Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
Rättning: Proffstoning är något som gör stor skillnad, gentemot Biltematoning som bara bubblar, och ser rakt ut förjävligt ut och bara bonnigt. Proffs med mörka bakrutor och ljusa fram är den ultimata toningen på en bil, oavsätt vilken!
- Jimmy.
Du kan allt få det bra med biltema toning ock. Har 5 rutor jag tonat på min 740 finns en liten bubbla på en av dem
Rättning: Proffstoning är något som gör stor skillnad, gentemot Biltematoning som bara bubblar, och ser rakt ut förjävligt ut och bara bonnigt. Proffs med mörka bakrutor och ljusa fram är den ultimata toningen på en bil, oavsätt vilken!
- Jimmy.
Ja, blir toning senare. Har ett proffs i Helsingborg som gör det för en hyfsat peng och jag kan välja mellan 7 olika "ljusinsläpp"
Fyndade vita bakblinkers/bakljus igår till bilen. De hade inte fått in Vita fram än, så kommer nog förbi någon annan gång och plockar upp när de fått in dem
Har nu bytt till de Vita bakblinkers/bakljus. Här är en bild före och efter
Före:
Efter:
Blev ganska stor skillnad
Nu ska jag bara vänta på Vita fram, sen ska jag lämna in sakerna på lack (Lyktlister utan hål, Ögonlock, Ventilkåpa, Kamremskåpa) Förslag på något mer?
Hej! Det var ett tag sen jag skrev. Förlåt för det inte har blivit så mycket, men det är lite skola i vägen Väntar också på vita blinkers. En ska som däremot är gjord är hjulinställning Mycket nöjd. För ca 2 veckor sedan försökte jag och pappa sätta på oljetrycks sensorn så in mätare kan fungera, och självklart får det inte plats pga. att oljefiltret var för stort, så ska beställa ett mindre men lika brafrån L-M-R.
Nu en sista sak, jag hade tänkt att byta tändkablar till ett par snyggare och bättre Har hittat dessa från KLRacing: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mod … -85mm.html Är de något att ha? Och påverkar det bränsleförbrukning eller något annat eftersom de är grövre än Original.
Skulle uppskatta all hjälp. Tips om andra Tändkablar och annan förfining i motorrummet är välkomna!
Märkte du någon skillnad på bilen efter framvagnsinställningen? Min har ju gått 35K mil nu och är dessutom sänkt så funderar på att göra det om det gör någon större skillnad på rwd bilar?
Märkte du någon skillnad på bilen efter framvagnsinställningen? Min har ju gått 35K mil nu och är dessutom sänkt så funderar på att göra det om det gör någon större skillnad på rwd bilar?
Ja, blev stor skillnad på min Hjulinställningen fixade mitt ratt vibrerande runt 100 km/h och det känns mycket bättre (svårt att beskriva, eller så är det bara jag som har för mig att det gör skillnad).
Fick en överraskning idag när man gick upp. Jag vet att det är lag på vinterdäck nu, men man behöver inte trycka upp det i ansiktet på mig!
Blev konstigt med fokuset på kameran så det blev mörkare, men ni ser vad det är
Vingen blev snöskyffel. Äntligen snö i Skåne!
Kommer nog inte hända något på en månad Har de sista veckorna i skolan nu innan lov och då blir det en hel del prov (ca 1-2 prov i veckan) så har inte tid och ork . Men efter Julafton blir det nog lite mer saker som händer då man förhoppningsvis har fått grejer till bilen/bidrag till bilen.
Återkommer när det börjar lugna ner sig i plugget.