Garaget: generellt tråkig attityd?

8300rpm
29 juni 2012 · 96 Inlägg

Har jag fel, eller är det generellt trist attityd på garaget? Gäller särskilt orginal sportbilar, itne lika trist attityd mot 240 och andra hemmabyggen.

Jag kanske inbillar mig?

Dryga, jantelagsfyllda kommentarer är vanligare än positiva? Och om det ges kritik är den inte kosntruktiv utan bara av typen "denna film suger" utan motivering.

Bebben Legitimerad besserwisser
29 juni 2012 · 921 Inlägg

Tyvärr inte bara garaget.org som dras med detta fenomen.

Finns många P12-or drar ner stämningen lite överallt.

Vet inte om de bara är slappa och inte orkar skriva, eller om de ska verka "coola".
Värst är såna som pratar om sånt de inte har en aning om, eller såna som tycker att andra ska köpa en bil/pryl "för jag har ju en sån!"

Ett praktexempel på detta är sweclockers.com. Stammisarna är hur bra och kunniga som helst, men mycket får man ta med en stor näve salt.

8300rpm
29 juni 2012 · 96 Inlägg

Om man kommer och gör en powerslide / burnout / launch / så blir det generellt uppskattat på plats av bilintresserade, oavsett märke. Men t.ex. på garaget då ska det bara korrigeras om det var gaspådrag eller burnout osv, inte uppskatta det för vad det är, en sjow med en fet modern bil som är världsledandei sin klass.

Själva bilintresset vekar tyna bort till förmån för att klanka ner eller tillämpa jantelagen. som om det hade vart roligare med en standard S40 och annat ordval?

Man kan undra hur det var på 80-talet då,sossarna regerat i närapå ett sekel och man körde 740 GL och Saab Turbo var vräkigt. Vad var inte en M5 E28 då hehe smile)))

Tynnerstroem
29 juni 2012 · 345 Inlägg

Inget nytt direkt, det är väl hur vi Svenskar är?

JFfoto
29 juni 2012 ·

Är väl så överallt, bara se på youtube kommentarer från USA och så, står ju t.ex "you fucking idiot" i varje kommentar..

666HP
29 juni 2012 · 406 Inlägg

Vi människor är idioter.

Volvo_Mannen Volvoskadad
29 juni 2012 · 6 017 Inlägg

butthurt people are butthurt

Jonas
Woojen
30 juni 2012 · 1 101 Inlägg

Med ett ord kan man ju beskriva detta fenomen : INTERNET

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
xXSammy
30 juni 2012 · 6 571 Inlägg

Störta problemet jag har med detta forum är att "ingen" gillar spoilers/vinge.
Argumenten om att FWD är sämre än RWD i helhet.
Allas förmåga med att skilja på skämt och inte.

De/Dem
Fiesta_Racing Ford fantast
30 juni 2012 · 1 607 Inlägg

8300rpm skrev:
Om man kommer och gör en powerslide / burnout / launch / så blir det generellt uppskattat på plats av bilintresserade, oavsett märke. Men t.ex. på garaget då ska det bara korrigeras om det var gaspådrag eller burnout osv, inte uppskatta det för vad det är, en sjow med en fet modern bil som är världsledandei sin klass.

Själva bilintresset vekar tyna bort till förmån för att klanka ner eller tillämpa jantelagen. som om det hade vart roligare med en standard S40 och annat ordval?

Man kan undra hur det var på 80-talet då,sossarna regerat i närapå ett sekel och man körde 740 GL och Saab Turbo var vräkigt. Vad var inte en M5 E28 då hehe smile)))

jag är inte så intresserad av varken plastbyggen eller traktorer. jag gillar inte nya bilar heller det jag tycker mycket om är frächa orginal bilar som är byggda innan 05.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
JonR
1 juli 2012 · 3 259 Inlägg

Sen kan ju jag tycka att, hur seriöst ska man ta ord från en människa man inte ens ser eller vet vem det är? Hur personligt ska man ta det från nån man inte ens sett eller vet vem det är? Det är ju bara internet... inte riktigt som i verkligheten... För där står man ju öga mot öga och då är det ju inte lika lätt att säga nåt spydigt! Men sen kan jag också tycka ibland att det är det som är tjusningen med att glo runt på forum...

Senast redigerat av JonR (1 juli 2012)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
myran Foto/Bilnörd
1 juli 2012 · 1 541 Inlägg

Finns inte mycket att säga utöver att internet är fullt av hatiska troll.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Slash Saabifierad
2 juli 2012 · 2 026 Inlägg

Tråkig attityd ja men man får inte heller glömma bort att det finns en drös människor (speciellt här på internet) som inte tål minsta lilla kritik eller någon fråga som kan tolkas som kritik.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mane_Attraction Totalt okunnig
3 juli 2012 · 413 Inlägg

Slash skrev:
Tråkig attityd ja men man får inte heller glömma bort att det finns en drös människor (speciellt här på internet) som inte tål minsta lilla kritik eller någon fråga som kan tolkas som kritik.

Amen to that

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
cheffer
3 juli 2012 · 1 422 Inlägg

Man kan ju ha en åsikt och låta andra människor ha en annan åsikt utan att börja bråka om det. Jag gillar vingar på vissa bilar, men inte alla vingar, vissa är fula och vissa är snygga. Jag gillar euro/japs bilar mer än jänkare men jag hatar inte jänkefolk (Brukar även kommentera fina jänkebilar här när de är i bra skick, uppskattar ändå de allra flesta bilar i bra skick oavsett ursprung) för det, gillar de sina bilar så får de väl göra det men börjar någon argumentera med mig om det så kan jag gärna argumentera om varför jag gillar det och varför jag inte gillar det andra men att gå till personliga påhopp och bli otrevlig är bara onödigt. Sedan är ju Sverige klagolandets metropol, folk klagar ju på ingenting, måste bero på att folk här har det alldeles för bra generellt sätt och måste klaga på något bara. Avundsjuka och klagande, det är svenskar bra på smile Något som jag hatar med svenskar är att klaga på skitsaker, helt oviktiga saker och då är jag helt genetiskt Svensk själv med Svensk morsa och farsa samt mor och farföräldrar. Gillar dock inte allt klagande som är. Tycker att det är mycket såhär på detta forum att om man har olika åsikter och börjar argumentera och håller på att förlora ett argument, ja istället för att bara acceptera det och säga "fine, vi har olika åsikter och du har rätt i mycket av vad du säger" så blir det påhopp och aggressioner istället vilket är sjukt tråkigt och bidrar till dålig stämning. Sedan har folk extremt svårt att se skillnad på negativ kritik och konstruktiv kritik här, och som Slash sa, folk som inte tål kritik.

Sedan har vi ju ett gäng här på gorg, inga nämn nämnda men de har en riktig översittarattityd och ser ner på folk samt idiotförklarar för "dumma" frågor men alla är vi väl nya någon gång. Det är väl därför forumet finns? För att hjälpa folk i första hand. Över internet är alldeles för många kaxiga, det är tragiskt..

Sett flera st som lagt ut bilder på sina effektsiffror och bänkpapper som bara får till svar "nä, det där är omöjligt", "fel på bänken" etc istället för att fråga hur de lyckats fått ur så bra effekter ur små turbos eller vad de använt för typ av bromsbänk. Många här verkar lida av mindervärdeskomplex och därför behöver de trycka ner andra och andras bilar för att själv känna sig bra. Inte ok! Så upplever jag att det ofta kan vara här iaf.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
KBAragger
4 juli 2012 · 961 Inlägg

det är så som Bebben säger, det finns allt för många p12or som älskar att styla med sina kunskaper som de fått genom need 4 speed och gta. där de är proffs på att drifta å sånt. så om de ser någon göra det tror dem att det är skit lätt och säger att den personen är sämst för att han kanske inte fick lika mycke rök som dem eller något i den stilen. den som lagt upp videon ser dem som jämnåriga och tar det hela seriöst.

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Conceited GARAGET V.D.
5 juli 2012 · 900 Inlägg

det e som många säger liksom..... SWEDES!!

när en lägger upp i en bild på sin bil som han hade lagd ner 200 timmar på så betyder det att han tycker att bilen e snygg och han e säkert stolt över sitt projekt, och så kommer det en som inte ens vet vad det e för skillnad mellan ABS-plast och galsfiber och säger jävla glasfiber skit, du har förstört hela bilen och bla bla bla.. men va fan har man med saken att göra? tycker man att det ser förjävligt ut så behöver man inte kommentera eller vara trevlig åtminstone när han/hon skriver. han skulle aldrig våga säga det face 2 face iaf. typiskt svenskar.
allas bilar ser fula ut och projektena blir totalt misslyckade om man byter stötfångare till någon annan än original.. vi är SÅ JÄVLA BEGRÄNSADE.

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
cheffer
5 juli 2012 · 1 422 Inlägg

Conceited skrev:
det e som många säger liksom..... SWEDES!!

när en lägger upp i en bild på sin bil som han hade lagd ner 200 timmar på så betyder det att han tycker att bilen e snygg och han e säkert stolt över sitt projekt, och så kommer det en som inte ens vet vad det e för skillnad mellan ABS-plast och galsfiber och säger jävla glasfiber skit, du har förstört hela bilen och bla bla bla.. men va fan har man med saken att göra? tycker man att det ser förjävligt ut så behöver man inte kommentera eller vara trevlig åtminstone när han/hon skriver. han skulle aldrig våga säga det face 2 face iaf. typiskt svenskar.
allas bilar ser fula ut och projektena blir totalt misslyckade om man byter stötfångare till någon annan än original.. vi är SÅ JÄVLA BEGRÄNSADE.

Folk måste lära sig skillnad på att kunna ge konstruktiv kritik och inte bara destruktiv kritik.. Plastraket ser man ju rätt ofta, har dock inte sett några som klagar på glasfiber utan de brukar förväxla det med plast, det är ju en typ av plast också men inte direkt abs plast som du säger utan betydligt styvare. Kooz får ju mycket skit, och ofta får att han bygger om sina bilar som rymdskepp men vissa gillar det ju, andra inte men det inte inte ofta man hör dem säga något konstruktivt varför de inte gillar utan det är bara påhopp direkt. Lite tråkigt. Har själv snackat med honom på sättna när han hade två bilar som han ställde ut där, då nämnde jag att han har lite väl spaceade byggen och han sa själv att han vet, men sponsorerna vill ha in så mycket av deras grejer som möjligt, därför är det skärmar etc överallt och byggt för att synas. Jag gillar mer cleana byggen men alla får ju ha sin smak.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Mane_Attraction Totalt okunnig
11 juli 2012 · 413 Inlägg

Stör mig mer på folk som måste skriva att om man röstar en 1:a eller 2:a tas som avundsjuka.

Lägg inte ut bilen så att man kan rösta på den om ni inte tar att ngn inte gillar den.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
alain www.bimmerpower.org
11 juli 2012 · 3 995 Inlägg

Finns alldeles för många som inte ens ha ålder till att köra moped som svara på olika inlägg utan veta vad de prata om, de bara vill synas här på Garaget och de visar pappas bil som egen bil, tyvärr kan man inte göra mycket åt.
Som tur är det många kunniga medlemmar som svara kort, klart och tydligt på olika frågor och det är dessa som man ska bevara, resten behöver man inte bry sig om. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang