Tjena alla biltokar! Min bebis startade till och dog. Har sedan dess inte startat.
Köppt bilen med felkoderna från autocom
p0100 Luftflödeskretys "A", massa eller volym
p0340 Kamaxellägesgivarkrets "A" (bank1 eller enskild givare)
p0130 O2-sensorkrets (bank 1, sensor 1)
p0300 Enstaka/flera Cylindrar, feltändning detekterad
p0304 Cylinder 4, feltändning detekterad
p0304 Cylinder 2, feltändning detekterad
p1585 Bilspecifik
p0304 Cylinder 3, feltändning detekterad
p0173 Bränsleinställning, fel (bank 2)
Körde med bilen ca 2 veckor till den lade av.
Jag hörde inte pumpen när jag vred på tändningen. Mätte och fick ingen ström till drivnigen. byglade relät utan resultat. Tjuvkopplade pumpen, då startade pumpen. dock inte bilen. Provade även med startgas, startade ej. Provat med startkablar, laddat batteriet.
Jag bytade: Bensinpump, kammaxelgivare, lmm.
Det gick att knuffa igång den. Första gången fick jag bogsera igång den så var den tjurig som fan tills den började bli varm sen startade den på nycklen. Dagen därpå va den lika dan igen.
Jag knuffade igång bilen. startade direkt behövdes inte bogsera. Felsökte bilen med carsoft gick och släcka alla felkoderna utan kammaxelgivaren.
Fick hör att en defekt vevaxelgivare kan påverka kammaxelgivaren så jag bytade nartuligtvis denna också. Startade fortfarande inte på nyckel.
Felsökte med carsoft igen samma resultat.
Felsökte med INPA, fick fram kammaxelgivaren igen men gick att släcka med INPA.
Jag har nu inga felkoder men fortfarande samma %"¤!#!¤ problem!
Bilen startar asså inte med nycklen när den stått ett tag. Den går att knuffa igång lätt. När bilen väl är varm drar den igång på nycklen när man kirrar några sekunder. Onormalt länge dock.
Har jag spöken i bilen eller vad?
Köppt bilen med felkoderna från autocom
p0100 Luftflödeskretys "A", massa eller volym
p0340 Kamaxellägesgivarkrets "A" (bank1 eller enskild givare)
p0130 O2-sensorkrets (bank 1, sensor 1)
p1585 Bilspecifik
p0173 Bränsleinställning, fel (bank 2)
Körde med bilen ca 2 veckor till den lade av.
Jag hörde inte pumpen när jag vred på tändningen. Mätte och fick ingen ström till drivnigen. byglade relät utan resultat. Tjuvkopplade pumpen, då startade pumpen. dock inte bilen. Provade även med startgas, startade ej. Provat med startkablar, laddat batteriet.
Jag bytade: Bensinpump, kammaxelgivare, lmm.
Det gick att knuffa igång den. Första gången fick jag bogsera igång den så var den tjurig som fan tills den började bli varm sen startade den på nycklen. Dagen därpå va den lika dan igen.
Jag knuffade igång bilen. startade direkt behövdes inte bogsera. Felsökte bilen med carsoft gick och släcka alla felkoderna utan kammaxelgivaren.
Fick hör att en defekt vevaxelgivare kan påverka kammaxelgivaren så jag bytade nartuligtvis denna också. Startade fortfarande inte på nyckel.
Felsökte med carsoft igen samma resultat.
Felsökte med INPA, fick fram kammaxelgivaren igen men gick att släcka med INPA.
Jag har nu inga felkoder men fortfarande samma %"¤!#!¤ problem!
Bilen startar asså inte med nycklen när den stått ett tag. Den går att knuffa igång lätt. När bilen väl är varm drar den igång på nycklen när man kirrar några sekunder. Onormalt länge dock.
Har jag spöken i bilen eller vad?
Senast redigerat av ganjarambo (29 oktober 2012)
0
0
0
0