Fick nys om en bil som stog och kände sig lite endsam Det var en e34 535 -88 Är svag för både karossen och 3,5L motorn så självklart slog jag till :) Den har inte vart genom SBP på 5 år och har stått ett tag med toppen av så... Visa mer
Med tanke på att den inte vart bessad på 6 år så var 8 poäng ganska lindrigt
Färgen på blinkerslampan hade ramlat av på högersidan.... Hjulinställningen fram är helt cp så den går inte tillbaka klokt.... en spindel led i framvganen och slutligen hade vi ett höger halvljus som sitter på vänster sidan så de måste bytas ut
Rost eller nån av dem andra grejerna som jag var orolig för de tittade han inte ens på
Lyset har jag andra som ligger och så bokades de in en hjulinställning den 21:a så nån gång i slutet på den veckan bör bilen kunna rulla genom besiktningen
Just nu känns de som man bara vill gå o lägga sig o dö eller nått...
Har tyckt att de vart onödigt mycke tryck i kylsystemet och idag när jag skulle flytta bilen efter o ha vart på bess så var expansionskärlet tomt... Så den har tryckt ur sig vattnet...
Fyllde på vatten och tog och varvade en stund och då kommer de bubblor i de satans expansionskärlet!
Så förmodligen läcker de kompression nånstans ut i kyl systemet!!!
Ingen ska gå och dö här inte! Då är det ju ingen som kan uppdatera mitt favorit projekt här på Garaget! Riktigt bra jobbat med alla tre BMW projekt du har! Lycka till i fortsättningen!
ska fortsätta lufta o se om de kan hjälpa, de lär göras ett avgasprov i vattnet och ett komp prov.
Men enligt mina teorier ännu så bör de inte va toppen/packningen då jag kan klämma ihop slangen när bilen är kall och stå o gasa utan att den trycker imot? Så än finns de väl hopp för att de bara är luft
Luftningsförsöken fortsätter.... men har väl inte gjort nå större framsteg...
Hittade en slang som var hål på och bytte den, hoppades då på att de skulle lösa problemet men de gjorde de tydligen inte...
Har satt i termostaten igen och jag får den och öppna, har bra värme i bilen men efter varje gång bilen vart igång så finns de mer luft! Så nånstans kommer de in luft helt enkelt... Den nedre kylarslangen är dåligt skarvad så en ny sådan beställdes idag.
Starkt imponerad av ditt arbete! Motorn blev sjukt snygg!
Kanske inte är boven i ditt drama, men har du kollat kring värmeventilerna? Jag hade problem i vintras med läckage där, så med en väldans otur så kanske det slinker in lite luft bland de krokiga slangarna där?
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Sökandet fortsätter... Var på verkstad och mätte avgaser och de visade 50-100 i hc så just nu talar de väl för att de är nått fel på packningen/toppen
Nästa anhalt blir och göra komp test.
Dock ska bilfan besiktas klart innan de rivs något...
Har väl en liten känsla nånstans att de skulle kunna va dem sträckbara bultarna från schmiedmann som felar... Då toppen var planad och allt var rent och fint.
Blev lite fix idag med bilen, satte i nya oranga lampor till blinkersen och bytte länkarmen höger fram som besiktningen gnällde på.
Så nu är det bara hjulinställningen som ska ske under morgondagen sen rullar jag väl mot SBP och försöker få igenom bilen så får vi se när de blir dags o riva toppen då...