Mått på Volvo 740GL -87s bagageutrymme?

xtreme_records
18 september 2006 · 1 Inlägg

Hallo!

Jag tänkte köpa mig en billig bil, en volvo 740, och bygga om bagageutrymmet till "baslåda".
Dock undrar jag hur stort utrymme det är? Kan någon hjälpa mig med dessa mått? alltså HxBxD

Tack på förhand!

//Kalle Östberg

idiot brorsan
18 september 2006 · 72 Inlägg

tja jag gjorde min låda 29cm hög och 110cm bred och 40cm djup och den blev jäkligt bra fyller ut utrymmet under hatthylan bra.du kan juh kolla på min hur det ser ut men man kan ha 35cm djup så sticker den inte ut så mycket men jag gjorde 40 för jag ville ha lite mer bas och ett tips sätt basporten i hatthyllan inte i skidluckan bakom armstödet du får dubbeltmycket mer bas med port i hatthyllan.

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
Palicuse
18 september 2006 · 1 129 Inlägg

idiot skrev:
tja jag gjorde min låda 29cm hög och 110cm bred och 40cm djup och den blev jäkligt bra fyller ut utrymmet under hatthylan bra.du kan juh kolla på min hur det ser ut men man kan ha 35cm djup så sticker den inte ut så mycket men jag gjorde 40 för jag ville ha lite mer bas och ett tips sätt basporten i hatthyllan inte i skidluckan bakom armstödet du får dubbeltmycket mer bas med port i hatthyllan.

Har hört att det är 29,5 ck högt, 113 cm brett av en kompis som byggt en massa lådor till 740.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang