22årig mc förare avlider erfter en vild polis jakt nu anklagas polisen.

zemet
16 april 2012 · 4 041 Inlägg

Det är väll för fan hans eget jävla fel? Är det polisens fel om jag är ute och kör som ett svin ock kör ihjäl mig för att dom inte stoppade mig?

Han visste allt vad han gav sig in på och han förlorade, det var en vuxen människa och inte ett litet barn.

Det är knappast någon nyhet att att det är väldigt farligt att köra motorcykel tom om man kör lagligt och killen hade inte ens körkort. Han kunde dessutom lika gärna ha kört ihjäl sin flickvän men nejnejnej det är ju synd om killen som hellre riskerade flera liv och egendom än betala några tusen i böter. Han blev ju hetsad.....

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

zemet skrev:
Det är väll för fan hans eget jävla fel? Är det polisens fel om jag är ute och kör som ett svin ock kör ihjäl mig för att dom inte stoppade mig?

Han visste allt vad han gav sig in på och han förlorade, det var en vuxen människa och inte ett litet barn.

Det är knappast någon nyhet att att det är väldigt farligt att köra motorcykel tom om man kör lagligt och killen hade inte ens körkort. Han kunde dessutom lika gärna ha kört ihjäl sin flickvän men nejnejnej det är ju synd om killen som hellre riskerade flera liv och egendom än betala några tusen i böter. Han blev ju hetsad.....

Faith in humanity: Restored.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Audi_powah
16 april 2012 · 1 515 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:
tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

Så du menar att man ska avliva alla som kör/har kört fort? Även bilister då eller? För det var ju det enda han gjorde sig skylldig till, plus rödljus, utan skyllt osv.. Men Om man ska gå efter dig så borde 80% utav alla här avlivas för vi har alla med störst sannorlighet kört 230-250km/h någon gång...

Yes, Avliva alla som kör snabbt, som deltar i street-race osv...Vilken bra lösning du kom fram till lol

- Vet att det inte var precis så du menade, men du får det att framstå på det viset.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Ekis!
16 april 2012 · 1 210 Inlägg

Sluta whiina alla, killen gjorde fel han dog!  Hans eget fel, case closed...

Lås tråden, orka läsa genom 40 sidor om vem som gjort fel eller inte...

Nu ska jag ut i solen och må gött!
Hejpa.. wink

Holmspojkar
16 april 2012 · 7 Inlägg

Killen gillade garanterat att ligga och köra i 200km i timmen varje gång han var ute...
Men att polisen som flera andra påpekat  följer efter han och i goda 45 minuter i 200km i timmen i tät trafik för de små överträdelserna han gjort så tycker jag att de är ett grovt fel i polisarbetet!Alla som kör hoj med fart i göra väl mer eller mindre överträdelser i trafiken.
tråkigt att de vart dödlig utgång..

Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

Ekis! skrev:
Sluta whiina alla, killen gjorde fel han dog!  Hans eget fel, case closed...

Lås tråden, orka läsa genom 40 sidor om vem som gjort fel eller inte...

Nu ska jag ut i solen och må gött!
Hejpa.. wink

Sen är det ju synd att alla inte håller med dig, varför ämnet nu dragits upp igen.

Ha de gött i solen wink

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Ekis!
16 april 2012 · 1 210 Inlägg

Marticus skrev:

Ekis! skrev:
Sluta whiina alla, killen gjorde fel han dog!  Hans eget fel, case closed...

Lås tråden, orka läsa genom 40 sidor om vem som gjort fel eller inte...

Nu ska jag ut i solen och må gött!
Hejpa.. wink

Sen är det ju synd att alla inte håller med dig, varför ämnet nu dragits upp igen.

Ha de gött i solen wink

Synd var väll lite att ta i..
Förövrigt tackar... big_smile

Low
16 april 2012 · 3 313 Inlägg

Vilket hat folk har mot poliser.

Tyckte polisen gjorde allt skit bra, det är så LÄTT att vara efterklok.
Har man blåljus bakom sig så ska man ju stanna finns ju inga ursäkter, Inte svårare än det.
Men när man totalt ignorerar polisen och kör på detta vis så är föraren redo för att dö?Sen att 17 åringen sitter kvar och pekar fingret mot polisen så finns inte mycket vett i henne heller. Hur kan man skylla detta på polisen? Det är ju en väldigt mycke gnäll om att polisen inte gör deras jobb men nu när dom verkligen gör deras jobb som dom är trännade för så duger det inte heller, bara ett evigt gnäll.

Hur skulle det se ut om polisen avbryter direkt när nån motorcyklist kör som en idiot? avbryta? JÄTTE bra ide,Då ska du se också att det kommer bli väldigt populärt att köra motorcykel utan körkort " det är ju bara köra fort så avbryter dem"

Sen när nån motorcyklist kör på en barnfamilj när polisen är INTE efter dom ens, så kommer det bli ett liv om att polisen inte gör deras jobb, och att dom inte gör någon nytta.




Tycker själv att polisen ska fortsätta på dettavis och verkligen göra så att folk inte vågar köra såhär.
Gärna en kula på pannan också.

Visst dom gör ju också risker men dom är trännade för.

SportPilot Ubåtsingenjör
16 april 2012 · 7 232 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:
tur att han dog så man slapp en massa vårdkostnader för en så misslyckad individ.

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

har du rätt i ... spräng hela jordklotet så slipper vi krig också

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
16 april 2012 · 26 151 Inlägg

Nu har jag inte läst alla kommentarer i tråden, men jag har läst alla kommentarer då klippet kom upp i filmdelen, och det räcker för att säga följande saker;

1. Vissa säger här att Polisen hade kunnat följa efter med bara helikoptern och sedan fångat motorcyklisten på ett fredligt vis. Visst. Men nåt inte många tänker på är att en helikopter kan inte stanna i luften hur länge som helst, och hade då bilarna backat av så hade motorcyklisten kommit undan.
Och dessutom..hur skulle en helikopter kunna stanna en motorcyklist som färdas i 200km/h+? Tänk efter..lite mer realistiskt?

2. Många tycker att Polisen borde göra annat än att jaga livet ur små fortkörare. Ja..men då håller jag med om någon som skrev att, skulle poliserna inte ha jagat denna motorcyklist, så skulle det i stället bli vilda västern, och folk skulle dö till höger och vänster för dom skulle tro att dom kan allt göra precis som dom vill för ingen tar dem.
Och sedan gör Polisen annat också. De är nämligen uppdelad i AVDELNINGAR..

3. Motorcyklisten blev hetsad av polismännen i bilen. Vadå hetsad, undrar jag? Vem har inte sett en Polisbil eller civilbil ute i trafiken? Visst. Han kom nog underfund med att det var honom de var ute efter, men han hade faktiskt dussintals möjligheter att stanna och resonera om läget. Han hade kunnat tagit sina eventuella böter och sen hade ingenting av vad som hände i filmen, inträffat.
Och att han sen utsatte sin flickväns liv - och alla andra i trafiken - kan inte polismännen belastas för, då de bara försökte få honom att stanna.

Personligen har jag inget för beteéndet hos motorcyklisten, och ingen förståelse hos mamman i detta fall. Men det är min personliga åsikt.
Han gjorde sina val, precis som alla vi andra.

Tack för ordet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Low
16 april 2012 · 3 313 Inlägg

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

Så du menar att man ska avliva alla som kör/har kört fort? Även bilister då eller? För det var ju det enda han gjorde sig skylldig till, plus rödljus, utan skyllt osv.. Men Om man ska gå efter dig så borde 80% utav alla här avlivas för vi har alla med störst sannorlighet kört 230-250km/h någon gång...

Yes, Avliva alla som kör snabbt, som deltar i street-race osv...Vilken bra lösning du kom fram till lol

- Vet att det inte var precis så du menade, men du får det att framstå på det viset.

Yes, Avliva alla som kör snabbt, som deltar i street-race osv...Vilken bra lösning du kom fram till lol

Japp om man försöker köra ifrån snuten, om man är dum nog för det.

Low
16 april 2012 · 3 313 Inlägg

Mack skrev:
Nu har jag inte läst alla kommentarer i tråden, men jag har läst alla kommentarer då klippet kom upp i filmdelen, och det räcker för att säga följande saker;

1. Vissa säger här att Polisen hade kunnat följa efter med bara helikoptern och sedan fångat motorcyklisten på ett fredligt vis. Visst. Men nåt inte många tänker på är att en helikopter kan inte stanna i luften hur länge som helst, och hade då bilarna backat av så hade motorcyklisten kommit undan.
Och dessutom..hur skulle en helikopter kunna stanna en motorcyklist som färdas i 200km/h+? Tänk efter..lite mer realistiskt?

2. Många tycker att Polisen borde göra annat än att jaga livet ur små fortkörare. Ja..men då håller jag med om någon som skrev att, skulle poliserna inte ha jagat denna motorcyklist, så skulle det i stället bli vilda västern, och folk skulle dö till höger och vänster för dom skulle tro att dom kan allt göra precis som dom vill för ingen tar dem.
Och sedan gör Polisen annat också. De är nämligen uppdelad i AVDELNINGAR..

3. Motorcyklisten blev hetsad av polismännen i bilen. Vadå hetsad, undrar jag? Vem har inte sett en Polisbil eller civilbil ute i trafiken? Visst. Han kom nog underfund med att det var honom de var ute efter, men han hade faktiskt dussintals möjligheter att stanna och resonera om läget. Han hade kunnat tagit sina eventuella böter och sen hade ingenting av vad som hände i filmen, inträffat.
Och att han sen utsatte sin flickväns liv - och alla andra i trafiken - kan inte polismännen belastas för, då de bara försökte få honom att stanna.

Personligen har jag inget för beteéndet hos motorcyklisten, och ingen förståelse hos mamman i detta fall. Men det är min personliga åsikt.
Han gjorde sina val, precis som alla vi andra.

Tack för ordet.

Tack +1 till dig. Tyvärr så kommer inte alla hålla med. But who cares they're one of them smile

evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

Så du menar att man ska avliva alla som kör/har kört fort? Även bilister då eller? För det var ju det enda han gjorde sig skylldig till, plus rödljus, utan skyllt osv.. Men Om man ska gå efter dig så borde 80% utav alla här avlivas för vi har alla med störst sannorlighet kört 230-250km/h någon gång...

Yes, Avliva alla som kör snabbt, som deltar i street-race osv...Vilken bra lösning du kom fram till lol

- Vet att det inte var precis så du menade, men du får det att framstå på det viset.

för min egen del så får man gärna avliva folk som håller på med streeterace..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Holmspojkar
16 april 2012 · 7 Inlägg

tycker inte heller att man kan säga att polisen hetsar förraren till att köra fort! han hade nog gjort de ändå.
Men att köra i 45 min och jaga innan man sättter in en helikopter kan man väl diskutera.
Sen skulle nog alla mammor vara förbannade på polisen om de jagat en son som sen kört i hjäl sig..

evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

Holmspojkar skrev:
tycker inte heller att man kan säga att polisen hetsar förraren till att köra fort! han hade nog gjort de ändå.
Men att köra i 45 min och jaga innan man sättter in en helikopter kan man väl diskutera.
Sen skulle nog alla mammor vara förbannade på polisen om de jagat en son som sen kört i hjäl sig..

fast hon säger inte ett ord om att det HAN gjorde var olagligt...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Low
16 april 2012 · 3 313 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

Så du menar att man ska avliva alla som kör/har kört fort? Även bilister då eller? För det var ju det enda han gjorde sig skylldig till, plus rödljus, utan skyllt osv.. Men Om man ska gå efter dig så borde 80% utav alla här avlivas för vi har alla med störst sannorlighet kört 230-250km/h någon gång...

Yes, Avliva alla som kör snabbt, som deltar i street-race osv...Vilken bra lösning du kom fram till lol

- Vet att det inte var precis så du menade, men du får det att framstå på det viset.

för min egen del så får man gärna avliva folk som håller på med streeterace..

hahaha wink garva bra.

Marticus Meldem
16 april 2012 · 917 Inlägg

CHEEVA skrev:

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

har du rätt i ... spräng hela jordklotet så slipper vi krig också

oh herregud jag satte hallonsaften (big_smile) i halsen när jag läste din kommentar lol

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

CHEEVA skrev:

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

Våra skattepengar fortsätter och rulla in för våra misslyckade poliser, som fortsätter att misslyckas.

jo de bästa vore tydligen att de inte fanns några poliser alls så folk kan köra som dom vill..



de daltas för mycke i detta land... de enda rätt hade varit att avliva honom direkt.

har du rätt i ... spräng hela jordklotet så slipper vi krig också

så länge inte krigen angår mig så bryr jag mig inte ett skit om hur många som dör i krig..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
for_fuck_sake professionell latmask
16 april 2012 · 72 Inlägg

cARLBOM skrev:

for_fuck_sake skrev:
Jag stör mig riktigt mycket på polisernas kommentarer under jakten speciellt denna "vi sätter han i räcket på centralbron"

Varför? hade dem gjort de så hade han nog överlevt med några brutna ben? gick ju inte så fort på centralbron så det kanske hade varit ett lyckligare slut på jakten

polisen ska ju inte skada folk

right way, wrong way, MY way
evilaudio
16 april 2012 · 16 195 Inlägg

for_fuck_sake skrev:

cARLBOM skrev:

for_fuck_sake skrev:
Jag stör mig riktigt mycket på polisernas kommentarer under jakten speciellt denna "vi sätter han i räcket på centralbron"

Varför? hade dem gjort de så hade han nog överlevt med några brutna ben? gick ju inte så fort på centralbron så det kanske hade varit ett lyckligare slut på jakten

polisen ska ju inte skada folk

oskadliggöra finns de nåt som heter..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang