tal0n skrev:
Westher skrev:
tal0n skrev:
Jo har hört många som är nöjda med ATM men nöjd verkar de flesta vara vartän de optimerar tycker jag, Sen så ger atm 5 hk till då, för 1500 :- till + så ligger de 70 mil bort typ så de känns inte så aktuella, Det som det står mellan är väl Svenskt motoroptimering eller Motornord, ligger inom 15 mil men ger motornord verkligen 15hk till så är de ju självklara egentligen.
Såg det nu att du va ifrån Hudiksvall

Men ta du det som är en bit närmare dig

Blir nog svensk motoroptimering då antar jag, sen hur äre dedär med att förbrukningen sänks då? Gör det verkligen det eller äre bara myt också?

Om man tar typ långkörningar?

Enligt de jag snackat med som gjort motoroptimeringar så sina v70 så har inte förbrukningen minskat, eventuellt ökat marginellt eller mer.
Hur det blir på dieslar vet jag inget om, men de verkar ju vara en annan femma.
Nu är det dock 2.4t som det varit mest snack om, men tror inte det är någon enorm skillnad mot t5 i beteende
Angående val av firma. Ta den som lovar minst, den är seriösast

Nä men allvarligt, vet inte vart vissa får sina drömsiffror ifrån. Nu vet jag inte vad en t5 egentligen kan ge med en optimering, men om vi tar 850t5 som exempel så utlovas 300hk av de flesta firmorna för steg 3, men i verkligheten är det i princip ingen som kommer över 265 utan större ändringar. Som sagt, de strösslar på ganska bra, och jag tror inte att 50+ är några verkliga siffror. ( Så alla 300hk 850 på blocket är egentligen 260hk, lite kuriosa ).
Marlboroman är den person du ska fråga mer om, han har lite siffor i huvudet på hur det förhåller sig