Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer
Fixar en ny imorn, kom på att SDCC har stängt ändå i 2 veckor...
jonnielahti skrev:
Funkiee skrev:
http://z0r.de/L/z0r-de_2715.swf
Klockren xD
Hamster skrev:
varför hade du satt en klämma på turbon för ?
Av någon anledning så satt inte den klämman på plats när jag köpte bilen... Turbon laddar väldigt sent så jag trodde att det kanske berodde lite på det...men inte helt och hållet, börjar väl ladda på strax under 3000rpm nu istället för strax över så tyvärr löste inte det hela problemet.
Nej min förra turbo har inte rasat, turbon som sitter i min Classic är fortfarande hel och fin Men den ska få bo kvar där hehe
Så som Funkiee sa, utan klämman så läcker den lite, och därför kan den inte bygga upp ett tryck först än vid högre varvtal Måste dock felsöka vidare då det inte löste problemet helt
Fixar en ny imorn, kom på att SDCC har stängt ändå i 2 veckor...
jonnielahti skrev:
Funkiee skrev:
http://z0r.de/L/z0r-de_2715.swf
Klockren xD
Hamster skrev:
varför hade du satt en klämma på turbon för ?
Av någon anledning så satt inte den klämman på plats när jag köpte bilen... Turbon laddar väldigt sent så jag trodde att det kanske berodde lite på det...men inte helt och hållet, börjar väl ladda på strax under 3000rpm nu istället för strax över så tyvärr löste inte det hela problemet.
Nej min förra turbo har inte rasat, turbon som sitter i min Classic är fortfarande hel och fin Men den ska få bo kvar där hehe
Så som Funkiee sa, utan klämman så läcker den lite, och därför kan den inte bygga upp ett tryck först än vid högre varvtal Måste dock felsöka vidare då det inte löste problemet helt
Fixar en ny imorn, kom på att SDCC har stängt ändå i 2 veckor...
jonnielahti skrev:
Klockren xD
Hamster skrev:
varför hade du satt en klämma på turbon för ?
Av någon anledning så satt inte den klämman på plats när jag köpte bilen... Turbon laddar väldigt sent så jag trodde att det kanske berodde lite på det...men inte helt och hållet, börjar väl ladda på strax under 3000rpm nu istället för strax över så tyvärr löste inte det hela problemet.
Nej min förra turbo har inte rasat, turbon som sitter i min Classic är fortfarande hel och fin Men den ska få bo kvar där hehe
Så som Funkiee sa, utan klämman så läcker den lite, och därför kan den inte bygga upp ett tryck först än vid högre varvtal Måste dock felsöka vidare då det inte löste problemet helt
men t15 laddar ju mycket senare en t25 right?
Mjo, TD04 är ju en aning större än T25an, men det ska inte skilja sig såpas mycket i varvtal Classicen börjar ladda bra vid 2300rpm
Skulle köpa slangen igår från ANA men det fanns inga i lager så den beställdes. Fick slangen idag och monterade den direkt
Nya slangen, ca150kr
Nya slangen på!
Gamla slangen, man kan även se sprickan där den läckte...
Dax att fylla på med vatten, tro fan på att man glömde glykolen hemma... xD
Fyllt
Sen så fick man en väldigt trevlig syn ute på parkeringen...en till 9000 Aero, och inte vilken Aero som helst, en 97a som min! Pratade en bra stund med ägarn om våra två bilar och hans var verkligen i nyskick, endast 7000mil och aldrig vinterkörd!!!! Han hade ägt bilen sedan 1998 och har alltid haft den i varmgarage. Jag förkladade även för han mitt ladd problem och frågade han när turbon i sin Aero började ladda. Han viste inte så han frågade om jag ville provköra för att kolla själv. Vilken ära att få köra en sådan fin Aero!!! Turbon kickade in precis som in min Classic, vid ca 2300rpm så nått är verkligen galet med min.
Denna Aero är helt original, så man ser en fin skillnad mellan original chassi och min 45mm sänkta
Den silvriga är nog den Cs aero som finns kvar i Sverige med det sånt låga miltalet :-)
finns en eller 2 till har jag för mig
Det finns en Röd med 9tusen mil 1996 utan lucka en svart med 14tusen mil och Automat sen fanns det en Scarabegrön 1995 med 16tusen mil men den är skrot och en silvrig med 14tusen mil den kan vara skort eller såld till utlandet Sen så finns det en Aero 1991 med 5tusen mil
Så som sagt, är inte varje dag man ser en sådan Aero Och sen att man fick köra den oxå! Oj oj oj Denna var manuell och utan lucka, synd att han inte hade lucka på den...
Var inte mer än nån cm till godo under bilen, när jag körde upp på rampen så skrapade den tyvärr i lite på fronten och underredet Fick även hissa upp fram för att kunna få under klossar så att jag kunde lyfta upp bilen Sånt är livet när man har låg bil
Varför jag helt plötsligt orkade montera glödlamporna ska ni få se imorn
Snyggt med dimljus, gör ju en del för helhetsinstrycket!
Jo det är ju det, när jag bytte fronten så var Xenonet monterat....men lite jobbigt kopplat pga lite elkrångel i CSEn så jag plockade loss det och sket i att sätta dit lampor. Ska nån gång orka montera Xenonet igen, men detta var bara en tillfällig grej så att dom lyser i alla fall
Tror jag vet varför det fixades med dimljusen, du din lilla filur har väl fixat så bilen går som den ska och gjorde dimljusen samtidigt ??
Bytt IC kanske ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tror jag vet varför det fixades med dimljusen, du din lilla filur har väl fixat så bilen går som den ska och gjorde dimljusen samtidigt ??
Bytt IC kanske ??
Tyvärr så har jag inte bytt IC eller fixat bilen så att den går rätt, önskar dock att man hade gjort det....men jag vet fortfarande inte vad det är som är felet. Hade bara upp bilen på lyften för att jag kunde Är ju lite smidigare att byta glödlamporna då Man slipper ju krypa in under bilen