rev ner backbromsarna på min pickup och bytte bakarna , men nu tar inte handbromsen nå bra är det nån som vet vilket håll den självjusterande kilen ska va åt på ena sidan är det ju en liten utstickande punkt , ska den va mot trumman eller mot bromsskölden va dum nog och inte kolla innan jag rev ner allt xD
Senast redigerat av turboforssen (22 november 2011)
Om jag inte minns fel ska den peka utåt och sen ska den vara neråt med den smalare delen som det sitter en liten fjäder på som du säkerligen redan vet. Inte helt hundra säker men har en svag aning om jag har gjort fel nångång.
Om jag inte minns fel ska den peka utåt och sen ska den vara neråt med den smalare delen som det sitter en liten fjäder på som du säkerligen redan vet. Inte helt hundra säker men har en svag aning om jag har gjort fel nångång.
jo att den ska peka neråt vet ja och att fjädern ska på . har den nu så att den lila punkten pekar mot bromstrumman (utåt) men den värka hamna i ett litet hål på ena bromsbaken då
kan ju passa på att fråga om det är nått speciell man ska göra när man luftar bromsarna när det sitter en lastavkännare på bilen . eller är det bara att lufta på som vanligt ???
va och besikta och får ingen ordning på handbromsen handbromsen tar bara på vänster sida . ska byta bromscylindern på vänstersida och lufta bakbromsarna ordentligt och köpa nya wirar .
nån som har nått mer förslag på vad som kan va fel?????
Vajrarna kan vara slitna och gå trögt vid belastning trots att dom går lätt om man drar i dom för hand. Det orsakar dålig bromsverkan på parkeringsbromsen.
Och luft i färdbromsen påverkar inte parkeringsbromsen alls.
Vajrarna kan vara slitna och gå trögt vid belastning trots att dom går lätt om man drar i dom för hand. Det orsakar dålig bromsverkan på parkeringsbromsen.
Och luft i färdbromsen påverkar inte parkeringsbromsen alls.
att luft inte påverkar handbromsen va en underbar info då kan jag lägga energi på enbart handbromssidan först.
får börja med att byta wirarna då, det är ju bara det jag har kvar.