Phengdahl skrev:
Hej slapptask. (Fråga mig inte hur jag vet, men har gjort min efterforskning.) har en enkel fråga, vart har du köpt dina backspeglar? Och fått tillåtelse av din käresta att ha fälgarna på köksbordet?
PS. Frågar åt en vän.
Var hälsad yngling!
På fråga nummer ett har jag tyvärr inget bra svar, då jag dom senaste åren börjat kasta alla mina kvitton, och min alzheimer-skalle kan tyvärr inte komma ihåg var dom inhandlades

På fråga nummer två är svaret ett rakt nej.
Frugan är inget större fan av att jag vill ha bildelar på köksbord, soffbord, bredvid sängen, i sängen etc, men det är lättare att be om förlåtelse än om lov, right? Right!
Och ang. min slappa task tror jag du får börja undersöka dina källor, för dom har uppenbarligen inte sett mig när jag precis fått hem ett paket med bildelar.
I övriga fall kan det nog dock stämma.
Puss och kram.
Onsdag.
Jävla onsdag.
Igår var dagen då bilen skulle både ner på backen och startas,
Ja, om man hade fått kompressorremmen. Det fick jag aldrig.
Anyhow, finns massa andra saker som måste göras, så åkte till garaget för att försöka beta av så mycket som möjligt.
Först och främst, oljebyte. No biggie. Snabbt jobb.
Så, skruva loss oljepluggen. Pluggen i handen. Min trogna oljepluggstätnings-tjofräsan?
Plupp.Fan...
Och ingen sil att hälla oljan genom. Och inga engångshandskar. Och massa härliga öppna sår på händerna. Vad gör man?
![http://i.imgur.com/7VMXjDU.jpg]()
Fiskedamm med magnet.
Jag hittade jättemycket där i svarta havet, men tyvärr mer av Godspeakers rostiga S10 än packnings-tjofräsan. (kan ju vara att den är i rostfritt, men så långt tänkte såklart inte jag. Och jo, man kan återanvända dom, så länge dom inte är i koppar.)
Iallfall så gav jag upp och funderade lite.
Vad är det för folk som brukar ha handskar, förutom läkare och nyans-skiftande pedofilerande pop-ikoner? Putsare.
Och vilka brukar putsa på sina bilar?
Folk med Alfor. Säger ju sig själv, köper man bilar som aldrig fungerar så får man ju putsa istället

Gick och frågade min vänlige garagegranne som mycket riktigt är alfa-ägare, och visst hade han handskar. Och många av dom!
Tog glatt en och gav mig tillbaka till svarta havet, och snabbt hittade jag en packningsbrick-tjofräsan.
Seger!
... tills man skulle montera tillbaka oljepluggen. Penis.
Tillbaka till ovan nämnda garagegranne och tog en handske till, och nu hittades faktiskt rätt bricka.
En ihålig seger.
Med det gjort, byta oljefilter. Samma där, no biggie. 1 minut max.
Ja, om inte idioten *host* som bytt olja förra gången dragit åt det med runt 1800nm.
Och alla som skruvat tjejbil vet att oljefiltret sitter riktigt tråkigt till. Speciellt när man dragit rerouten på kylsystemet där och dragit massa soppaslangar precis ovanför..
För att sammanfatta allt gnäll lite fort så tog det 20 minuter innan det var loss, och äntligen kunde man hälla i lite av det finaste F&F-butiken kan erbjuda:
![http://i.imgur.com/p44ow0x.jpg]()
Haters gonna hate, men jag litar på deras olja till 100%.
Uppfyller samma krav och genomgår samma tester som "fin" olja, och är om ni gör en djupdykning bara rebrandad "märkesolja".
Och när man byter olja en gång i månaden är det gött att ha billig olja nära till hands, så länge leve biltema!
Med ny olja i systemet så skruvade jag loss framhjulen och styvade upp krängningshämmaren och grovjusterade droplinksen, men det tog jag inga bilder på.
Kommer behöva justera dom bättre sedan, men det är sedan.
Det var väl ungefär allt vad jag hann med.
Nästa gång ska bilen ner på backen, och förhoppningsvis så har kompressor-remmen (som antagligen inte passar) kommit, och sen är det uppstart!
Just ja, monterade även det enda klistermärket som kommer sitta på denna bilen:
![http://i.imgur.com/QDeNmAl.jpg]()
Fruktansvärt snuttipluttigt, glittrigt rosa med brinnande saxar och allt i riktig frisör-anda.
Bli dock inte förvånade om det dyker upp bilar med sånt snuttipluttigt märke i backspegeln på banorna denna sommaren, vännerna börjar få bra skjuts i maskinerna

Tills vidare, fridens liljor brothermandudes! Våren är här!