TouchOfRed skrev:
Specialraggarn skrev:
TouchOfRed skrev:
För att det går snabbare att ta av än ett vanligt fäste?
Var det inte du som tyckte Lightons fäste var riktigt bra?
Beror ju på vad man menar med snabbfäste, det är ju relativt..
Hade aldrig köpt Lighton's fäste iaf, om jag inte hade behövt att ta av dom varje gång man lämnar bilen.
Och hade jag behövt ta av dom varje gång så hade jag nog börjat spåna på en ny lösning.. för vem orkar ta loss fästet och bära med sig extraljusen in varje gång man ska ställa bilen, och sedan ta med sig dom ut för att montera dom igen när man ska iväg? Inte jag iaf haha.. Spelar ingen roll om man har köpt ett dyyyyyrt fäste som går att ta loss på 30sek..
Kanske bara är jag som tycker så, men så ser det ut i mina ögon.

Tar inte många sek åh ta av detta fäste.
Jag själv använder mest bilen på helgerna och kanske nån enstaka gång på vardagarna mest för att jag har bil via jobbet. Så jag sätter på extraljusen då jag vet att jag ska på en längre tur

Nej precis det jag menar. Varför lägga en förmögenhet på ett fäste för att det tar 1minut mindre att ta loss det liksom.
Hade valt detta fäste framför Lighton's alla dagar i veckan.
Måste man montera av det varje gång man ställer ifrån sig bilen, bör man nog lösa det på ett annat sätt.
Men nu kanske det bara är jag som är lat och inte orkar detta, men så tycker jag iaf
Och monterar man av det bara enstaka gånger lär ju detta fäste duga alldeles utmärkt !

Vad jag menade var att det inte direkt kändes som ett "snabbfäste", i och med att man måste av med registreringsplåten. Då tyckte jag att det kändes som bortkastade pengar på att köpa nåt som liksom redan fanns, men med lite förklaring per diskussion så kom vi ju fram till att det var ett ganska bra fäste, och att det fyller sin funktion.
Nog om detta nu?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.