Hatar lastbilschaufförer som blint lyder GPS:en och hamnar vilse som F-N En polack som lyckats sätta både trailer och dragare i varsitt dike på varsin sida om vägen
Annars hatar jag folk som ägnar all sin uppmärksamhet med att prata i mobilen istället för att köra bil!
Annars hatar jag folk som ägnar all sin uppmärksamhet med att prata i mobilen istället för att köra bil!
Förstod nissen svenska/engelska och du kunde förklara åt han? Kul är när sånnadär inte har försäkring som täcker i sverige, eller har försäkring alls, och då inte får hjälp av bärgare för det blir ju inga pengar till bärgarn då om dom inte cashar ur egen ficka, och tror du dom är villiga till det?!
Förstod nissen svenska/engelska och du kunde förklara åt han? Kul är när sånnadär inte har försäkring som täcker i sverige, eller har försäkring alls, och då inte får hjälp av bärgare för det blir ju inga pengar till bärgarn då om dom inte cashar ur egen ficka, och tror du dom är villiga till det?!
Tråkig syn, chauffören som åker på massa tråkiga stunder. chefen är väl nånstans nere i thailand o roar sig o pumpar
såg en polack byta däck längs e20 strax utanför strängnäs för typ 2 veckor sen . en svensk skulle ringt euromaster lr ngt. det har jag gjort te.x.
Han fick hjälp av en bonde och hans traktor så han slapp större kostnader Han pratade lite engelska/tyska och när jag kom fram väntade han på traktorn...
bättre att hata idioten som har väghållningen...så där såg vägarna ut ganska ofta i vintras..och jag kör skolbuss jävligt skoj not!
man ska ta ungarna säkert till skolan händer det något så får jag skit men ingen funderar över vägarnas skick som man ska köra ungarna på
så det var bara bra att han stallde sig över vägen så dom boende kanske får tummen ur och ringer den som sköter vägen och ser till att den inte är som en skridskobana
Hatar alla som gnäller på att de e halt, oplogat eller för dåligt hyvlat å sen gnäller/tycker man e i vägen å ska göra de sen... Får fan inte ihop den ekvationen...
Skulle förövrigt vilja se va polacken hade för däck jag
Hatar alla som gnäller på att de e halt, oplogat eller för dåligt hyvlat å sen gnäller/tycker man e i vägen å ska göra de sen... Får fan inte ihop den ekvationen...
Skulle förövrigt vilja se va polacken hade för däck jag
sommardäck/åretrunt däck som alla tunga lastbilar som saknar krav för vinterdäck antar jag
Jag Hatar när folk svänger ut framför en så man får nita för att idioten i frågan inte lärt sig avstånds bedöma eller vad haha så jävla sjukt jobbigt när det händer då är det finger plus tutta för min del vad gör ni då det händer er på vägar:cool:
Det är i 9/10 fall en halvblind pensionär som inte sett en. Sen har de säkert glömt byta batteri i hörapparaten med så de märker varken ditt tutande eller finger. Näst efter halvdöda pensionärer hatar man folk som snackar i telefon och rätt vad det är får för sig att göra en omkörning när de redan håller på att bli omkörda så man får tvärnita för dem med. Man får ju nästan gasa med farthållaren för att ha högerfoten redo på bromsen hela tiden.
finns ju krav på mönsterdjup... sen finns de ju mer lämpliga däck för vinterväg, men dom verkar inte polackerna ha råd me
Spelar nog ingen större roll om de köper värsta Michelin x-ice-bla-bla de står ändå bara med plattan i mattan och spinner. Bäst vore ju om de lärde sig köra eller stannade hemma.
Trafikanter som inte kan det här med val av fil vid körning i cirkulationsplatser. Alltså. Innerfil=om du ska till vänster (tredje avfarten) eller rakt fram (andra avfarten, om avfarten är tvåfilig). Ytterfil=om du ska till höger (första avfarten) eller rakt fram (andra avfarten). Det som jag blir vansinnig på är de trafikanter som ligger i högerfilen i en rondell fast de kör av tredje avfarten. Livsfarligt vid två scenario för oss som följer lagen: både när jag ligger i innerfilen i cirkulationsplatsen och ska rakt fram (jag korsar då ytterfilen när jag ska köra av och kollision uppstår) och för mig då jag ska in i cirkulationsplatsen (eftersom jag sett att bilen kört i ytterspår förutsätter jag att han lämnar cirkulationsplatsen vid andra avfarten, då kör jag alltså in i cirkulationsplatsen men han fortsätter ligga i ytterfilen och kollision uppstår).
Finns en annan tendens jag retar mig på vid motorvägskörning. Det är trafikanter som ligger i vänsterfilen utan att de kör om bilar. Argast blir jag inte när de ligger framför och sinkar min hastighet, utan när jag ligger i högerfilen och närmar mig en långsam bil som kör framför mig. Då vill jag smidigt byta fil för att köra om, men ser i backspegeln att en bil som ligger på behörigt avstånd bakom byter fil innan mig. Han får väl lugna ner sig lite. Varför inte vänta med filbytet till dess du verkligen behöver byta fil (handlar inte om att jag tycker han ska sakta ner sin fart). Men för mig blir bedömningen svår - kommer jag hinna köra om eller ska jag behöva bromsa och låta bakomvarande bilar köra förbi bara för att de lagt sig i snabbfilen för tidigt?
Kört 50mil idag och vet inte hur många ja förenklade omkörningen för, säkert ett 30-40 stycken som ja nästan låg ute i diket för att göra omkörningen mycke enklare för dom. 1 bil tackade mig av ca40. Ja visste att ja va en stoppkloss på vägen eftersom ja körde 10-15km/h under laglig hastighet då svenska inte är gjort för att åka Coilovers som är helt nedskruvade. Vill ju inte heller att pöjken ska få men av så mycke det studsar. Sen finns de många andra som man vill hugga. Men dom är det redan många som nämnt.
Kört 50mil idag och vet inte hur många ja förenklade omkörningen för, säkert ett 30-40 stycken som ja nästan låg ute i diket för att göra omkörningen mycke enklare för dom. 1 bil tackade mig av ca40. Ja visste att ja va en stoppkloss på vägen eftersom ja körde 10-15km/h under laglig hastighet då svenska inte är gjort för att åka Coilovers som är helt nedskruvade. Vill ju inte heller att pöjken ska få men av så mycke det studsar. Sen finns de många andra som man vill hugga. Men dom är det redan många som nämnt.
urskta för att jag låter som en gammal gubbe,, MEN du får faktiskt skylla dig själv om du bygger bilen med sådan streech att du inte kan köra bilen min bil är oxå stenhård pga hjulen,, men jag kör endå i laglig hastighet å FORTARE då har man byggt rätt
urskta för att jag låter som en gammal gubbe,, MEN du får faktiskt skylla dig själv om du bygger bilen med sådan streech att du inte kan köra bilen min bil är oxå stenhård pga hjulen,, men jag kör endå i laglig hastighet å FORTARE då har man byggt rätt
Mmm tröttnat på att åka fort, har alltid vart den som ska komma först. Men på sista tiden så har man lärt sig prioritera andra saker.
bättre att hata idioten som har väghållningen...så där såg vägarna ut ganska ofta i vintras..och jag kör skolbuss jävligt skoj not!
man ska ta ungarna säkert till skolan händer det något så får jag skit men ingen funderar över vägarnas skick som man ska köra ungarna på
så det var bara bra att han stallde sig över vägen så dom boende kanske får tummen ur och ringer den som sköter vägen och ser till att den inte är som en skridskobana
Visst vägen var hal utav bara helvete men han följde GPS:en istället för att kolla skyltar Han skulle upp på E4:an men väljer att köra in på en isig liten grusväg istället, då tycker jag man ska lämna tillbaka lastbilskortet och hitta ett annat jobb istället! Sen blankslitna däck på lastbilen underlättar inte heller för den delen!