Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

hoteyes
2 februari 2012 · 457 Inlägg

- Vi kommer att hålla koll här nere i Helsingborg-Ängelholm och runt trakterna har skrivit ner regnumret i min telefon.. Så jäkla tragiskt sad Vi hjälper gärna till!

MVH: Wangan Meet Crew

dappe89
2 februari 2012 · 172 Inlägg

UPDATE!

Dåså, varit en fantastisk full dag tillsammans med ägaren Rickard.
Gårdagen slutade med tankar när man låg i sängen för att sedan vakna med fler annonyma tips imorse. Rickard och jag har sökt information och efter tips vi fått fram så hittade vi båda personerna som var närvarande på Facebook, efter ännu mer sökande så hittade vi både hemadress, personnummer.
Allt ledde iaf slutligen till att bilen stod i en bilverkstad (nämner inga namn) i Kristianstad.
Rickard och jag for iväg till kristianstad tidigt imorse efter vi samlat på oss information och hade ett förhör med polisen.
När vi var klara på förhöret kliade det något fruktansvärt i fingrarna så vi var tvungna att åka förbi stället vi misstänkte, det var ingenting misstänktsamt utanför så vi beslöt att jag skulle gå in ensam då dom kanske hade känt igen Rickard, sagt och gjort, jag gick in i verkstan och börja blicka överallt för att försöka finna något tecken på en Evo, såg en huv som stod lutad längre fram mot en vägg för att sedan när jag kommer närmare ser jag en silvrig evo uppe på en lift med en HKS dekal PRECIS som Rickard hade på sin baklucka, jag pratade lite med killarna som stod där inne och jag sade att jag hade problem med min bil, dom bad mig iaf komma förbi senare under dagen så dom kunde ta en titt. (Var dock deras egen bil DOCK med Rickards baklucka med HKS emblem)
Rickard ringde handläggaren över fallet direkt när jag kom ut och jag bekräftade för honom att den verkligen står där inne och dom sa att inom en timme skulle dom komma dit.
Vi stod och väntade en bit därifrån och efter om och men så flög det in 4 polisbilar på gården och ut med hundar också, på både bak och framsida.
Vi fick efteråt gå in i lokalen och märkte då att dom strippat ner Rickards bil i MOLEKYLER och redan hunnit montera grejorna på en annan Evo, den som stod på liften alltså. Vi pekade ut vilka grejor som tillhörde Rickard och så långt har vi kommit nu.
Chassit saknas dock fortfarande och försäkringen är ute utrett.

Verkligen jätte stort tack till ALLA som har hjälpt till att hålla koll och folk som har både ringt och skickat mejl!
Det uppskattas verkligen, och skönt att se folk som fortfarande har moral i kroppen.

Mvh
Anton

Texten är säkert slarvigt skriven men full dag och mycket tänkande och spanande så är helt slut.

Senast redigerat av dappe89 (2 februari 2012)

IQESC 4WD ABUSER
2 februari 2012 · 15 Inlägg

Fyfan vad skönt!

kan tänka mig att adrenalinet pumpade smile

mrpalmer
2 februari 2012 · 796 Inlägg

Fyfan vad kul att höra! SKÖNT SOM FAN! Var de några av icke svensk härkomst som arbetade där eller?
Känns som de lönar sig att dels lägga ut annons på blocket samt sprida de överallt om ens bil blir stulen!

Bra slut på en tragisk historia, hoppas han får ha bilen ifred i framtiden!

Mvh Daniel

Hemma bra, garaget BÄST!
Stackarn
2 februari 2012 · 1 200 Inlägg

Fy fan vad härligt att den återfanns! smile

impresst 2fast4you
2 februari 2012 · 371 Inlägg

vad gott hoppas dom erkänner då. för då borde saken va biff.

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
SLG
2 februari 2012 · 498 Inlägg

Grymt kul att höra att bilen hittades. Så jävla gött att höra att svinen åker dit.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Vitamin
2 februari 2012 · 719 Inlägg

Var det "eran" evo som stog uppe på en lift när du var inne och kollade först?
Står i slutet att chassit saknas så ja får inte ihop det bara.

IQESC 4WD ABUSER
2 februari 2012 · 15 Inlägg

Vitamin skrev:
Var det "eran" evo som stog uppe på en lift när du var inne och kollade först?
Står i slutet att chassit saknas så ja får inte ihop det bara.

Det var deras EVO som stod på liften och timmen senare var den nedplockad, så förstår jag det.

Rallyhalle
2 februari 2012 · 4 299 Inlägg

Vitamin skrev:
Var det "eran" evo som stog uppe på en lift när du var inne och kollade först?
Står i slutet att chassit saknas så ja får inte ihop det bara.

Misstänker att med chassi menas att stötdämpare och övrig hjulupphängning menas och då saknades.

Edit: Måste ju självklart skriva att det är grymt kul att höra att bilen hittades, även om det var en del grejer bortskruvade!

Senast redigerat av Rallyhalle (2 februari 2012)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Snabba på att meka dom jävlarna!
Men nu fan är dom förhoppningsvis fast (om det verkligen var personen som stal bilen i lokalen)!
Så jävla bra jobbat!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Lardi SQ
2 februari 2012 · 1 343 Inlägg

Fan glad man blir när man läser detta! Härligt med folk som tipsar! Bra jobbat å fin detektivarbete wink
Keep up!

Ljudnörd!
dappe89
2 februari 2012 · 172 Inlägg

Ursäkta särskrivningen, skyller på trötthet wink Somsagt så var det inte Rickards bil som stod på liften utan tjuvens som hade en likadan, dock hade han plockat baklucka med HKS emblemet som jag kände igen även motor, dörrar, kjolar och bakspoiler kom från Rickards bil. Dom har jobbat på bra kan jag säga.

Senast redigerat av dappe89 (2 februari 2012)

Emppu_R Mästarsexamen i slägghantering
2 februari 2012 · 181 Inlägg

Vilken sjuk jäkla tur ni hade!! smile Glad att den är återfunnen och hoppas svinen får betala dyrt för det.. yikes

Bilar utan turbo suger..
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
2 februari 2012 · 880 Inlägg

Vilken härlig läsning !
Gött att dom inte kommer undan med det. Och väldigt smart när dom bor i samma stad också.

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
GurraG INGET ANNAT!!
2 februari 2012 · 1 725 Inlägg

Fan så skönt att bilen är återfunnen.. smile Dock tråkigt att den är nerplockad.. sad men håller tummarna för att allt löser sig

Owla
2 februari 2012 · 751 Inlägg

Fan va härligt! Kände ni igen killen som stal bilen från parkeringen? Återkom gärna med hur det gick för dem som gjorde det. Härligt att den är tillbaka åtminstone!

JDMCRAZE
2 februari 2012 · 2 077 Inlägg

Skönt ni hittade den smile
hoppas dem sätts dit ordentligt!!!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
turbodeath
2 februari 2012 · 2 452 Inlägg

hoppas dom har pengar o betala med för att återställa din bil i det skicket den var i...

döden kommer tillbaka
nixon89 klabbarpan
2 februari 2012 · 3 041 Inlägg

Grattis till återfinnandet:-D. Hoppas några får svårt att somna ikvällB-)

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang