Tipps på turbo i 600hk klassen

hansen
13 mars 2012 · 294 Inlägg

Ska vara v-bands fläns på avgashuset, sen är det bara att komma med förslag å så ska den sitta på en 5s-gte 2,2L 4cyl. motor

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
Janneutanb
13 mars 2012 · 7 271 Inlägg

Någon precision turbo. PPF säljer dessa och brukar veta vad dom håller på med wink

Big Al Dr. Turbo
13 mars 2012 · 459 Inlägg

På bensin eller på E85? Varför V-band?

Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
hansen
14 mars 2012 · 294 Inlägg

Kör på E85, ska bygga hela avgassystemet med v-bandsklammor å så är det grymt smidigt smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
ATM_Micke
14 mars 2012 · 43 Inlägg

Ska du ha v-band både in och ut på avgashuset?

Honda S2000 "The One" (2003)
Chevrolet Camaro SS "Autotech Edition" (2015)
Big Al Dr. Turbo
14 mars 2012 · 459 Inlägg

Om du endast ska ha v-band ut och kan tumma nån/några hästar från 600 så är Borg Warner/Schwitzer S200 med 56mm kompressor (S256) väldigt rätt turbo för dig.
Du behöver nämligen ca 56-57mm kompressorinduser för att nå 600hk på E85

Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
MrVain
15 mars 2012 · 904 Inlägg

Kör på en SC58 tyshe ja!

De ska va gött å leva
3CSi
21 mars 2012 · 77 Inlägg

Gör som Big Al säger och köp en turbo i den storleksklassen. En bra formel för vad turbon räcker till som funkar i dom flesta fall är inducer*inducer/6. Annars brukar man även säga att var 10 lb/hr flöde räcker till 100 hästar.

Senast redigerat av 3CSi (21 mars 2012)

hansen
21 mars 2012 · 294 Inlägg

Det lutar åt en Borg Warner S362 med T3 fläns å A/R 0,70 smile nån som testat den?

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
Captain RS Racing
29 mars 2012 · 43 Inlägg

Jag skulle definitivt köra på garrets nya serie GTX som dom har kommit med! Den slår de mesta...
GTX3076R god upp till 640hk! Kör på den, där kan du välja v-band både ut och in!

RS Racing
Saab 9-3 2,1T XWD "RS Racing" (2005)
Saab 9-5 1,9 Tdi "Brukis" (2007)
3CSi
30 mars 2012 · 77 Inlägg

hansen skrev:
Det lutar åt en Borg Warner S362 med T3 fläns å A/R 0,70 smile nån som testat den?

Jag har inte testat några direkt, men dom flesta säger ju att Borg Warner är bra. Garrett vet jag själv är väldigt bra och även Holset funkar bra till en billig peng.

Rojpen
30 mars 2012 · 2 230 Inlägg

En TB60 kanske? vet inget om kvaliten men dom verkar ju funka bra och den är ju för effekter upp till 650hk och har V-band och kostar 5600kr nya ^^

så kan det vara då det inte blev som det skulle
zelica
30 mars 2012 · 293 Inlägg

jag har kört min bw366 på min BMW m50 o den gav 550whp vid 1,2 bar sen 600whp+ vid 1,7bars ladd.

Hade jag varit dej så hade jag köpt bw!!
Precision e bara massa snack för att fiolk har hört att dom ska vara bra. Men fan bw serien e fan 10gg bättre!
Inga klumpiga agg utan relativt små som levererar grym effekt e det bevisat!

Jag har en 366 med t4 fläns som jag ska sälja om du vill köpa;)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!
Audi 90 quattro "90tq" (1986)
MrVain
30 mars 2012 · 904 Inlägg

Är grymt många som åker precision agg men skitfint register, inklusive mig själv.

Borg Warner är troligen minst lika bra.

Vill man bygga en fin maskin så skall man satsa på en fin turbo. Inga Kina agg som Turbobandites agg

De ska va gött å leva
3CSi
30 mars 2012 · 77 Inlägg

Jag tror att dom enda Precision-aggregaten man märker någon direkt skillnad med är dom med billetimpeller och kullager. Tror inte att skillnaden är så stor annars förutom att dom blänker.

MrVain
30 mars 2012 · 904 Inlägg

De är bara å gå in på PPF forumet å läsa om väldigt många bilar där dom presterar grymt bra.
Min är glidlagrad.

De ska va gött å leva
zelica
30 mars 2012 · 293 Inlägg

Undra varför alla på ppf prata bra om precision aggen där..dom e ju återförsäljare av dom aggregaten där. Skulle någon prata gott om nått annat så skulle man bli bannad där i från. Skulle killen som startade frågan här fråga samma sak där skulle svaret vara ristat i sten. Visst gör kanske precision bra agg men det finns bra mycket bättre grejer än det. Jag har sett fler exempel på bromsningar där det visat sig lite andra resultat. Bra marknadsföring kan det kallas för alla som hänger på ppf vet vad precision är för nått.
Ursäkta om jag låter anti till det du säger men alla har vi ju olika uppfattningar. Goda som dåliga:)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!
Audi 90 quattro "90tq" (1986)
MrVain
30 mars 2012 · 904 Inlägg

Ppf är också återförsäljare för borg warner...

De ska va gött å leva
hansen
30 mars 2012 · 294 Inlägg

zelica skrev:
jag har kört min bw366 på min BMW m50 o den gav 550whp vid 1,2 bar sen 600whp+ vid 1,7bars ladd.

Hade jag varit dej så hade jag köpt bw!!
Precision e bara massa snack för att fiolk har hört att dom ska vara bra. Men fan bw serien e fan 10gg bättre!
Inga klumpiga agg utan relativt små som levererar grym effekt e det bevisat!

Jag har en 366 med t4 fläns som jag ska sälja om du vill köpa;)

tror inte det verkar vara så stor skillnad mellan dessa agg men det ltar ju som sagt åt en bw smile hehe nja blir nog lite för stort på lilla mr2an smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
MrVain
31 mars 2012 · 904 Inlägg

Ppf är också återförsäljare för borg warner...

De ska va gött å leva
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang