Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
jävlar vad bra de blir!! som man kan säga du har aldrig vatt så nära slutet som nu hoppas att bygg herren är stolt över sig själv för de har du all rätt att vara!!
jävlar vad bra de blir!! som man kan säga du har aldrig vatt så nära slutet som nu hoppas att bygg herren är stolt över sig själv för de har du all rätt att vara!!
Tack så jätte mycket... nej, du har antagligen rätt där... börjar dra ihop sig... jo visst,lite stolthet finns det, känns väldigt skönt att slitet börjar ge resultat. fruktansvärt skönt å få lite vilotid nu när den är på lack... så man är riktigt laddad när den kommer hem... fick tillbaka bakaxeln igår... den va i riktigt bra skick fick jag reda på, å alla spel är perfekta.. så den kommer nog funka fint...
Tack så jätte mycket... nej, du har antagligen rätt där... börjar dra ihop sig... jo visst,lite stolthet finns det, känns väldigt skönt att slitet börjar ge resultat. fruktansvärt skönt å få lite vilotid nu när den är på lack... så man är riktigt laddad när den kommer hem... fick tillbaka bakaxeln igår... den va i riktigt bra skick fick jag reda på, å alla spel är perfekta.. så den kommer nog funka fint...
ja att vila är inte fel när man sliter så mycket som du har gjort kan behövas! ja när du väl får till baka den från lack så kommer de nog att gå rätt fort att få den klar.. och kan klova att jag kommer att sitta klistrad framför datorn när uppdaten kommer!!
ja att vila är inte fel när man sliter så mycket som du har gjort kan behövas! ja när du väl får till baka den från lack så kommer de nog att gå rätt fort att få den klar.. och kan klova att jag kommer att sitta klistrad framför datorn när uppdaten kommer!!
Fick reda på att bilen är färdig grundad idag, så imorgon så ska jag bort å kolla å hjälpa till å matta ner grunden.. allt för å skynda på´t lite... Kommer sätta högsta fart så fort det går... å uppdateringarna kommer... ja lovar...
Fick reda på att bilen är färdig grundad idag, så imorgon så ska jag bort å kolla å hjälpa till å matta ner grunden.. allt för å skynda på´t lite... Kommer sätta högsta fart så fort det går... å uppdateringarna kommer... ja lovar...
hahaha du har inte mycket till ro i kroppen men hade nog också försökt att hjälpa till och mest för att ser hur de ser ut
Har idag varit hos lack gubbsen på Kopperöds billack i Uddevalla igen... dom grundade hela bilen igår, så nu va hela bilen vit... äntligen börjar det likna nått... blir så sjukt bra, är hel nöjd med att jag låter dom fixa allt det sista, å riktigt kul att dom orkar med att jag är i vägen hela tiden när dom jobbar... har varit med å mattat ner grundfärgen idag.. sen har dom fogat skarvar å fixat... så det sista som hände när jag gick ut för å åka hem så började dom lacka den vit... På RIKTIGT... ÄNTLIGEN!!!! dom började invändigt å undersida, å imorgon lackar dom resten utvändigt, sen är den nog klar på fredag men får stå över helgen för å härda... gissa om man börjar bli sugen på att det snart ska bli måndag...
men som vanligt så kommer det lite bilder... hoppas ni gillar det lika mycket som jag...
Fogning å tillfixning innan lack...
Blir för jävla fint....
Allt färdigt inför slutlack... nästa gång ni ser den på bild så är den alldeles vit å underbart fin...
Nu är sprutorna igång, nästa gång är den vit å fin...
SNUSK! Du ska vara nöjd du, ser helt tokigt snyggt ut!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Va kostar det att lacka om? Ska ju snart skicka min 75 på lack hehe snygg blir de. Porrigt förstår att du vill att det ska vara måndag hehe. Har följt dity bygge sen starten o måste verkligen säg Tack för att du räddar enu en 240 från skroten fan måste kännas underbart när du har lagt ner så mycket tid o arbete på den:-) längtar tills slut resultatet o man får höra motorn spinna porrigt värre Nä nu ska jag ut i garaget och fixa lite med Volvon :-) ha de bra and keeep the good work up :-)
SNUSK! Du ska vara nöjd du, ser helt tokigt snyggt ut!
Haha, jag är nöjd... gubbarna är otroligt duktiga,riktigt snyggt kommer det bli...
cheva1987 skrev:
Va kostar det att lacka om? Ska ju snart skicka min 75 på lack hehe snygg blir de. Porrigt förstår att du vill att det ska vara måndag hehe. Har följt dity bygge sen starten o måste verkligen säg Tack för att du räddar enu en 240 från skroten fan måste kännas underbart när du har lagt ner så mycket tid o arbete på den:-) längtar tills slut resultatet o man får höra motorn spinna porrigt värre Nä nu ska jag ut i garaget och fixa lite med Volvon :-) ha de bra and keeep the good work up :-)
Vet faktiskt inte än.... helt ärligt, har inte fått nått pris... antagligen vill jag inte veta... denna kaross var långt från skrotdax....riktigt nöjd att den va såpass frisk...ja de är bara å kämpa på.... ca 1 månad kvar....
Karossen står i garaget, blev så sjukt bra...Killarna på Kopperöds gjorde det igen!! STORT TACK!! å dom som hade ont om tid... hehe. bättre än jag trodde det kunde bli när man varit å kapat å svetsat å slipat i allt.. känns overkligt att äntligen se den med färg på... Mycket arbete börjar kännas som det ger resultat nu.. så imorgon ska det börjas med montering... drygt en månad till besiktning.
Jag låter bilderna tala för sig själva, kanske inte dom bästa bilderna, men hade bara telefon å ta med.. får ta lite nya bilder när monteringen är påbörjad...
Skriv gärna en kommentar om ni gillar det ni ser. då jag vet att även dom som gjort jobbet kikar här inne..