Andromeda skrev:
Jag råkade ut för ett för mig nytt beteende i helgen. På en 20-milatripp hände det vid två tillfällen att jag fick en bil bakom mig en längre sträcka som körde med helljuset på och bara bländade av för mötande trafik trots att jag låg 50-100 m framför. Detta var naturligtvis sjukt irriterande och jag spammade bakre dimljuset som en galning till slut. Den första idioten började nog se ett samband efter några gånger, för då åkte helljuset av. Den andra fortsatte tills vi gick skilda vägar ett par mil senare trots att dimbakljuset gick som ett stroboskop i perioder. Jag va nästan på väg att nita på första bästa enfiliga sektion, gå bak och slita upp dörren och fråga vad f*n felet är. Men man vet ju aldrig vad det är för folk som är ute och åker eller hur många dom är i bilen. Kan ju vara påtända eller vad som helst.
Precis samma fenomen hände mig senast igår och det är också något jag inte upplevt tidigare. Hänt "ett gäng" gånger nu sen sommaren bara. Spännande att de tycker att de kan ligga 100m bakom med helljus på, och att det då inte skulle störa framförvarande. Men som igår, den personen bländande av så fort man kunde skymta ett par ljusen låååååååååååååååååååååångt där borta i fjärran (more or less)
- - Edit - -
Och givetvis, när mötande sen 5 minuter senare (

) hade passerat, så var det på med helljuset igen hos bakomvarande.
Senast redigerat av it_mutt (11 december 2014)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!