Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

Extrazz En 5a är Livet.
4 september 2012 · 2 005 Inlägg

Så frågna är nog fan om Skruvat inte enbart suger på Volvo delar? Verkar som att folk får mest fel där?  Troligen är väl volvoskaran den större beställaren men ändå? Hur svårt kan det vara att hålla reda på artikel A och läsa på pappret och skicka artikel A till Mottagaren? 

Verkar väldigt svårt. Fan på jobbet beställer man saker för kanske 10 000 om dagen utan problem. Anger oftast bara ett par siffror efter att ha kollat i kataloger eller på kartonger etc. VÄldigt sällan man får fel! De få gånger man beställt fel eller inte behövt sakerna så har det bara varit att lämna tillbaka.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
SportPilot Ubåtsingenjör
4 september 2012 · 7 232 Inlägg

Extrazz skrev:
Så frågna är nog fan om Skruvat inte enbart suger på Volvo delar? Verkar som att folk får mest fel där?  Troligen är väl volvoskaran den större beställaren men ändå? Hur svårt kan det vara att hålla reda på artikel A och läsa på pappret och skicka artikel A till Mottagaren? 

Verkar väldigt svårt. Fan på jobbet beställer man saker för kanske 10 000 om dagen utan problem. Anger oftast bara ett par siffror efter att ha kollat i kataloger eller på kartonger etc. VÄldigt sällan man får fel! De få gånger man beställt fel eller inte behövt sakerna så har det bara varit att lämna tillbaka.

alla delar jag fick fel till var saab 9-5, den gången jag inte fick något alls var till en subaru impreza

tror nog inte de har med att de är volvo att göra

de är helt enkelt dåliga på allt smile

Senast redigerat av CHEEVA (4 september 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
rickylicious Webbutvecklare
4 september 2012 · 2 369 Inlägg

Extrazz skrev:
Så frågna är nog fan om Skruvat inte enbart suger på Volvo delar? Verkar som att folk får mest fel där?  Troligen är väl volvoskaran den större beställaren men ändå? Hur svårt kan det vara att hålla reda på artikel A och läsa på pappret och skicka artikel A till Mottagaren? 

Verkar väldigt svårt. Fan på jobbet beställer man saker för kanske 10 000 om dagen utan problem. Anger oftast bara ett par siffror efter att ha kollat i kataloger eller på kartonger etc. VÄldigt sällan man får fel! De få gånger man beställt fel eller inte behövt sakerna så har det bara varit att lämna tillbaka.

Sen så är det ju nästan enbart dom missnöjda personerna som skriver här. Vi får inte glömma att dom säkert har tiotusentals Volvo-(och andra)-ägare som beställt och fått rätt delar smile Tyvärr är det ju oftast dom missnöjda som hörs mest på Internet...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Extrazz En 5a är Livet.
4 september 2012 · 2 005 Inlägg

rickylicious skrev:

Extrazz skrev:
Så frågna är nog fan om Skruvat inte enbart suger på Volvo delar? Verkar som att folk får mest fel där?  Troligen är väl volvoskaran den större beställaren men ändå? Hur svårt kan det vara att hålla reda på artikel A och läsa på pappret och skicka artikel A till Mottagaren? 

Verkar väldigt svårt. Fan på jobbet beställer man saker för kanske 10 000 om dagen utan problem. Anger oftast bara ett par siffror efter att ha kollat i kataloger eller på kartonger etc. VÄldigt sällan man får fel! De få gånger man beställt fel eller inte behövt sakerna så har det bara varit att lämna tillbaka.

Sen så är det ju nästan enbart dom missnöjda personerna som skriver här. Vi får inte glömma att dom säkert har tiotusentals Volvo-(och andra)-ägare som beställt och fått rätt delar smile Tyvärr är det ju oftast dom missnöjda som hörs mest på Internet...

Givetvis är det så.

Men det verkar vara tillräckligt stort fel % för att få en egen tråd om det.  Knallar jag in till t.ex. Meca så har jag inte en ända gång hittills fått fel saker bortsett från en glödlampa som jag fick slipade bort en styrpinne för att få dit.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
rickylicious Webbutvecklare
4 september 2012 · 2 369 Inlägg

Extrazz skrev:

rickylicious skrev:

Extrazz skrev:
Så frågna är nog fan om Skruvat inte enbart suger på Volvo delar? Verkar som att folk får mest fel där?  Troligen är väl volvoskaran den större beställaren men ändå? Hur svårt kan det vara att hålla reda på artikel A och läsa på pappret och skicka artikel A till Mottagaren? 

Verkar väldigt svårt. Fan på jobbet beställer man saker för kanske 10 000 om dagen utan problem. Anger oftast bara ett par siffror efter att ha kollat i kataloger eller på kartonger etc. VÄldigt sällan man får fel! De få gånger man beställt fel eller inte behövt sakerna så har det bara varit att lämna tillbaka.

Sen så är det ju nästan enbart dom missnöjda personerna som skriver här. Vi får inte glömma att dom säkert har tiotusentals Volvo-(och andra)-ägare som beställt och fått rätt delar smile Tyvärr är det ju oftast dom missnöjda som hörs mest på Internet...

Givetvis är det så.

Men det verkar vara tillräckligt stort fel % för att få en egen tråd om det.  Knallar jag in till t.ex. Meca så har jag inte en ända gång hittills fått fel saker bortsett från en glödlampa som jag fick slipade bort en styrpinne för att få dit.

Fast det är din erfarenhet. Jag har aldrig fått fel på Skruvat, alltså är Meca sämre för att du fått fel en gång? wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Melin82
4 september 2012 · 513 Inlägg

Det lilla jag beställt har varit rätt och snabbt hemma så jag har inget att klaga på.
Dock så beställde min jobbarkompis delar till sin golf och det lilla han fick var fel och när ingen av dom delarna han ville ha hade kommit så avbeställde han sin order, så jag går väll emot Ricky och säger både bu och bä, att dom lyckts med saab och volvodelar och misslyckats med vw.
Sen har ett företag lyckats så himmla bra om dom får så mycket negativt skrivet om sig, vi säger ju inte feltema för inget.

rickylicious Webbutvecklare
4 september 2012 · 2 369 Inlägg

Melin82 skrev:
Det lilla jag beställt har varit rätt och snabbt hemma så jag har inget att klaga på.
Dock så beställde min jobbarkompis delar till sin golf och det lilla han fick var fel och när ingen av dom delarna han ville ha hade kommit så avbeställde han sin order, så jag går väll emot Ricky och säger både bu och bä, att dom lyckts med saab och volvodelar och misslyckats med vw.
Sen har ett företag lyckats så himmla bra om dom får så mycket negativt skrivet om sig, vi säger ju inte feltema för inget.

Ändå är det säkert miljontals svenskar som handlar på Biltema utan problem, men det är dom tusentals som köpt fel, gjort fel eller fått något trasigt som klagar och hörs mest... smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
RobinT
4 september 2012 · 231 Inlägg

jag har beställt allt möjligt därifrån packningar, vattenpump, lampor, kamremssats, broms skivor , spindelleder, topp bultar, ventilpackningar, ja allt möjligt och allt har gått på högst 2 dagar, så inga problem där för mig iallafall och då är allt till volvo 850, mvh robin

SportPilot Ubåtsingenjör
4 september 2012 · 7 232 Inlägg

rickylicious skrev:

Melin82 skrev:
Det lilla jag beställt har varit rätt och snabbt hemma så jag har inget att klaga på.
Dock så beställde min jobbarkompis delar till sin golf och det lilla han fick var fel och när ingen av dom delarna han ville ha hade kommit så avbeställde han sin order, så jag går väll emot Ricky och säger både bu och bä, att dom lyckts med saab och volvodelar och misslyckats med vw.
Sen har ett företag lyckats så himmla bra om dom får så mycket negativt skrivet om sig, vi säger ju inte feltema för inget.

Ändå är det säkert miljontals svenskar som handlar på Biltema utan problem, men det är dom tusentals som köpt fel, gjort fel eller fått något trasigt som klagar och hörs mest... smile

eller så är det som så att svensken, precis som vanligt går tillbaka med knutennäve i fickan och smajlar lite falskt och säger att de va fel

detta görs om och om igen utan att de flesta protesterar.. sen finns det ett fåtal som inte finner sig i skiten och klagar

om jag ska välja mellan feltema och skruvat så blir de feltema ... för där kan man iaf gå tillbaka och byta, så slipper man skicka hit och dit

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rallz
4 september 2012 · 90 Inlägg

Beställde lite bussningar där till min S60 för ca: 1 månad sen.
Snabb leverans och än så länge fungerar dem utan probbs.

dennis the menace
4 september 2012 · 16 Inlägg

dennis the menace skrev:

Rawad skrev:
Det suger alltså, jag har tills idag inte fått några delar än, de lovade mig att jag skulle få några delar i förra veckan men tyvärr inget har kommit.

återkommer till er imorgon med deras mail o sånt, det har gått ca 26 dagar o det skulle fan ta 3-7 dagar =(

Jag beställde driv-knut och lite andra prylar till min Mazda för ett tag sedan, och den leveransen kom nästan innan jag beställde prylarna, (snabbare än Mekonomen, till halva priset) så jag tänkte: varför snåla och byta bara ena driv-knuten? det är väll lika bra att byta båda när man ändå håller på.
Men det skulle jag kanske inte ha gjort.
När jag beställde, stod det att driv-knuten fanns i leverantörs lager (Lev tid, ca: 3-7 dagar) men det kom ingen driv-knut, så jag ringde och frågade vad som hade hänt, och fick då svaret, att dom var på väg in och att dom skulle skicka den till mig direkt när dem kommer.
Senare samma kväll hade jag fått ett mail, där dom lämnade ett nytt inkomst datum, en hel vecka senare.
Men kom det någon driv-knut en vecka senare ?
Icke sa Nicke !
Nu, ytterligare några dagar senare, så har jag fått ett nytt inkomst datum, nämligen i morgon den 4/9, så det är väll bara att hålla tummarna att den kommer då, och att dom skickar den i sin tur, så fort som möjligt.
Jag betalar alltid direkt, för att få en så snabb leverans som möjligt, men i fortsättningen tänker jag inte betala en krona förrän jag har prylarna i handen, så det får bli faktura i fortsättningen.
Då slipper man låna ut pengar till dom, när leveransen segar, och det känns lite bekvämare om man skulle behöva avbeställa p.g.a seg leverans.


/ Dennis q8~)

Det var som F:n, ytterligare ett uppskjutet leveransdatum i dag, nu ska dom få in driv-knuten i morgon den 5/9, jag vågar nog inte hoppas längre q8~)

/Dennis the menace

Senast redigerat av dennis the menace (4 september 2012)

40 het som 17
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
KolGruvan
4 september 2012 · 1 450 Inlägg

Har aldrig beställt därifrån,men däremot har ja beställt på jspec och där beställer ja aldrig mer, stod leverans tid på 2-3dagar. Tog två månader plus att ju ringde och tjata två gång, dom bara sköt fram leverans datumet hela tiden..

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Melin82
5 september 2012 · 513 Inlägg

CHEEVA skrev:

rickylicious skrev:

Melin82 skrev:
Det lilla jag beställt har varit rätt och snabbt hemma så jag har inget att klaga på.
Dock så beställde min jobbarkompis delar till sin golf och det lilla han fick var fel och när ingen av dom delarna han ville ha hade kommit så avbeställde han sin order, så jag går väll emot Ricky och säger både bu och bä, att dom lyckts med saab och volvodelar och misslyckats med vw.
Sen har ett företag lyckats så himmla bra om dom får så mycket negativt skrivet om sig, vi säger ju inte feltema för inget.

Ändå är det säkert miljontals svenskar som handlar på Biltema utan problem, men det är dom tusentals som köpt fel, gjort fel eller fått något trasigt som klagar och hörs mest... smile

eller så är det som så att svensken, precis som vanligt går tillbaka med knutennäve i fickan och smajlar lite falskt och säger att de va fel

detta görs om och om igen utan att de flesta protesterar.. sen finns det ett fåtal som inte finner sig i skiten och klagar

om jag ska välja mellan feltema och skruvat så blir de feltema ... för där kan man iaf gå tillbaka och byta, så slipper man skicka hit och dit

Skulle nog vilja säga att svensken även tar att grejorna är dåligt många gånger för dom/man vet hur dåligt det är men att man inte klagar för man vet hur mycket man gav. Man får inte värstingrejor när man köper bromsar på biltema för att ta ett exempel.
Men det är ju fortfarande ett misslyckande av skruvat att ha denna tråden liggandes här på garaget, spelar ingen roll om dom gjort alla deras kunder besvikna eller bara en.
Sen att du nu Ricky väljer att gilla skruvat är helt ok, du har bra erfarenheter av dom men att säga till dom med negativa erfarenheter att dom bara är några få av alla som beställer osv betyder att du godkänner fel. Det gör inget om du får en bromskiva när du beställt en drivknut för att ta ett ex, för du är en av få.
Meningen med tråden var att säga sitt om skruvat, helt enkelt jag gillar skruvat/ jag gillar inte skruvat.
Jag ville säga att jag varit med om bra och dåligt och menade att ett negativt utalande är ett misslyckande för företaget då man vill vara felfri.

ZyclonE
5 september 2012 · 366 Inlägg

Har köpt delar till en peugeot 206 där. Vart fel då. Nu 1 månad senare har jag forfarande inte fått rätt

Ford Mustang GT "Kompressor" (2005)
for_fuck_sake professionell latmask
5 september 2012 · 72 Inlägg

jag har bara beställt av dom 1 gång, då beställde jag en kylare till bilen och när den väl kom så va den trasig...

right way, wrong way, MY way
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
5 september 2012 · 839 Inlägg

Jag skulle nog avråda att handla där.
En kund till mig beställde en tändkasset därifrån till sin Saab 9-5.
Han fick en tändkasset till en Saab 900/9000 (röd) som de målat svart. Undra på att den bilen bara spottade och fräste.

Jag personligen har beställt drivaxeldamasker därifrån, 4st. Det varierade med olika klämmor i paketet. Billigt som fasen, men de spricker efter bara några veckor märkte jag.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
Louksor
5 september 2012 · 1 915 Inlägg

Den som packade din order, kanske gick i sömnen ? smile
Ett tips om du inte får det du beställt: larmdosa/skal inkl knappsats kostar ca 55kr i england inkl frakt.

Verkar vara många som har problem med att de fått fel sorts varor hemskickat, vad har skruvat.se för ursäkt när ni påpekat detta ?

Är ju en sak om det tar tid att få sina varor, men att de skickar fel varor är ju bara slarv!

Sen är det ju inte direkt att nån tex beställt ett luftfilter till en volvo 240 och fått ett filter till Volvo v70.
Tex beställa larmdosa, knapp o rem och få hemskickat en katalysator är ju jäkligt tokigt!

Hoppas att ni alla som det krånglar för kräver kompensation för krånglet med att skicka tillbaks fel vara och extra tiden ni fått vänta på era delar....


Nån som vet om garagets användare har någon rabatt på skruvat.se ?
Vet att en del andra sidor/forum har 10% rabatt till medlemmarna.


Än så länge har de iaf skickat det jag beställt, enda var lite lång leveranstid en gång.
Blir snart en beställning till, så hoppas att de sköter sig då smile


Myller skrev:
Beställde hem skal till larmdosa, knapp till fönsterhiss bak samt en multirem till V70 -99.
Fick hem en katalysator till en Renault Megane

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
andreas1
5 september 2012 · 1 020 Inlägg

andreas1 skrev:
Beställt spindelleder till Volvo v70
Bärarmar Volvo s60 med bra resultat.
Men när brorsan beställde kopplingssats till v70 n 170 jo med hjälp av chassinr ( personlig kontakt) gick det åt helvete.
Dom skicka till en t5a för stort centrum..
För o rädda semestern blev räddningen Bilia..
Bilia har en koppling till denna bil skruvat hade typ 7 olika..
Hmm snacka om urval..
Kladdig reklamation så jag har beställt för sista gången..
Vad hjälper billigt pris om man ändå måste göra om o göra rätt

Reklamationen godtog dom men vill ge ut tillgodokvitto.som dessutom måste användas inom ett år.,
Fler som fått det så?
Måste gå o få pengarna tillbaka på nåt sätt.,

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
ekelund88
5 september 2012 · 2 656 Inlägg

skulle absolut inte rek skruvat.se .. jag fick skeva bromsskivor märkte detta direkt och körde in till garaget igen och ringde dom dom påstog i telefonen att jag kört i 200 kmh och ställt mig på bromsen i princip att det var mitt eget fel blev riktigt arg och då kom skruvat med ett "fantastiskt" erbjudande jag kunde få köpa 2 nya skivor med 20% rabbat nejtack för skruvat aldrig mer

dennis the menace
5 september 2012 · 16 Inlägg

dennis the menace skrev:

dennis the menace skrev:

Rawad skrev:
Det suger alltså, jag har tills idag inte fått några delar än, de lovade mig att jag skulle få några delar i förra veckan men tyvärr inget har kommit.

återkommer till er imorgon med deras mail o sånt, det har gått ca 26 dagar o det skulle fan ta 3-7 dagar =(

Jag beställde driv-knut och lite andra prylar till min Mazda för ett tag sedan, och den leveransen kom nästan innan jag beställde prylarna, (snabbare än Mekonomen, till halva priset) så jag tänkte: varför snåla och byta bara ena driv-knuten? det är väll lika bra att byta båda när man ändå håller på.
Men det skulle jag kanske inte ha gjort.
När jag beställde, stod det att driv-knuten fanns i leverantörs lager (Lev tid, ca: 3-7 dagar) men det kom ingen driv-knut, så jag ringde och frågade vad som hade hänt, och fick då svaret, att dom var på väg in och att dom skulle skicka den till mig direkt när dem kommer.
Senare samma kväll hade jag fått ett mail, där dom lämnade ett nytt inkomst datum, en hel vecka senare.
Men kom det någon driv-knut en vecka senare ?
Icke sa Nicke !
Nu, ytterligare några dagar senare, så har jag fått ett nytt inkomst datum, nämligen i morgon den 4/9, så det är väll bara att hålla tummarna att den kommer då, och att dom skickar den i sin tur, så fort som möjligt.
Jag betalar alltid direkt, för att få en så snabb leverans som möjligt, men i fortsättningen tänker jag inte betala en krona förrän jag har prylarna i handen, så det får bli faktura i fortsättningen.
Då slipper man låna ut pengar till dom, när leveransen segar, och det känns lite bekvämare om man skulle behöva avbeställa p.g.a seg leverans.


/ Dennis q8~)

Det var som F:n, ytterligare ett uppskjutet leveransdatum i dag, nu ska dom få in driv-knuten i morgon den 5/9, jag vågar nog inte hoppas längre q8~)

/Dennis the menace

I dag fick jag ett mycket vänligt mail, med en lång förklaring till varför det blir som det blir med sena leveranser.
Naturligtvis, så är det ju deras leverantörer som inte sköter sina åtaganden.
Jag tycker nog att dom lovar mer än dom kan hålla, och det vet dom om, det ger kanske några första gångs köpare, men dom lär förlorar kunderna i samma takt eller snabbare än dom får in nya, och till slut när ryktena gjort sitt, så har dom grävt sin egen grav.
Det spelar ingen roll hur billig och trevlig man är, om man inte sköter sina åtaganden, så blir man inte långvarig.

Drygt 9 timmar efter det vänliga mailet, så fick jag ytterligare ett uppskjutet leveransdatum (det 5:e i raden) nu säger dom (inte allt för otippat) att driv-knuten ska komma in den 6/9, i morgon alltså, men det tror jag inte ett J:A spår på. SUCK!

Om jag någonsin får se röken av driv-knuten som jag har betalat för, så är det hur som helst sista gången jag handlar på Skruvat.se
Om dom i stället hade satt ett inkommandedatum några dagar fram åt, istället för att skicka et nytt datum varje J:A dag, så hade jag inte varit hälften så irriterad.
Nu kan jag lika gärna ställa av bilen för vintern, för jag lär inte få se röken av driv-knuten den närmsta tiden.

/Dennis (UPPGIVEN) q8~(

40 het som 17
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang