Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer
Vill bara undra vart du köpte din coilspringen? Tro nog ha samma fel också.
Mvh Marcus017
SAAB ANA i Trollhättan saab orginaldel dvs!
Tyvärr hittar inget där
Är det din tuta som inte funkar? Den kontaktenheten som du behöver heter 4193991 och kallas för Medbringare. Den finns i lager i Nyköping så din lokala Saab verkstad ska allt kunna få tag i den Den kostar ca 288kr
Är det din tuta som inte funkar? Den kontaktenheten som du behöver heter 4193991 och kallas för Medbringare. Den finns i lager i Nyköping så din lokala Saab verkstad ska allt kunna få tag i den Den kostar ca 288kr
Japp de är tutan som inte funkar, Jaha okej men de ska jag nog kolla på direkt på.
Japp de är tutan som inte funkar, Jaha okej men de ska jag nog kolla på direkt på.
Mvh Marcus017
Okej! För på Aeron så funkade inte tutan alls, men på CSEn så var det bara i vissa lägen på ratten som den fungerade. Men det är ett helt annat kontaktstycke på bilarna med Airbag och dom som inte har (som din). Det kan ju även vara dina knappar som är trasiga.
Mvh Marcus017
Okej! För på Aeron så funkade inte tutan alls, men på CSEn så var det bara i vissa lägen på ratten som den fungerade. Men det är ett helt annat kontaktstycke på bilarna med Airbag och dom som inte har (som din). Det kan ju även vara dina knappar som är trasiga.
MVH William
Jovisst de är ju så att de är inte samma. Javisst de kan också vara knapparna, har funderingarna och byta ratt? men de blir nog i framtiden.
Mvh Marcus017
MVH William
Jovisst de är ju så att de är inte samma. Javisst de kan också vara knapparna, har funderingarna och byta ratt? men de blir nog i framtiden.
Mvh Marcus017
Byta ratt hade inte vart fel Men frågan är ju då vad du ska byta den till
MVH William
Mvh Marcus017
Byta ratt hade inte vart fel Men frågan är ju då vad du ska byta den till
Jag ska nog ha SAAB ratten men de blir nog den med hälften trä häften inte.
Då är kylsystemet rengjord. Hällde i Radiator Cleaner och Fuel Line Cleaner och lät bilen vara i gång i 4 timmar i sträck med värmen på max så att kylarvattnet kunde cirkulera ordentligt, kan säga att det var som att köra omkring i en bastu! Tur att man har glaslucka som man kan öppna Dock efter ca 3 timmar så började det bli lite varm bakom instrumentbrädan och stereon överhettades...även musbion började bli svårläst.
Geggan i kylarn såg inte så mysigt ut...
Samma i slangarna, hela slangen är täckt av det.
Radiator Cleaner var i pulver form
Fuel Line Cleaner var i flytande form.
Ska man åka bastu så ska man åka i stil
Allt som är kvar att göra nu är att tömma kylarn igen och sen fylla på med glykol. Om lite över en vecka så ska oljan och filtret bytas oxå.