Ställt tändning idag, inställd på 15* enligt verkstadsmanualen. Körde sen en runda, bättre tomgång och gick lite finare men fortfarande så hackade den. Kändes som om något ströp den, så gick igenom lite slangar o så och märkte att insugsslangen till turbon hade en väldigt snäv vinkel. Hoppas att det är detta som bråkar.
Ska till besiktningen imorgon och se ifall dom kan undsätta en tid till mig. Måste ha den kassa slangen på eftersom den har uttag för vevhusventilation. Dom slangarna jag köpt som skall ersätta har inga uttag. Så dom åker i så fall på efteråt.
Hoppas besiktningsgubben kör försiktigt, kommer åka med själv också så han inte undrar varför den hackar. Wish me good luck! Återkommer med resultatet imorgon!
Besiktad idag med följande 2:or: CO 3,3 (0,5) HC 211 (100) CO 2500 5,0 (0,3) LAMBDA 0,86 (0,97-1,03. Fick även 2:a på mina tonade bakljus + dom kapade fjädrarna fram... En bra anledning till att skaffa coilovers.
Så har felsökt hela eftermiddagen, bytt insugsslang, testat med mitt andra steg 3 chip, letat läckor, kollat tändstift. o.s.v. o.s.v. Sen slog det mig att CAS'en står i bottenläge så att säga, läste att 15* ska ligga runt mitten av spåret. Kan remmen ha kuggat? Yep, det kan den. En kugg fel på avgaskammen, mest troligt den som jävlas. Hoppas verkligen det! Hade ju förklarat avgasvärdena också. Allt är avrivet för 5min sen så ska göra om göra rätt imorgon. Den här bilen slutar verkligen inte att jävlas!
Bättre film! Lånade "hejpadig"s gopro. Slår ifrån vid 3:19, har inte hittat felet än men finns en del saker som jag funderar över. Luftläckage, för lågt ladd om nu chipet är anpassat för 1,1bar. Endast 0,5 i filmen. Eller fel i chipet. Ska prova mig fram.
Tack! Dock inte förtjänt då det finns många bilar före mig som skulle haft priset. Tror det var en blandning av snälla vänner + lite röstande som gjorde att jag vann. Hade jag kunnat, hade jag skickat priset vidare till antingen Eisenhut eller NoFear här på garaget. Mycket tid och pengar nerlagt på deras bilar. Men visst nu får jag väl snart börja jobba på utsidan så man kan slippa skämmas om man får pris. Bilen var ju bara halvfärdig, körde mest dit för att titta och testa bilen lite i och med att den gått lite konstigt.
Har fortfarande problem i vissa delar av registret, speciellt vid mer gas. Har felsökt lite till och lambdasonden är nog inte riktigt frisk. Står stilla på 0,9volt vid tomgång och vid torrgas, uppemot 10volt. Är inte 100 men har för mig att 1volt är snålt och 0volt är fett så det betyder att den slår ifrån av för mager blandning i så fall. Ajja, ska beställa en ny och hoppas det löser sig.
Lambdasond beställd igår så hoppas att den kommer imorgon, skulle varit jävligt skönt om det hade löst sig så man kan börja gasa lite. Har också funderat på vad jag vill göra mer med bilen nu om den kan gå bra nån gång. Hade varit jäkligt kul och stanca den, kanske använt lite av 180sx'ens detaljer eftersom jag älskar den bilen sen bredare skärmar och ett par feta fälgar på det. Detta kommer inte hända på ett tag framöver men det finns i alla fall en idé om hur jag vill ha den.
kör på de! är ungefär samma som jag kommer göra med min ska lacka om min igen nästa vinter också. sen ska jag få ett kit med breddade bakskärmar så det ska på också kör hårt!!