hade jag röstat på några Carbotech.

GreenStuff är som tidigare nämnt inget man köper för att få bättre bromsverkan. Testade en gång på gatbilen (M3) men efter lite inspirarande körning släppte belägget från stommen. Inget vidare med andra ord.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Aerodynamik ...
22 oktober 2011 · 7 120 Inlägg

Jag körde med stoptech från Pean på min 200a i somras både på gata och bana och kan gott rekommendera dem! Blir dock XP8 till nästa säsong för lite värre bett smile

"färg"stuff är bara att glömma. Skräp.

Xoff Volvo tönt... =)
23 oktober 2011 · 2 344 Inlägg

pean sålde blackdiamond innan, men vad jag vet så har de slutat sälja deras belägg, men fortfarande skivorna, så något säger mig att black diamond är sämre?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Hyperhead oseriös medlem
23 oktober 2011 · 239 Inlägg

Ingen som har testad dom???

Xoff Volvo tönt... =)
24 oktober 2011 · 2 344 Inlägg

Ring och snacka med pean sweden, de kan sina saker och är riktigt trevliga

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Janneutanb
24 oktober 2011 · 7 267 Inlägg

Xoff skrev:
Ring och snacka med pean sweden, de kan sina saker och är riktigt trevliga

Håller helt och hållet med!

Hyperhead oseriös medlem
24 oktober 2011 · 239 Inlägg

Xoff skrev:
Ring och snacka med pean sweden, de kan sina saker och är riktigt trevliga

Alla företag vill ju kränga sina grejor, men jag vill höra av konsumenterna själv först och få deras omdömme.

Janneutanb
24 oktober 2011 · 7 267 Inlägg

Hyperhead skrev:

Xoff skrev:
Ring och snacka med pean sweden, de kan sina saker och är riktigt trevliga

Alla företag vill ju kränga sina grejor, men jag vill höra av konsumenterna själv först och få deras omdömme.

Nu är vi faktiskt flera stycken som rekomenderar dig att ringa och prata med Per på Pean just för att då kan han bäst rekomendera det som du faktiskt vill ha.

Klart att han vill sälja sina saker men han är faktiskt väldigt bra att ha och göra med så dom ger dig faktiskt det du vill ha och inget annat.

Jag har för mig att mina BD FT belägg ville låta mer än orginal men efter lite rengöring etc med oken så slutade dom att låta helt.
Bromsade helt okey på gatan, testade aldrig på bana.
Bytte efteråt till Ferodo ds2500 belägg och det var betydligt bättre bett i dom dock behövde dom lite värme innan dom gav full bromseffekt.
Minns tyvärr inte hur det var med gnissel på dom.

Sen har jag Endless CC-RG på skylinen i dagsläget och dom gnisslar ganska mycket men jävlar vilket bett det är i dom.
Har bara kört konbana med dom än sålänge men jag är oerhört nöjd med dom.
Däremot kostar dom nog en hel del då jag är rätt säker på att Endless är Japansk och deras valuta står väldigt högt i kurs just nu.

Glöm inte heller bort att ha ny och fräsch bromsvätska!

Senast redigerat av Brains (24 oktober 2011)

Driftar_N
24 oktober 2011 · 227 Inlägg

Bättre lyssna på en riktig bromsexpert än några förståsigpåare som jag och andra forumshängare.
Ring PEAN!

Brains: Endless är svenskt wink

Janneutanb
24 oktober 2011 · 7 267 Inlägg

Driftar_N skrev:
Bättre lyssna på en riktig bromsexpert än några förståsigpåare som jag och andra forumshängare.
Ring PEAN!

Brains: Endless är svenskt wink

Oh fan! Jag visste att dom var stora i japan men att det var svenskt hade jag ingen aning om då jag har aldrig hört om dom inom Sverige smile
Googlade lite snabbt och det verkar stämma så det var trevligt!

Hyperhead oseriös medlem
25 oktober 2011 · 239 Inlägg

Brains skrev:
Jag har för mig att mina BD FT belägg ville låta mer än orginal men efter lite rengöring etc med oken så slutade dom att låta helt.
Bromsade helt okey på gatan, testade aldrig på bana.

Tackar för omdömet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang