Hallå hallå....
Byggbesikting avklarad.... Det gick fruktansvärt bra... han tyckte bilen va frän, å att allt såg riktigt bra ut... genomtänk å bra gjort... Men fick några saker att "fixa", men endast skitsaker, inget jobb som redan är gjort behöver ändras på..
Han tyckte att jag byggt bilen på gammalt sätt, å ja , de är ju en gammal bil... man kunde lutat bakre fjäderben lite osv. men inget som sagt som behöver göras om. han tyckte det va väldigt mycket rallycross över bakaxelupphängningen... å det vet vi ju att dom har dåligt fäste i kurvorna

Inga kommentarer alls om min tröskelgenomföring av avgastunnel..eller något annat heller... så nu är det 6:ans växel som gäller.. la ribban högt idag å har bokat slutbesiktning 13 maj.... så nu jävlar är det upp till bevis...
Ska skriva upp alla saker att fixa:
1. Effektintyg.
2. Bilhandlingar, alltså regbevis ska uppvisas...
3. Hydraliska handbromsen måste låsas eller ta bort spaken vid besiktning.
4. intyg på svetsning av svepet på lådan, men när han såg min "lådfångarplåt" så strök han att intyget måste fram.
5. Kardanringar, alltså fångringar för kardan måste byggas, å de va ju självklart, enda anledningen till att det inte var gjort va att kardanen inte är klar...
6. Matrial spec.
7. ev flytta batteriet, eller bygga det så det är helt tätt i batterilådan...
8. Stötdämparnas lutning bak, dom står ju rakt upp nu,men han ska bedömma det vid slutbesiktning/ provkörning.
9. styrförlängare med för kort gänga...
De va de hela, jag tror ju inte det är några problem med stötdämparna, för då hade han inte låtit mig fortsätta bygga.. men men, kan ha fel...
Så som sagt, sjukt nöjd med att få ett så här bra resultat på byggbesiktningen. på min födelsedag å allt...
Kort å gott... en mycket bra dag....
Mvh Strömberg.