1610
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
321 979 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
434 Inlägg
17 juli 2012
#401
Pallbockarna sitter snart fastrostade där wink

CLASSIFIED
646 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#402
Nej, satte dit dom idag för pappa hade sänkt ner bilen för att få ut gräsklipparen wink Var har du saaben då? wink


434 Inlägg
17 juli 2012
#403
Skyll på det wink Jodå den står där den står ;P Toppen är planad.

CLASSIFIED
646 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#404
Hehe javisst! smile Okok gött, blev det bra då? smile


434 Inlägg
17 juli 2012
#405
luuundh skrev:
Hehe javisst! smile Okok gött, blev det bra då? smile

Jodå, dock är där "rosthål" på ett ställe, dock inget som kommer påverka varken vattenkanal eller komp smile
Dock fick jag den ej tvättad så det måste göras, och plocka av resterande ventiler ^^

CLASSIFIED
646 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
#406
2liter diesel och en diskborste så är saken biff! Rost i aluminium!? tongue


434 Inlägg
17 juli 2012
#407
luuundh skrev:
2liter diesel och en diskborste så är saken biff! Rost i aluminium!? tongue

"rost"

434 Inlägg
17 juli 2012
#409
luuundh skrev:
Oxid? smile

Kanske det heter ;P

329 Inlägg
18 juli 2012
#410
Ojoj!
Att man har missat detta, klart jag vill följa o se hur det går för dig! smile
Hoppas du får rätt på allt!

KörHårt!

CLASSIFIED
646 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#411
MeRoll88 skrev:
Ojoj!
Att man har missat detta, klart jag vill följa o se hur det går för dig! smile
Hoppas du får rätt på allt!

KörHårt!

Hehe, tack så mycket Ted! smile


CLASSIFIED
646 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#412
Slipat klart 1 av 2 "delar" idag samt lackat. Fick också köpt slang till returen + ny glykol som jag hällt på. Alla tryckrör och andra slangar är nu också på. Imorgon står det: på med frontpipe och lacka den andra "delen" på schemat. Ska Även se om jag hinner klarlacka några lager till på bakluckan, klistermärkena gillar inte regn... Dock ser dom ut att ha klarat sig. smile

Får väl köra en runda sen också men blir nog inte förrens fredag som det ser ut nu, lackar jag bakskärmen och kör direkt efter det så är risken stor att lite sten o grus ifrån däcken har ihjäl lacken. smile

Har endast maskerat för att jag inte vill ha onödigt "spraydamm" överallt, jag lackerar på frihand så det smälter ihop. Finns inget värre än bättringlack som är lagd efter maskeringstejp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-32d923a830eeb7f4777951b562444ca2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-98a0cbeaeae9061300fad7a9da0a6221.jpg

Den lilla rackarn ska på imorgon.
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-c4d0445419ea1112f16b3234ef658b45.jpg

Klart här!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-978d3c5b0840e4ed69c19374fcc1d7e6.jpg


CLASSIFIED
646 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
#413
Nu jävlar funkar det! big_smile Gick först skit med "nya" turbon så blev helt knäckt.. Hade tidigare kollat kablaget till luftmassemätaren och det stämde ju. Dock visste jag inte om själva mätaren var ok, det är/var ju ändå en kinakopia. (Köpte den i tron om att den var äkta). Var inne hos en annan nissantok och kollade hans bygge när han säger att han har en äkta z32-mätare på hyllan. Glad som fan meckade jag dit den imorse och nu går han äntligen! Fyfan för Kina!

Dock slirade kopplingen lite på 3:an med fullgas, vet inte om den är riktigt insliten eller om den ska börja jävlas nu också... Detta var bara på grundladd också tongue

Kommer nog lite filmer i veckan, träff i Markaryd ikväll ju. smile Får göra lite reklam som tack för hjälpen också, ta en titt på "greeen" är på garaget. smile


434 Inlägg
21 juli 2012
#414
Fan va Gütt! big_smile Tråkigt att det inte funka med Kinalmmen hmm

CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#415
Sådär, en liten film på kvällskvisten. Har kört en 20-25mil idag utan problem. Förutom slirande koppling då förstås... Kör på 0,7-0,8bars laddtryck nu och den orkar väl hålla till ca 4500rpm sen sticker varvtalet. Har skickat mejl till Japspeed och frågat om det är normalt i och med inslitning o.s.v eller om den är kass. Tack för lån av kamera Simon. "hejpadig"


CLASSIFIED
646 Inlägg
22 juli 2012
Trådstartare
#416
Jaha, mest troligt hittat anledningen till varför kopplingen slirar. Gick in på tillverkarens hemsida och läste om den.  Står sähär: DO NOT use with added forced induction such as turbo, supercharger, or NOS systems. Jävligt bra att Japspeed har lagt den under 200sx CA18DET som har turbo original. Jävla nötter.

Får det bli en ny koppling också... hmm Hoppas jag får något tillbaka eftersom dom i princip har lurat mig.


434 Inlägg
22 juli 2012
#417
luuundh skrev:
Jaha, mest troligt hittat anledningen till varför kopplingen slirar. Gick in på tillverkarens hemsida och läste om den.  Står sähär: DO NOT use with added forced induction such as turbo, supercharger, or NOS systems. Jävligt bra att Japspeed har lagt den under 200sx CA18DET som har turbo original. Jävla nötter.

Får det bli en ny koppling också... hmm Hoppas jag får något tillbaka eftersom dom i princip har lurat mig.

Derp

CLASSIFIED
646 Inlägg
Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg

Sök