2757
Sök

Kapa fjädrar 744 gl/t ?

Bas älskare
716 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
tja, tänkte kapa fjädrarna på 740n, men en polare sa att de kan pajja framhjulsinställningen. Stämmer det?

4 254 Inlägg
5 september 2012
Beror nog på hur mkt man sänker. Jag har sänkt min 65mm och kört så i snart 2 år utan att märka ngt.

JFfoto
5 september 2012
Ja det stämmer, men bara göra en ny, kostar ju inte så mycket.. är ju klart värt det smile

4 254 Inlägg
5 september 2012
Kalltkaffe skrev:
Ja det stämmer, men bara göra en ny, kostar ju inte så mycket.. är ju klart värt det smile

Är det verkligen värt det? Jag har som sagt inte märkt någon skillnad alls på min och inga av mina polare heller..

Men vill man vara på den säkra sidan så skadar det ju inte:)

151 Inlägg
9 september 2012
Paja och paja, den ändrar ju sig. Toe-in måste kontrolleras (helst både före och efter) och justeras. Kapar du så att bilen blir 3-4 cm lägre (c:a 1.5-2 varv) så kommer också camber att bli 0 eller lite minus och är inte justerbar (om man inte t.ex. flyttar skruvhål i hjulhustornen men det ska knappast behövas). Detta skriver jag av erfarenhet från "ful"sänkningar på ett flertal 240 och 740/760. Annars är ju en uppsättning sänkfjädrar inte så dyra.

1 277 Inlägg
9 september 2012
Ja de e som dom andra sagt, de enda som du ska oroa dej för är toe out, dvs sänker du bilen riktigt mycket så är det insidan som kommer slitas ordentligt, en hjulinställning kostar allt från 650-1000 kr exl moms beroende på vart du fixar den i så fall.

Bas älskare
716 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
Hur mycket ska jag kapa då? Kapade 2 varv fram igår och inget i bak, nu blev bilen jämn. förut var den lägre i bak, vill sänka den lite mer i bak fast vill ju ändå ha bilen så att den inte är lägre i bak än vad den är i fram..

Sök