3212
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

998 Inlägg
25 augusti 2013
northwest skrev:
HÖGERREGELN:
Blir förbannad på folk som inte kan / skiter i högerregeln. Har en T-korsning hemma med dålig sikt åt vänster (om man kommer "underifrån" på T'et). Men eftersom fordon därifrån skall lämna företräde håller jag mer uppsikt åt höger och efter barn/husdjur/cyklar osv tills häromveckan då en BMW utan att nudda bromsen nästan körde in i sidan på mig. Han tutade och såg förbannad ut. Nu tar jag för vana att stanna helt. Folk verkar inte ha en susning om vad högerregeln är för något. Störst går först verkar däremot fungera bättre. Därför blir nästa bil en "Marauder":
http://www.ridelust.com/wp-content/uplo … rauder.jpg

Nästan ingen vet vad högerregeln är för något, stannar alltid när där högerregeln gäller för ingen bryr sig ändå och jag vill inte bli påkörd.
haha hade varit grymt att ha den "bilen" någon kör in i en och man bara vad var det som bumpte.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Fri fart för ett fritt folk!
14 757 Inlägg
25 augusti 2013
LordLife skrev:
northwest skrev:
HÖGERREGELN:
Blir förbannad på folk som inte kan / skiter i högerregeln. Har en T-korsning hemma med dålig sikt åt vänster (om man kommer "underifrån" på T'et). Men eftersom fordon därifrån skall lämna företräde håller jag mer uppsikt åt höger och efter barn/husdjur/cyklar osv tills häromveckan då en BMW utan att nudda bromsen nästan körde in i sidan på mig. Han tutade och såg förbannad ut. Nu tar jag för vana att stanna helt. Folk verkar inte ha en susning om vad högerregeln är för något. Störst går först verkar däremot fungera bättre. Därför blir nästa bil en "Marauder":

Nästan ingen vet vad högerregeln är för något, stannar alltid när där högerregeln gäller för ingen bryr sig ändå och jag vill inte bli påkörd.
haha hade varit grymt att ha den "bilen" någon kör in i en och man bara vad var det som bumpte.

problemet är att folk inte kan det åt något håll så stannar man när man ska så kan man ge sig fan på att den andra stannar så står man och väntar på att dom ska åka.

jag brukar inte visa att jag har högerregeln men stannar alltid om jag måste.

2filiga rondeller har jag problem med.  har en rondell här hemma som är 2filig in i  det slår aldrig fel att den som står i högra filen skär in i rondellen senast igår höll en bil på att köra på mig när jag låg på innern.

en gubbe gav mig fingret när samma sak hände så jag körde om honom och stoppade honom och frågade vad hans problem var. fick till svar att jag inte får köra om honom på innern in i en rondell och att jag prejade honom. fast det var han som var i min fil och körde. han blev rätt tyst när jag bad honom titta på hur rondellen var utformad och att den faktist var 2filig. hur man nu kan missa detta när det är 2filer in i rondellen smile

någon dag kommer jag att smälla där men det är väll det enda sättet att dom lär sig.

Kör fort så hinner inget hända...

998 Inlägg
25 augusti 2013
Growe skrev:
LordLife skrev:
northwest skrev:
HÖGERREGELN:

problemet är att folk inte kan det åt något håll så stannar man när man ska så kan man ge sig fan på att den andra stannar så står man och väntar på att dom ska åka.

2filiga rondeller har jag problem med.  har en rondell här hemma som är 2filig in i  det slår aldrig fel att den som står i högra filen skär in i rondellen senast igår höll en bil på att köra på mig när jag låg på innern.

en gubbe gav mig fingret när samma sak hände så jag körde om honom och stoppade honom och frågade vad hans problem var. fick till svar att jag inte får köra om honom på innern in i en rondell och att jag prejade honom. fast det var han som var i min fil och körde. han blev rätt tyst när jag bad honom titta på hur rondellen var utformad och att den faktist var 2filig. hur man nu kan missa detta när det är 2filer in i rondellen smile

någon dag kommer jag att smälla där men det är väll det enda sättet att dom lär sig.

Hänt mig några gånger i Mölndal är en två filig väg och två filig rondell båda går rakt fram men den inersta går även till vänster, flera gångar har den som kört i yterfilen korsat båda filerna och jag nästan kört in i sidan på dom och dom har alltid tittat på en typ va fan kommer du där för.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Avstängd
10 388 Inlägg
25 augusti 2013
iron_angel skrev:
kardanknuten skrev:
Det där jävla aset till disktrasemönstradeskjortochslipsbeklädda medelålders mannen i sin jävla Audi A4 Avant med firmalogger och GPSen hängdes i vindrutan som bara var tvungen att hänga sig tutan bakom mig när jag skulle svänga in på Lidlparkeringen och jag skulle vara schysst imot Saaben som var påväg utifrån parkeringen och var halvvägs ut på vägen innan han fick stopp på den.

Fullgas och sen fick du likförbannat pallnita och vänta i rondellen..du tjänade absolut ingenting på att stressa mig..men nu kanske du fick nåt att skryta över att du minnsan visade övningsköran vart skåpet skulle stå på ditt jävla konslutjobb.

Vart så jävla sur att jag tänkte kliva ur och slita loss tutjäveln och trycka ner den halsen på han och kasta ner hans jävla Audi i sjön med hans fula fru och ungar i.

Blev om körd av en  kärring en ful BMW X5 med två fula ungar i  som satt och surfade på sin mobil och hade bråttom som faan hem och prejade sig förbi mig och dog som ett svin. Hon stod bredvid mig i rödljuskön sedan 1 mil bort va faan tjänade hon på det???

Två exempel på att folk inte tänker och planerar. Händer så galet ofta att folk "slår sig fram" eller envisas med puckade omkörningar utan någon egentlig "vinst".

Stör mig väl mest när folk gör så och utsätter andra för fara, genom att göra omkörningen i kurvor och så vidare. Speciellt när det är uppenbart att de kommer "fastna" en bit fram

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Fri fart för ett fritt folk!
14 757 Inlägg
25 augusti 2013
LordLife skrev:
Growe skrev:
LordLife skrev:

Hänt mig några gånger i Mölndal är en två filig väg och två filig rondell båda går rakt fram men den inersta går även till vänster, flera gångar har den som kört i yterfilen korsat båda filerna och jag nästan kört in i sidan på dom och dom har alltid tittat på en typ va fan kommer du där för.

rondellen vid mig är dock lite luriga då den blir 2filig just innan man går in irondellen. och eftersom jag kommer och ska svänga ut i den vänstra så ligger jag alltid på insidan och jag slipper då vänta på alla trögskallar som inte törs åka in i rondellen.

jag vet iof att jag riskerar en del att jag faktist kör om dom när vi går in i rondellen men samtidigt är den 2filig och det är så man ska köra i en rondell. det är helt enkelt som att åka på en 2filig väg. tex motorväg eller motortrafikled. fast det bara är 50km/h smile

Kör fort så hinner inget hända...

46 Inlägg
25 augusti 2013
LordLife skrev:
northwest skrev:
HÖGERREGELN:

Läste precis att det är 2000kr böter om man inte har tillämpat högerregeln! Det är alltså lika illa (i lagens ögon) som att köra 85km/h på 70-väg.
Källa: http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/ … afikboter/

Hahha! Ja, den "bilen" är helt sjuk. Den var ju med i Top Gear: http://www.youtube.com/watch?v=cDoRmT0iRic
"This is a good town car!"

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."
- Carol Malia, nyhetsankare på BBC

Avstängd
10 388 Inlägg
4 oktober 2013
Ligger i 120km/h på just 120-sträcka (motorväg).

Har en bil bakom mig...och vad gör han? Jo han tutar för att jag i dennes värld kör för långsamt. Inga svårigheter att köra om på motorvägen, då det inte var direkt mycket trafik. Men nej då, där låg han och tutade...

Först när vi efter ett gaspedalsläpp (i ren irritation) och när hastigheten närmade sig 80km/h behagade nötet att glida om.

Underbara medtrafikanter det finns.

32 Inlägg
4 oktober 2013
it_mutt skrev:

Har en bil bakom mig...och vad gör han? Jo han tutar för att jag i dennes värld kör för långsamt. Inga svårigheter att köra om på motorvägen, då det inte var direkt mycket trafik. Men nej då, där låg han och tutade...

Först när vi efter ett gaspedalsläpp (i ren irritation) och när hastigheten närmade sig 80km/h behagade nötet att glida om.

Har ofta samma problem efter motorväg eller liknande större väg. Ligger 20 cm från dragkroken och inte allt för sällan med hellyset på men vägrar köra om, tills man bromsar ner till 80-50 på dubbelfiligt. Efter omkörningen brukar trafikanten försvinna i minst 150.

Blev så förbannad på en nisse som låg i röven på mig att jag själv höll efter så nära jag vågade (någon meter) med lyset på en stund. 3-500 meter. Hoppas budskapet gick in om idioten öht använde backspegeln. Vet att det var dumt så inte moralkommentarer men det kändes bättre att göra så än vad alternativet var, vilket hade förmodligen resulterat i fängelse.

Audi A6 V6 -96 Familjebil.

Avstängd
10 388 Inlägg
4 oktober 2013
gulagranen skrev:
it_mutt skrev:

Har ofta samma problem efter motorväg eller liknande större väg. Ligger 20 cm från dragkroken och inte allt för sällan med hellyset på men vägrar köra om, tills man bromsar ner till 80-50 på dubbelfiligt. Efter omkörningen brukar trafikanten försvinna i minst 150.

Blev så förbannad på en nisse som låg i röven på mig att jag själv höll efter så nära jag vågade (någon meter) med lyset på en stund. 3-500 meter. Hoppas budskapet gick in om idioten öht använde backspegeln. Vet att det var dumt så inte moralkommentarer men det kändes bättre att göra så än vad alternativet var, vilket hade förmodligen resulterat i fängelse.

Ja jag begriper inte folk som ska rövgräva på motorväg/2+1 (när det är tvåfiligt) utan att köra om. Men att dessutom lägga energi på att tuta o hålla på för att jag "håller hastigheten" istället för att bara köra om...helt jävla obegripligt. (Inte direkt så att det är första gången det händer, men iaf)

it_mutt skrev:

.

Va? yikes

inte så att han ville göra dig uppmärksam på något?
Vill inte tro att någon beter udda sig så på tvåfilig motorväg

Folk som ligger för nära är nog några av de jobbigaste medtrafikanterna

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

7 487 Inlägg
5 oktober 2013
RightFront skrev:
it_mutt skrev:

.

Va? yikes

var inte så säker på det wink förra året så körde jag släp från Stockholm å hem i Hudik på nya motorvägen ligger en gubbe bakom jag kör äkta 84km/h det var i JULI å ca 20 plus ute, sol wink

han låg där även när det vart 2+1,, sen efter några mil körde han om,, och SAKTADE NER,, jag körde om igen å saktade ner en kort stund,, tänkte på alla andra stackare,,

finns ärkenötter

Dr. Mörker
211 Inlägg
5 oktober 2013
Röv åkare finns det gott om och dom kommer alltid finnas. Hade en sån på in till jobbet....en gubbjävel med hatt. Förmodligen fick han huvvet just för att ha nått att ha den där fula jävla hatten på för tänkte gjorde han med arslet. Varför har man så jävla bråttom när man väl har kört om så lägger man sig framför för att sedan sacka. Fyy faan för sånna (CENSUR) idioter.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 369 Inlägg
5 oktober 2013
iron_angel skrev:
Röv åkare finns det gott om och dom kommer alltid finnas. Hade en sån på in till jobbet....en gubbjävel med hatt. Förmodligen fick han huvvet just för att ha nått att ha den där fula jävla hatten på för tänkte gjorde han med arslet. Varför har man så jävla bråttom när man väl har kört om så lägger man sig framför för att sedan sacka. Fyy faan för sånna (CENSUR) idioter.

Jaa du, förklara det den som kan. Kör man om så drar man väl på och inte lägger sig och bromsar. Förmodligen är det som du säger....han hade fått huvudet att ha hatten på!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Trucker
1 427 Inlägg
5 oktober 2013
Det där upplever jag ofta, puckon i trafiken...

Man kör tradare, ligger på 80km/h med trailer bakom, och kommer ikapp någon som kör saktare, går ut på omkörning, oooj neej det går inte, då gasar denne på, så man faller in bakom, sen märker man hur man stadigt kommer ikapp igen, om nu denne INTE vill att man kör om så man kan ligga sina lagliga 80km/h, varför kan denne inte köra någon km/h snabbare, spec när vägen är 90-100km/h... så sablars tröttsamt....

Samt alla dessa fåntrattar som inte förstår att man ska ligga i den HÖGRA filen på en tre filig väg, vem fan orkar byta från höger och över till vänster (flera filbyten) sen tillbaka igen?

Många borde lämna in sina körkort för dom kan inte det dom borde kunna...
Senast redigerat av zleepy (5 oktober 2013)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

1 436 Inlägg
5 oktober 2013
it_mutt skrev:
gulagranen skrev:
it_mutt skrev:

Ja jag begriper inte folk som ska rövgräva på motorväg/2+1 (när det är tvåfiligt) utan att köra om. Men att dessutom lägga energi på att tuta o hålla på för att jag "håller hastigheten" istället för att bara köra om...helt jävla obegripligt. (Inte direkt så att det är första gången det händer, men iaf)

Ett konstigt fenomen jag upplever på 2till1-vägar är när man kör på farthållaren i cirka 90-95 verklig fart (dvs min hastighet är konstant) så kommer det upp någon rövpirat 30cm bakom bilen på den enfiliga sträckan, men istället för att köra om när det blir tvåfiligt ökar rövpiraten avståndet till "normalt avstånd". Men så fort det blir enfiligt gasas det upp i röven igen. Varför? VARFÖR?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 369 Inlägg
5 oktober 2013
Caffe skrev:
it_mutt skrev:
gulagranen skrev:

Ett konstigt fenomen jag upplever på 2till1-vägar är när man kör på farthållaren i cirka 90-95 verklig fart (dvs min hastighet är konstant) så kommer det upp någon rövpirat 30cm bakom bilen på den enfiliga sträckan, men istället för att köra om när det blir tvåfiligt ökar rövpiraten avståndet till "normalt avstånd". Men så fort det blir enfiligt gasas det upp i röven igen. Varför? VARFÖR?

Inkompetent outbildad bildåre skulle jag tro. Kanske har han också huvudet bara till att sätta hatten på som någon skrev tidigare.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (5 oktober 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

336 Inlägg
5 oktober 2013
Mötte en Alfa Romeo som var på väg in i en rondell på fel håll härom dagen. Rondellen i fråga är liten som bara den och utöver det finns det ett staket ända in till vägen som jag kom på. Så när jag körde in i rondellen och svängde höger fick jag syn på Alfan som var på väg rakt mot mig. Som tur var hann han kränga över på sin egen sida vägen innan refugen.

Inte för att jag brukar se detta särskilt ofta (Enda gången än så länge), men vad fan? Vad sysslar folk med i trafiken?

Just turbo power, no real shit.

5 846 Inlägg
5 oktober 2013
Saabfan1 skrev:
Mötte en Alfa Romeo som var på väg in i en rondell på fel håll härom dagen. Rondellen i fråga är liten som bara den och utöver det finns det ett staket ända in till vägen som jag kom på. Så när jag körde in i rondellen och svängde höger fick jag syn på Alfan som var på väg rakt mot mig. Som tur var hann han kränga över på sin egen sida vägen innan refugen.

Inte för att jag brukar se detta särskilt ofta (Enda gången än så länge), men vad fan? Vad sysslar folk med i trafiken?

Mötte också en som kom åt fel håll i en rondell för ett tag sedan. Men det var en klappsänkt och kolsvart tonad merca med en ung bilmarodör bakom ratten, han kom i en jävla fart också. Tur som det var så var jag en bit bort från rondellen när denne dåre kom åkandes.

Edit:
Moppepojkar däremot ser man ganska ofta som genar genom att köra fel håll i rondellerna.
Och på vintern epa-pojkar och ungdomar som inte respekterar sina fordon och kör rakt över rondellerna.
Senast redigerat av simlar (5 oktober 2013)

Med lem
22 Inlägg
5 oktober 2013
Åkte med pickisen en kväll vid kl 20-21 för en månad sedan från Örebro söderut. Några mil norr om Tjällmo på väg 211 kom en risig skåpbil ikapp mig och låg som slickad bakom mig i flera mil och bländade mig i backspeglarna. Han körde inte om trots att det hade gått bra på några ställen med raksträcka där det är bara 50 km/h. Störande att ha någon så nära, tappar ju koncentrationen på vägen och utkik mot skogen.

Den vägen är smal och krokig med skog alldeles inpå, det var ju i skymningen och började bli mörkt, så tog jag det lugnt, men höll ändå hastighetsbegränsningen. Mina farhågor besannades när en stor älg plötsligt klev ut framför bilen utanför Kvarn. Bromsade hårt, hårt och klarade älgen precis. Tänkte att herren i skåpbilen skulle lugna ner sig, men han låg kvar tätt bakom och några kilometer senare körde han om i en skymd kurva (????).
Vilken idiot.

Avstängd
10 388 Inlägg
5 oktober 2013
RightFront skrev:
it_mutt skrev:

.

Va? yikes

Hade det varit som så att något fanns att göra mig uppmärksam på så absolut, men nej, där finns inget. Alla lampor fungera, inte så att bilen ryker något eller liknande.

folk -har- märkliga saker för sig på "alla" vägar;

Ligga i 90km/h på 110-väg, man kör om, då kör personen om en, glider in framför för att sen sänka till 90km/h igen, man kör om, personen gör samma sak igen, om och om igen (skrev om det tidigare i tråden). Folk som ska blinka med helljuset för att man gör en "laglig" (säg för enkelhetens skull; man kör i skyltad hastighet) omkörning av en lastbil. Ja, och de då tycker att "ja men 110/120...flytta på dig!" osv.

Just det sistnämnda är snarare sånt som får mig att vilja ligga kvar bredvid lastbilen, givetvis i ren protest/irritation (men nej, det gör jag inte).

- - Edit - -

Senast idag användes en avfart som omkörningsfil ett par bilar framför mig. Varför? Jo, det kom en "strid ström" av omkörare i vänsterfilen och farbrorn längst fram höll väl trots allt "bara" 100km/h på 110-vägen, så bakomvarande tyckte väl att det var lämpligt...
Senast redigerat av it_mutt (5 oktober 2013)

Sök