Hej på er!
Jag tänkte montera 4st SIM extraljus på min vinterbil (Volvo 740) och jag tänkte kolla lite saker med er.
För det första: Har sett att biltema har ett fäste för 4st extraljus. Men tycker att fästet ser för kort ut (så att jag inte får plats med 4st stora extraljus). Någon som har testat dessa fästen? Dom man sätter bakom regplåten..
Jag har för tillfället 3st SIM på bilen som jag monterade själv (med fäste för tre ljus bakom regplåt) men nu tänkte jag sätta 4st på rad, och även försöka få ner ljusen längre ner för att inte täcka originallyktorna.
Går det att vända upp och ner på dessa regplåts-fästen? Eller kommer det att ta i på baksidan av extraljusen?
MYCKET tacksam för svar.
En liten skiss så ni fattar min idé bättre.
Denna skiss är med 3 extraljus. Såhär vill jag ha, fast med 4.
![http://forumbilder.se/images/66220121016409148.jpg]()
Nr 1: Som det sitter idag. Fästet bakom regplåten och ljusen på ovansidan som det ska vara.
Nr 2: En tanke jag har: Vända på fästet. Fästena sitter i nederkanten, men ljusen står upp som vanligt. Som ni ser så täcker detta regskylten, så den får man flytta om man gör på det här viset.
Nr 3: Även här, fästet vänt, men ljusen satta upp och ner (detta gör att man får vända på reflektorn istället) men kommer ljusen FÖR långt ner av detta?
Säg vad ni tror. Detta var iaf min tanke. Jag tror mest på nummer 2.