2194
Sök

Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson

Turboknuff finns det gott om plats för!
330 950 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2014
484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Update!

Nu är vinterdäcken på! Nu är jag laglig igen smile Rengjorde också 18":arna innan de gick in i förvar smile
(Bilder kommer senare)

Det var bara en sak som gav oss ett frågetecken. När vi skulle flytta på bilen hade den nästan ingen bensin i tanken och vi har för oss att vi hade tankat full tank, så nu misstänker vi att några har slangat den sad
Hatar när folk inte har en hjärna att tänka med!

Jaja, nästan gång får man väll ta en bild på bränsle mätaren innan man låter bilen stå still.

4 262 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:
Update!

Nu är vinterdäcken på! Nu är jag laglig igen smile Rengjorde också 18":arna innan de gick in i förvar smile
(Bilder kommer senare)

Det var bara en sak som gav oss ett frågetecken. När vi skulle flytta på bilen hade den nästan ingen bensin i tanken och vi har för oss att vi hade tankat full tank, så nu misstänker vi att några har slangat den sad

Jaja, nästan gång får man väll ta en bild på bränsle mätaren innan man låter bilen stå still.

Skaffa tanklås eller en sån fjäder man kan sticka ner i bränsleröret så man inte kan få ner någon slang där. Är ju ändå närmare 1000 kr bensin i en full tank nu så det är ju en del pengar.

84 Inlägg
16 december 2012
läst hela tråden och de kommer följas, fan va fint med en bil innan körkort! de vill inte far min gå med på sad så får läsa och sukta efter en egen! big_smile

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
zemet skrev:
mmathson skrev:
Update!

(Bilder kommer senare)

Skaffa tanklås eller en sån fjäder man kan sticka ner i bränsleröret så man inte kan få ner någon slang där. Är ju ändå närmare 1000 kr bensin i en full tank nu så det är ju en del pengar.

Ja, det är ju en del pengar. Jag har lås på tanklocket, men ingen nyckel som passar i det sad Skit också!
Var kan man få tag på en sådan fjäder du snackar om?

Pim_Pim
16 december 2012
Har för mig att biltema säljer. smile

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
samueel skrev:
läst hela tråden och de kommer följas, fan va fint med en bil innan körkort! de vill inte far min gå med på sad så får läsa och sukta efter en egen! big_smile

smile Ja, det var inte min idé att skaffa bil. Men jag tror pappa började förstå mitt bilintresse då jag satt framför dator och letade bilar på blocket smile Jag blev överlyckligt och kan knappt tro att jag faktiskt äger en bil smile. Jag kan ju övningsköra i den också så det är inga onödiga pengar smile.

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:

Tack! Ska se om man kan få tag på någon sådan. Man kan väll fortfarande tanka om man har en fjäder som förhindrar slangning hoppas jag tongue

Pim_Pim
16 december 2012
mmathson skrev:
Pim_Pim skrev:

Tack! Ska se om man kan få tag på någon sådan. Man kan väll fortfarande tanka om man har en fjäder som förhindrar slangning hoppas jag tongue

Nej, det är omöjligt ! cool

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
mmathson skrev:
Pim_Pim skrev:

Nej, det är omöjligt ! cool

Tänkte väll det big_smile

84 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:
samueel skrev:

smile Ja, det var inte min idé att skaffa bil. Men jag tror pappa började förstå mitt bilintresse då jag satt framför dator och letade bilar på blocket smile Jag blev överlyckligt och kan knappt tro att jag faktiskt äger en bil smile. Jag kan ju övningsköra i den också så det är inga onödiga pengar smile.

Min pappa har förstått mitt bilintresse men han påstår att de inte finns plats, pengar eller intresse för att skaffa mig en bil sad sen har inte min pappa något bilintresse så han bryr sig inte om bilar speciellt mkt..

84 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:
samueel skrev:

Min pappa har förstått mitt bilintresse men han påstår att de inte finns plats, pengar eller intresse för att skaffa mig en bil sad sen har inte min pappa något bilintresse så han bryr sig inte om bilar speciellt mkt..

478 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:
samueel skrev:

Du äger väl inte Volvo på papper egentligen ?

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
OTAKU skrev:
mmathson skrev:
samueel skrev:

Du äger väl inte Volvo på papper egentligen ?

Nej, men det är ju min bil smile

484 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Det är ju jävligt modigt att i så fall att ha slangat min bil, eftersom den har stått på tomten precis nedanför mitt fönster. Men det finns ju alltid folk som trott "ditt är mitt". Man får väll inhandla en sådan fjäder som förhindrar slangning smile

4 262 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:
Det är ju jävligt modigt att i så fall att ha slangat min bil, eftersom den har stått på tomten precis nedanför mitt fönster. Men det finns ju alltid folk som trott "ditt är mitt". Man får väll inhandla en sådan fjäder som förhindrar slangning smile

Finns ju tanklock med lås på biltema också men dom är kanske lätta att dyrka upp inte vet jag. Men något av det borde du ha iaf:) Finns ju säkert original på skroten/laga.se om du vill ha det istället.

294 Inlägg
16 december 2012
zemet skrev:
mmathson skrev:

Finns ju tanklock med lås på biltema också men dom är kanske lätta att dyrka upp inte vet jag. Men något av det borde du ha iaf:) Finns ju säkert original på skroten/laga.se om du vill ha det istället.

har såddant på min 945a och inte en kotte har slangat den( står kanska bra för boven) men inte någon som ens har testat på ett  ett halft åt skulle rekomnderardet har sj försökt göra inbrot i min 744 hadesamma lock o gick inte att få upp skiten;) riktigt fin 944 mvh matte

volvo 945 tic

478 Inlägg
16 december 2012
mmathson skrev:

Det är säkert din Bror som tagit bensin till sin pärla http://www.garaget.org/?car=247026 ;D Jag kan kolla imorgon vad sådan fjäder kostar på jobbet på Mekonomen så länkar jag på din tråd imorgon när jag får tid smile

478 Inlägg
19 december 2012
Hej

Jag har 3 St Tanklock m. lås & 2 St Tankspiral hemma på Mekonomen Helsingborg Norra
Säkerhet
Artikelnr: 40-211100
Benämning: Tankspiral
Info: Stoppa bensintjuven - använd tankspiral!Passar alla bilar, monteras i tankens påfyllningsrör. Påverkar inte tankningen, omöjliggör uppsugning av bensin genom påfyllningsröret, tillverkad i högvärdigt fjäderstål som är galvaniserad. Den ger marknadens billigaste skydd mot bensinstöld och gör sitt jobb hela bilens livslängd.
Pris: 62.00 kr

&

Säkerhet
Artikelnr: 40-SI6092
Benämning: Tanklock m. lås
Pris: 184.00 kr

Mvh OTAKU
Senast redigerat av OTAKU (19 december 2012)

484 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Tänkte bara önska er alla som har följt mitt projekt än sål änge en riktigt God Jul och jag hoppas ni får lite grejer till era bilar som kan komma till använding!

God Jul!

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
25 december 2012
God Hjul! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Sök