5395
Sök

StåhlgrenDesign's Evo 8, Widebody TimeAttack

Efter att hela mitt liv strävat efter att köpa mig en Mitsubishi Lancer Evolution så blev jag äntligen ägare till en svart Evo 8:a den 10/12 2011. Och sedan dess har bilen gått igenom diverse modifikationer. Det har varit en resa... Visa mer

Virtuell Designer
389 376 Visningar
Uppdaterades senast 3 maj 2016
105 Inlägg
5 mars 2013
Låter som en plan big_smile

124 Inlägg
5 mars 2013
usch så avundsjuk man blir! smile

4 663 Inlägg
5 mars 2013
grymt big_smile

904 Inlägg
5 mars 2013
Bäst å sätta fart inte långt kvar till Elmia nu :-) vill inte stressa dig ;-)

AUTOTECH S60 power

Virtuell Designer
545 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Ikrana: jodå, det löser sig nog big_smile

Weepy: haha tack så mycket! smile

Supra_robin: Tackar! big_smile

Blyfot: Äh, känner mig inte så stressad, är ju drygt 22 dagar kvar innan jag ska dit nu, ska ju bara kränga dit nya däck, kasta in en bur, lacka buren, lacka lite andra prylar, montera breddare, montera tillbaka inredningen, fixa med lite smådetaljer och montera annat småskit och göra en helrekond innan dess.. smile
Så det är nog lugnt, har ju 3 "jobb-helger" kvar, dvs 6 heldagar.. wink

Glömde jag säga att jag börjar få ont i halsen och börjar känna mig lite småsjuk..? tongue Hoppas bara det inte blir värre än det är nu så man blir sängliggande eller nått tongue

1 515 Inlägg
5 mars 2013
Krya på dig dude! smile

- btw du svarade inte på fb, så frågar här då! big_smile - Hur blir det med främre skärmarna? Blir det av eller kör du endast med bak breddare nu till sommaren? smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Virtuell Designer
545 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
Audi_powah skrev:
Krya på dig dude! smile

- btw du svarade inte på fb, så frågar här då! big_smile - Hur blir det med främre skärmarna? Blir det av eller kör du endast med bak breddare nu till sommaren? smile

Tack! smile
Ah fasen, missade det! tongue Ursäkta för det smile
Tyvärr får man väll säga, så kommer det vara original framskärmar under Elmia...
Men har en beställning som ligger inne på 10mm bredare framskärmar helt i kolfiber. Dock kommer dom in i april efter mässan.. sad
Men det är på G! smile

1 515 Inlägg
5 mars 2013
StahlgrenDesign skrev:
Audi_powah skrev:
Krya på dig dude! smile

Tack! smile
Ah fasen, missade det! tongue Ursäkta för det smile
Tyvärr får man väll säga, så kommer det vara original framskärmar under Elmia...
Men har en beställning som ligger inne på 10mm bredare framskärmar helt i kolfiber. Dock kommer dom in i april efter mässan.. sad
Men det är på G! smile

Haha lugnt, stressen som påverkar dig wink.

Ohh, lite olyckligt mee beställningen där.. Men bättre sent än aldrig som man säger hehe! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

904 Inlägg
5 mars 2013
Lycka till :-) bli inte sjuk

AUTOTECH S60 power

Virtuell Designer
545 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Damir:
Kan vara så wink Äh jag visste om det innan, men det är sånt man får leva med tongue

Blyfot:
Ska försöka undvika detta smile Tack!

--------------

Slänger in en liten bild till, hinner inte göra några stora uppdateringar tyvärr..

Burbygge på gång! Stora tack till min bror Andreas som hjälper mig med detta! Då mina kunskaper inom svetsning är väldigt begränsade. Samt att det är väldigt bra med två huvud för att räkna ut vinklar och se så man gör rätt. Ingen av oss har gjort detta förut så det tar lite tid. Men med tålamod, en pelarborr, ett par hålsågar och anvisningar om hur burar skall byggas blir det nog bra till slut! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-0c4e568f2e41d6dde68682655ccb6e7f_large.jpg

//Anton

105 Inlägg
6 mars 2013
Ser porrigt ut! har precis svetsat in en bur i min bil så vet hur tids/tålamodskrävande det är!

bara att andas och jobba på! är ju väldigt mkt mer race med en riktig bur!
blir det bara bakom storlarna eller en fullbur?

Virtuell Designer
545 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Ikrana: Det är riktigt trevligt med bur! Och framförallt säkrare vid ev olyckor smile
Hehe ja det är inte gjort medans en tupp skiter wink
Det blir bara en halvbur just nu, kommer få problem vid besiktningen ändå så det räcker på grund av att den är helbilsgodkänd tongue

1 515 Inlägg
6 mars 2013
StahlgrenDesign skrev:
Ikrana: Det är riktigt trevligt med bur! Och framförallt säkrare vid ev olyckor smile
Hehe ja det är inte gjort medans en tupp skiter wink
Det blir bara en halvbur just nu, kommer få problem vid besiktningen ändå så det räcker på grund av att den är helbilsgodkänd tongue

Haha vet vad du pratar om, var inne 4 gånger på bes förra året! Nu blir det att åka obesiktat tills man har otur och får böter på 1500:-

Men lätt värt det big_smile

Btw Anton, vad för slags kap använde du vid mont av dina huvlås? Ska byta ut mina pins till låsbara Aero för att kunna neka polisen att öppna huven haha, "glömt nycklarna hemma" och så får man en 2a på det istället för rubbet under huven lol

105 Inlägg
6 mars 2013
Ja det e fett surt att inte få tummen upp på besiktning av buren , åkte på det själv, då hade jag bara en 4p cusco bur, så dom sa regga, ny har jag byggt ny fullbur samt håller på med en SFRO besiktning, hopapas på att det går i lås big_smile byggbesiktningen e redan avklarad så.

det kanske kan vara något för er ?

Audi_powah: vad va det som gjorde att dom inte släppe igenom din med bur?

1 515 Inlägg
6 mars 2013
Ikrana skrev:
Ja det e fett surt att inte få tummen upp på besiktning av buren , åkte på det själv, då hade jag bara en 4p cusco bur, så dom sa regga, ny har jag byggt ny fullbur samt håller på med en SFRO besiktning, hopapas på att det går i lås big_smile byggbesiktningen e redan avklarad så.

det kanske kan vara något för er ?

Audi_powah: vad va det som gjorde att dom inte släppe igenom din med bur?

Vissa har lite mer flyt än andra va wink

Jag fick en sur gubbe till och börja med och han gick starkt på "helbiksgodkännandet"
Och så gillade han inte burens placering även om den är hodkännd och certifierad av Finess.

Så blev ett blankt Nej för min del sad

105 Inlägg
6 mars 2013
hmm segt, jag har ju tur som har bekanta som jobbar på besiktningen men kommer ändå typa om bilen så man slipper få problem om man nu skulle bli stoppad.

har du testat olika ställen att regga på? det kan ju vara smart annars, vet att det e lättare och svårarepå vissa ställen.

Fotograf
1 000 Inlägg
6 mars 2013
Hur är det med Bolt-In Burar "Halvbur" ? Vad säger besktningen om det tillskillnad från svetsat bur?

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

1 515 Inlägg
6 mars 2013
NKM-Rani skrev:
Hur är det med Bolt-In Burar "Halvbur" ? Vad säger besktningen om det tillskillnad från svetsat bur?

Du får inte ha det Rani, böter om polisen vill jävlas eller ombes. Och kommer oftast inte igenom bes heller smile
Din Evo är också helbilsgodkännd, så det ställer till det.

- Joo precis Ikrana, får prova på andra ställen.. Ska försöka att få den reggad som ombyggt fordon, men lite kvar som måste göras först smile

Nu ska vi inte smutsa ner Antons tråd mera haha, sorry Anton! big_smile
Senast redigerat av Audi_powah (6 mars 2013)

Virtuell Designer
545 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Damir, Ikrana, Rani:

Att åka med bur kan för det första inte orsaka böter, skriv ALDRIG på den böteslappen om du skulle få en sån wink
Där emot är det som bekant olagligt att åka obesiktigat, (det kommer du få böter för)
Allt de kan kolla är om bilen är godkänd för en passagerare eller flera. Ser dom då i papperna att den är godkänd för fler än 1 passagerare så kan de ju börja fundera om det står rätt till eller inte då buren tar upp hela baksätet.
Då kan dom kräva ombesiktning/regbesiktnkng.

Men jag kommer göra så att jag ska regga om bilen för en passagerare.
För då skiter dom blanka fan i vad som finns bakom föraren/ passageraren så länge det inte inkräktar på någon av deras säkerhet!
Och det gör inte en halvbur, men där emot en helbur "inkräktar" på säkerheten i deras ögon...

Angående skruvburar vs svetsad så är det ingen skillnad.
Besiktningen kommer inte godkänna någon av dem så länge bilen är reggad för fler än 1 passagerare..
Fördelen med skruvbur är att du "kan" plocka ur den vid besiktning för att komma igenom utan bekymmer.
Där emot får man ju fortfarande passa sig för polisen då de som sagt kommer ge dig en ombesiktning om de märker att det inte står rätt till!

Så, hoppas vi har rätat ut alla frågetecken nu wink

We All Have A Story To Tell
269 Inlägg
6 mars 2013
Ser bra ut! smile

Ha'de

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire

Sök