6483
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 juni 2012
alla idioter som inte vet vart dom har bilen utan tror dom kör ett fordon som är 20m brett så dom måste slicka mittlinjen.
jävligt störande när man kommer med traktor eller nåt annat lite större fordon.

men jag kör en traktor på 8 ton plus släp så jag väjjar inte bara så ni vet lol

Avstängd
10 388 Inlägg
16 juni 2012
Team-Adolfsson skrev:
alla idioter som inte vet vart dom har bilen utan tror dom kör ett fordon som är 20m brett så dom måste slicka mittlinjen.
jävligt störande när man kommer med traktor eller nåt annat lite större fordon.

men jag kör en traktor på 8 ton plus släp så jag väjjar inte bara så ni vet lol

Än mer underbart på småvägar, då ska mötande helst ligga med hjulen på fel sida (den tänkta, då det garanterat saknas en) mittlinjen så man får ut och köra offroad för att inte bli smekt ofrivilligt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Muttley
16 juni 2012
Traktorer har vi nog tagit upp innan.  De är bara i vägen på större vägar smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 juni 2012
tkd_rille skrev:

precis som bilarna så bättre vi gräver bort vägarna istället roll

Muttley
16 juni 2012
Team-Adolfsson skrev:
tkd_rille skrev:

precis som bilarna så bättre vi gräver bort vägarna istället roll

Jag syftar på traktorer som ska ut när de är mycket bilar, 1 fil och en traktor är lika med gigantiska köer. Bara för de inte orkar ta sidovägarna som går lika bra.
Vi har ett praktexemplar vid tex vinslöv. Ärkepuckon till bönder är det. 100 väg stor och fin för bilisterna. Och de går en jättefin asfalterad mindre väg vid sidan om. Vilken tror du på att de väljer?   De kör till och med ut på motortrafikleden som fortsätter sen.

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 juni 2012
Eller han som är ute och rastar grävmaskinen på 2+1-vägen mellan Avesta och Hedemora varje eftermiddag. Vill han inte lämna den där den används p g a dieselstöld eller liknande får han väl för fan köra den på lastbilstrailer istället för att skapa kilometerlånga köer när det bli enfiligt mad

Muttley
16 juni 2012
Andromeda skrev:
Eller han som är ute och rastar grävmaskinen på 2+1-vägen mellan Avesta och Hedemora varje eftermiddag. Vill han inte lämna den där den används p g a dieselstöld eller liknande får han väl för fan köra den på lastbilstrailer istället för att skapa kilometerlånga köer när det bli enfiligt mad

Sådana människor är riktigt jobbiga. Hade gärna sett ett förbud att ha långsamtgående fordon på 100 vägar smile

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
16 juni 2012
http://youtu.be/dNu5dNRodjA

Vet att denna är fake. Detta har hänt mig en gång tyvärr så gjorde jag inte så här tongue
Senast redigerat av p-nyhlen (16 juni 2012)

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

1 938 Inlägg
17 juni 2012
En dama på cykel skrek åt mig idag, "Hur fan kör du, vet du vad det här är för väg?"
Till saken, det är 50väg och jag gasade på på 1ans växel mellan 2000-4000 varv, låter mycket med ena avgasröret läckande, i praktiken ca 30km/h på sin höjd.

Att folk är så blinda för vad dom faktiskt ser framför sig. otroooligt big_smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
17 juni 2012
Glesmark skrev:
En dama på cykel skrek åt mig idag, "Hur fan kör du, vet du vad det här är för väg?"
Till saken, det är 50väg och jag gasade på på 1ans växel mellan 2000-4000 varv, låter mycket med ena avgasröret läckande, i praktiken ca 30km/h på sin höjd.

Att folk är så blinda för vad dom faktiskt ser framför sig. otroooligt big_smile

Håller med litegrann. Glider du fram på nästan tomgång på femman i 60 knyck på 50-väg i Sveriges näst vanligaste kombibil reagerar ingen överhuvudtaget. Men Hondan med Japs-dämpare och kanske högre varv som ligger 50 m framför har alla gångtrafikanter vänt sig om och kollat efter.

Men, vill man inte ha onödig uppmärksamhet kan man väl sätta dit en vanlig ljuddämpare och växla upp istället. Nej, just det, det var uppmärksamheten dom ville åt när dom satte dit stupröret, neonljusen och osthyveln på luckan, så då kan man sluta gnälla wink
Senast redigerat av Andromeda (17 juni 2012)

1 938 Inlägg
17 juni 2012
Andromeda skrev:
Glesmark skrev:

Håller med litegrann. Glider du fram på nästan tomgång på femman i 60 knyck på 50-väg i Sveriges näst vanligaste kombibil reagerar ingen överhuvudtaget. Men Hondan med Japs-dämpare och kanske högre varv som ligger 50 m framför har alla gångtrafikanter vänt sig om och kollat efter.

Men, vill man inte ha onödig uppmärksamhet kan man väl sätta dit en vanlig ljuddämpare och växla upp istället. Nej, just det, det var uppmärksamheten dom ville åt när dom satte dit stupröret, neonljusen och osthyveln på luckan, så då kan man sluta gnälla wink

Till saken, hon cyklade mot färdriktningen på en enkelriktad gata, borde nästan rättat henne men ja åkte bara vidare, orkade inte riktigt bemöda mig att rätta en annans okunnighet.

Cyklister är allt som oftast rätt korkade när det kommer till trafikregler och lagar, dom cyklar hur dom vill och klagar på bilister när dom svänger ut framför dom.

Nån såndär cykelentusiast i bögiga cykeltrikåer cyklade framför mig på 70vägen, hade inte brottom så jag körde inte om. Några meter längre fram blir det 50, och till sist en rondell. Cyklisten drar RAKT UT I RONDELLEN trots bilar som kom, liksom, vem förstår inte principen i en rondell, HUR kan man misslyckas med rondellkörning i en enkelfilig rondell?

Cyklister som cyklar på bilväg inne i gbg centrum och kör mot rödljus då, cyklar man på bilväg så får man väl följa reglerna, tydligen inte.

Kan nog skriva ett inlägg som motsvarar en forums-sida om just ämnet cyklister...antar att en grupp på FB med namnet Hata cyklister hade "vunnit" över valfritt alternativ.

Självlärd
3 083 Inlägg
17 juni 2012
Glesmark skrev:
Andromeda skrev:
Glesmark skrev:

Till saken, hon cyklade mot färdriktningen på en enkelriktad gata, borde nästan rättat henne men ja åkte bara vidare, orkade inte riktigt bemöda mig att rätta en annans okunnighet.

Cyklister är allt som oftast rätt korkade när det kommer till trafikregler och lagar, dom cyklar hur dom vill och klagar på bilister när dom svänger ut framför dom.

Nån såndär cykelentusiast i bögiga cykeltrikåer cyklade framför mig på 70vägen, hade inte brottom så jag körde inte om. Några meter längre fram blir det 50, och till sist en rondell. Cyklisten drar RAKT UT I RONDELLEN trots bilar som kom, liksom, vem förstår inte principen i en rondell, HUR kan man misslyckas med rondellkörning i en enkelfilig rondell?

Cyklister som cyklar på bilväg inne i gbg centrum och kör mot rödljus då, cyklar man på bilväg så får man väl följa reglerna, tydligen inte.

Kan nog skriva ett inlägg som motsvarar en forums-sida om just ämnet cyklister...antar att en grupp på FB med namnet Hata cyklister hade "vunnit" över valfritt alternativ.

Sen ska man ju inte dra alla över en o samma kant..

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 938 Inlägg
17 juni 2012
Volvo142_73a skrev:
Glesmark skrev:
Andromeda skrev:

Inte alla, men förmodligen 90%

Självlärd
3 083 Inlägg
17 juni 2012
Glesmark skrev:
Volvo142_73a skrev:
Glesmark skrev:

Inte alla, men förmodligen 90%

Jo sant. Tur att jag tillhör de sista 10% som kan cykla

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

11 Inlägg
17 juni 2012
saab_sonett skrev:
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

Jag har heller inte påstått något annat än att vi ska underlätta för varandra på så vis att man använder just blixtlåsprincipen/kugghjulsprincipen som det är tilltänkt vid dessa tillfällen.

Jag förespråkar i samtlig text att vi ska underlätta genom att använda trafikreglerna istället för att hitta på eget godtyckligt lagvidrigt fritidspolisbeteende.

Att därmot två fordon som lägger sig i bredd i bägge filerna för att på så vis stoppa upp trafiken som det beskrivs i en text ovan gör detta du länkade till är uppenbart.

Ett sista inlägg från min sida när det gäller den saken;

I det fall jag skrivit om;

vänstefilstrafikanterna gjorde allt för att komma fram vilket resulterade i att det längst fram var kaos och högerfilen stod i princip still (detta då folk längre bak i högerfilen tröttnade, körde fram och mer eller mindre "slog sig in" där det blev enfiligt).

Du förespråkar att vi ska hjälpas åt i trafiken så att den flyter på. Vilket jag inte heller säger något om.

Men, det du verkar missa är att tilltaget av de två vanarna, helt plötsligt gjorde att trafiken började rulla igen (detta då inga i högerfilen tröttnade på att stå still, då det helt plötsligt inte gick att tränga sig före genom att använda vänsterfilen, vilket fick som resultat att trafiken började röra sig igen - igen). Det gjorde alltså -inte- så att trafiken stoppades upp i det stora, utan just precis tvärt om, igen; fick trafiken (som i; de många bilarna, inte bara de få som "tränger sig") att börja röra på sig.

Och nej, jag förstår verkligen hur man på något vis kan se det som ett problem. Detta då det i min värld är (i detta fall);

Problem; trafiken står still för 95%

Ickeproblem; trafiken rullar på för alla

3 kap. 44 § i trafikförordningen (1998:1276) Om två körfält löper samman till ett skall förarna under ömsesidigt hänsynstagande anpassa sig till de nya förhållandena.

Att tränga sig in från vänsterfilen och därigenom stoppa upp högerfilen torde således inte heller klassas som något "ömsesidigt hänsynstagande"

Det är ju det som är blixtlåsprincipen. Om alla följde den och kör varannan bil framme där två filer blir en så uppstår ingen trängning. Men de i högerfilen ger ju fan i att släppa varannan från vänsterfilen. Ju längre man väntar att gå ihop till en fil ju kortare blir köerna. Två filer rymmer fler bilar än en fil. Hur svårt kan det vara???

Exempel:
Vägarbete på vänster fil, 300 meter längre fram. Sänkt till 70km/h.

Folk BÖRJAR köra om, när det är 100+ bilar i högerfil. Och vänster fil är helt avstängd.

Om ingen försöker köra om, kommer hela höger fil röra sig i 70km/h

Men eftersom en bunt idioter ska köra om, kommer det bli stopp och vissa som är osäkra släpper fram var och varannan bil.

Blixtlåsprincipen har ingenting med dessa tillfällen att göra.

1 Inlägg
18 juni 2012
har suttit här och läst med ett ganska stort nöje och stundtals med ett ganska gott skratt med, även om jag håller med om en hel del som skrivits här,

men det enda som jag kan komma på som inte har vart uppe än är baksäten i bilar....
jag har tillbringat en del tid i baksäten och det har hänt ett antal gånger att det dröjer ca9 månader efter att man "suttit" där så kommer det en satans lapp om att man ska betala nått som kallas "underhåll".........

Dahlgren
450 Inlägg
18 juni 2012
Dom har lagt en slityta ca 1-2 mil... Bara löst grus på vägen.. Nu hade ju gruset satt sig.. men fina stenskott man har fått efter den vägen..
Brudens bil fick stenskott på rutan.
S60'ns Front är ganska fin nu! bara sisådär femtielva stenskott.
+att ibland ser man inte ett SKIT!

https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133378/133378-66d9ee0dd1f23bc82c4c7d5a0ea5c96f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/134/133378/133378-7a13138b80b61acc465e374d056ded18.jpg

3 151 Inlägg
18 juni 2012
A-Dahlgren skrev:
Dom har lagt en slityta ca 1-2 mil... Bara löst grus på vägen.. Nu hade ju gruset satt sig.. men fina stenskott man har fått efter den vägen..

Varför ligger du så nära då? hmm

Håll en 2-300 meters avstånd istället, så hinner till och med det mesta gruset lägga sig. Jag kör mycket på grusväg själv, och jag och chefen körde varsin bil i ca 70-80 km/h... Jag låg ungefär 300 meter bakom, och fick varken grusrök eller stenskott på bilen.

Mvh.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juni 2012
pissenisse427 skrev:
har suttit här och läst med ett ganska stort nöje och stundtals med ett ganska gott skratt med, även om jag håller med om en hel del som skrivits här,

men det enda som jag kan komma på som inte har vart uppe än är baksäten i bilar....
jag har tillbringat en del tid i baksäten och det har hänt ett antal gånger att det dröjer ca9 månader efter att man "suttit" där så kommer det en satans lapp om att man ska betala nått som kallas "underhåll".........

det låter ju inte friskt

Dahlgren
450 Inlägg
18 juni 2012
Mervolic skrev:
A-Dahlgren skrev:

Varför ligger du så nära då? hmm

Håll en 2-300 meters avstånd istället, så hinner till och med det mesta gruset lägga sig. Jag kör mycket på grusväg själv, och jag och chefen körde varsin bil i ca 70-80 km/h... Jag låg ungefär 300 meter bakom, och fick varken grusrök eller stenskott på bilen.

Mvh.

Hade opeln och den är det inte så noga med fast jag låg ca 100meter bakom och såg inget... hade s60'n en dag då jag inte visste om att de la grus på en asfaltsväg... håller man avstånd så blir man omkörd av idioter.
Det var 50 och då kör alla om.. bruden fick stenskott i rutan av en som körde om..

Sök