Bonehead skrev:
Det jag gjort i min senaste bil är montera allting bakom original galler/dörrsidor och så vidare, använder till och med original CD-spelaren och kör ut till gömda slutsteg och så vidare för att få mer pulver.
På så sätt ser allt helt original(och astråkigt) ut, baslådan är jag inte riktigt klar med men kommer bygga ett nytt golv som skruvas fast i plåten(självklart med lucka för reservhjulet) och sen skruvas baslådan fast i den skivan, plus att hatthyllan täcker över allt..
På så sätt får dom åtminstone kämpa rejält om dom ska få ut nånting, om dom trots allt finner den intressant.
Helt enkelt ska det se så original och tråkigt ut som det bara går, har du eftermarknads stereo så MÅSTE du ta bort fronten när du lämnar bilen, annars kommer någon garanterat bli sugen på att kolla mera.
Ett skyst larm är väl att föredra också, för att minska tiden tjuven har på sig att sno om han ändå försöker.
Även bra i avskräckande syfte.
Ytterligare en sak man kan göra, om man är RIKTIGT overkill seriös, är att fila sönder skruvhuvuden och så vidare, då blir det ett helvete att demontera utrustningen för ev. tjuv.