6463
Sök

Golf mk1 med 1;9tdt??? hjälp

143 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Hej hittat en cool golf 1a på blocket som är utan motor,låda,drivaxlar osv.
Men den har motorfösten för en nyare 1,9tdi.
Får för mig att det lär bli ett helvette att få i en sådan ny motor som från en golf 4 ? Jag tänker mest på elen,drivaxlar och diesel pumpen.

Vad tror ni? Tacksam för svar smile

The one and only
1 091 Inlägg
13 augusti 2012
Tar du en AAZ motor så är det inte så krångligt eftersom den har mekanisk pump. Den motorn sitter i golf 3 o passater från 93-94 har jag för mig.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

143 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Okej jo har en golf 3a nu men passar drivaxlarna tror ni? (Från golf 3an till golf 1an)

633 Inlägg
15 augusti 2012
drivaxlarna passar inte bättre o hitta axlar från en golf 1a då dem är kortare än golf3an

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 augusti 2012
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök