2263
Sök

Offret - Nissan Skyline R33 GTR - från skrot till driftingbil [FULL FART]

En totaltrashad Nissan Skyline R33 GTR hittas i skogen och därefter räddad ifrån skroten. Målet är en grym driftingbil!

473 558 Visningar
Uppdaterades senast 23 april 2017
Lackerare
587 Inlägg
20 december 2012
riktigt grym projekt måste testa nått liknande nån gång i livet prem lagd smile

716 Inlägg
22 december 2012
Högerstyrt tar ca 1 timme å lära sig köra. Allt från omkörningar till avstånd till trottoarkanter... Första timmen med min gamla evo6 så kantstötte jag fälgarna mot trotoarkanter rätt ofta. Sen sitter det hur man ska köra och omkörningar är lite jobbiga men går nästan lika lätt som västerstyrt..

ontopic nu, grymt lackjobb å härligt färgval! Riktigt bra jobbat!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 december 2012
Högerstyrt är askul att köra! Körde polarens Subaru STi i somras. Var knappast lätt att ligga rätt på vägen. Man är ju inte van att köra med sitt egna arsle i diket ju. Samt så misslyckades man ju brutalt med blinkers och satt och röck i spaken för vindrutetorkarna big_smile
Ren humor att köra första gången man gör det, iallafall för mig.

Nu växlade jag inte hårt eller något men vid vanlig vardags körning så var själva växlingen det allra minsta problemet. Största problemet var att ligga i sin egen fil på vägen.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

99 Inlägg
22 december 2012
Thunderbird88 skrev:
Högerstyrt är askul att köra! Körde polarens Subaru STi i somras. Var knappast lätt att ligga rätt på vägen. Man är ju inte van att köra med sitt egna arsle i diket ju. Samt så misslyckades man ju brutalt med blinkers och satt och röck i spaken för vindrutetorkarna big_smile

Nu växlade jag inte hårt eller något men vid vanlig vardags körning så var själva växlingen det allra minsta problemet. Största problemet var att ligga i sin egen fil på vägen.

Precis! Folk som tjuter över att en bil är högerstyrd är folk som aldrig kört det!
Det är som en vanlig bil, fast man får tänka till lite bara. Har kört högerstyrt i mer än 3 år och kan fortfarande dra i felspak än! smile

543 Inlägg
22 december 2012
vnordin skrev:
.... Har kört högerstyrt i mer än 3 år och kan fortfarande dra i felspak än! smile

Hahaha ja den där förbannade spaken till vindrutetorkarna..

Trött och bitter?? javisst!

Meister
6 763 Inlägg
22 december 2012
Thunderbird88 skrev:

Använd speglarna så ser du linjerna i backen. Då är det inga problem att placera sig

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 december 2012
vnordin skrev:
Thunderbird88 skrev:

Precis! Folk som tjuter över att en bil är högerstyrd är folk som aldrig kört det!
Det är som en vanlig bil, fast man får tänka till lite bara. Har kört högerstyrt i mer än 3 år och kan fortfarande dra i felspak än! smile

Halva min fokus gick åt att rycka i rätt spak när jag skulle blinka lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

128 Inlägg
22 december 2012
vill inte vara den som förstör stämningen, men nu börjar det spåra med inlägg här i tråden igen precis som med motorsnacket som var förut

76 Inlägg
22 december 2012
Trådstartare
kan hålla med om att den där spaken kan vara lite jobbig ibland! speciellt när man kör många olika bilar
om dagarna!

Skulle gärna ge er en update nu men en av oss har haft väldigt mycket jobb i veckan så vi har inte
kunnat göra så mycket, inpassning av dörrar osv ska påbörjas härnäst och de är lite jobbigt om man
bara är en (tungt att hänga på och av dörrarna själv) och nu under Jul så ska vi köra lite på våra andra
projekt.. vet inte om vi har tid med denna också nu under jul & nyår men annars kommer vi att köra igång igen
direkt efter nyår smile

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

32 Inlägg
31 december 2012
Grymt Bygge smile Preem lagd

lastbilschaufför(åkeri)
15 Inlägg
8 januari 2013
grymt projekt:D längtar tills man får se den på banan
Lycka till skyrest:cool:

det som inte dödar dett härdar

x40
1 209 Inlägg
21 januari 2013
satan detta e sjuk grym bygget.. prem lagd, lycka till...

Volvo S40 turbo.

76 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Kommer snart en uppdatering, denna vecka hoppas ja smile vart lite segt här i början på året då man vart sjuk å lite annant

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com

Tüsk / JDM
262 Inlägg
21 januari 2013
Kommer följas, Riktigt intressant smile

8 Inlägg
922 Inlägg
21 januari 2013
Händer det något här nu ?
Väntar på update

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

Självlärd
3 083 Inlägg
21 januari 2013
ThomasNyqvist skrev:
Händer det något här nu ?
Väntar på update

Om du läser tre inlägg upp wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

27 Inlägg
21 januari 2013
vilket projekt! ser att du är riktigt duktig men varför börja på en så trasig kaross, den vita karossen verkar ju vara i bättre skick?

Rostskadad
194 Inlägg
21 januari 2013
Jornebrant skrev:
vilket projekt! ser att du är riktigt duktig men varför börja på en så trasig kaross, den vita karossen verkar ju vara i bättre skick?

För att han kan...

Nej men den bilen är registrerat som skrotad. Dvs, får inte användas i trafiken efter det.

system7
737 Inlägg
21 januari 2013
Sweeper skrev:
Jornebrant skrev:

För att han kan...

Nej men den bilen är registrerat som skrotad. Dvs, får inte användas i trafiken efter det.

en bil som är registrerat som skrotad går vist att få ut på väg i gen smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org

Sök