7325
Sök

Audi S6 4.2 manuell Kopplings problem akut hjälp!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
tja! nu är det så att man har blivit sugen på en audi, dock så har den nå problem med kopplingen, skulle vara kanon ifall någon kunde gissa och tro vad det kan vara, här kommer en beskrivning av ägarens ord om hur bilen beter sig:

den slirar inte alls utan om du startat med vxl. i och sedan när du kör trycker in kopplingen så slirar den men frikopplar inte tillräckligt för att du ska få in en ny vxl. Tvärt emot vad som brukar hända när en koppling haverera normal, dvs. slirar eller fungerar ej.

Mvh

1 353 Inlägg
9 januari 2012
skulle kunna va många saker, tyvärr kan ingen gissa, den enda som har rätt är den som skruvar ner bilen och kollar..
som putteliten säger så kan de va tryckplattan, samma sak händer mig när jag var ute en kväll med saaben ja hade förra sommaren, plötsligt small de till och jag fick inte i växeln mer. den kopplade alltså inte ur ordentligt, när vi plockade ner tryckplattan upptäcktes att en av metallringarna som håller alla "gafflar" på plats hade lossnat och lagt sig i kläm..

MEN de kan också va så att tex slaven har gett sig och inte orkar trycka, funkar bromsarna som de ska på bilen? annars skulle de likaväl kunna va nåt annat i hydrauliken som pajjat.. osv osv osv

tyvärr väldigt svårt och säga, så det är upp till dig om du vill köpa bilen och börja felsöka.
lycka till!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
tack för alla svar iallafall smile vart å inhandla ännu en bmw ! dock denna gång en 540 smile

Sök