Angående: Drifing träffar i perstorp skåne

Pinguuu
6 oktober 2012 ·

på facebook har jag startat drifting träff

https://www.facebook.com/groups/280112325436241/

på den länken får ni all info som behövs så bli medlem där och sprid vidare.. big_smile

träffarna kommer vara freda/lörda nu under vintern, vi samlas mellan 21-21.30 vid stinsen
Adress: Verkstadsg. 20 284 34 PERSTORP så bara sprid detta.. till allt och alla ni känner som tycker om att leka.. vi har en plats som e väldigt avskilt men ändå stort att leka på och kunna drifta..  så kom nu folket

Mvh Perstorp Drifting Sällskap (PDS)

Senast redigerat av Racer5GTE (6 oktober 2012)

Pinguuu
6 oktober 2012 ·

okej.. ska göra det...

har redigerat det nu smile

tyckte du det va bra`? smile

Senast redigerat av Racer5GTE (6 oktober 2012)

Axzza
6 oktober 2012 · 295 Inlägg

Ca 15 bilar i hyllinge

Honda Performance Club
TireSlayer Tvivlare
6 oktober 2012 · 2 266 Inlägg

Smutskasta inte motorsporten drifting genom att kalla det ni håller på med för just drifting. Kalla de sladd/lek/börn/whatever. Vi som håller på med drifting har redan problem så det räcker med att få till lagliga evenemang!

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Axzza
6 oktober 2012 · 295 Inlägg

Lär knappast spela någon roll. Folk som klagar på drifting/sladdande/börnande bryr sig nog inte om vad vi kallar det, sålänge dem får känna doften av brända däck blir dem tjuriga för dem inte fick bränna däck när dem var små :p

Honda Performance Club
TireSlayer Tvivlare
6 oktober 2012 · 2 266 Inlägg

Axzza skrev:
Lär knappast spela någon roll. Folk som klagar på drifting/sladdande/börnande bryr sig nog inte om vad vi kallar det, sålänge dem får känna doften av brända däck blir dem tjuriga för dem inte fick bränna däck när dem var små :p

Problemet med sånthär är att svensson hör att de kallas drifting och sen när den riktiga motorsporten ska arrangera evenemang så blir det problem med tillstånd m.m för folk tror att de bara är buskörning.

Jag kör själv drifting och har Nationell Bilsportlicens för den grenen så jag har koll på vad jag pratar om. 

Drifting: http://www.youtube.com/watch?v=0ADqxPsSPXk

INTE drifting: http://www.youtube.com/watch?v=kn-JEhBYIbA

Syns de nån skillnad?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
KHRacing
7 oktober 2012 ·

vi ansvariga hoppas på många trevliga träffar och trevligt folk som tar detta seriöst
för att få så många som möjigt att komma och vara med smile

Står det på FB-sidan...  ansvariga, olagliga träffar med olaglig körning... hur går detta ihop ?

Ja, jag har okså kört massa rent idiotiska körningar jag med förr, men sedan jag tog racinglicens så försöker jag allt köra av mig på banan.

Tänk på att INGA som hels försäkrningar gäller & att de ansvariga som du skriver blir de som får ur egen fick punga ut med ALLT som händer & måste ersättas... varför inte köra på lagliga träningar iställety, Hässleholms motorklubb &Svedala motorklubb har haft massor under året.

mvh k

PS.. som du troligen vet har jag sysslat med detta i 10år nu & var den som startade upp sporten i landet, så ja, jag vet vad jag talar om..

Beklagligtng som är det okså exakt som Tireslayer skriver, att sporten får dåligt rykte, då
ala tidningar numera brukar rapportera om Driftingkörningar då det är däcksburnande / bus på gatorn.

bara se på Hyllinge hur totalförstört det var efter Vallåkra. :-(

Pinguuu
7 oktober 2012 ·

saken e det att vi kör inte bland folk lr där någon utomstående kan bli skadad där vi kör få vi t o m vara och ingen där ute bryr sej inte ens polisen... så det kan man ju lika bra räkna som en bana bara det att där e inga säkerhets staket och sarjer... så kom och kolla först innan ni sajer nått om det.. för jag håller med att köra på väla och hyllinge e inte bra för där e allmenheten tillgång hela tiden... och nej det täker inte skador och så... men det gör det inte heller på banan om man kör utan spec försäkring... men kom och kolla först innan ni sajer nått.....

Pinguuu
13 oktober 2012 ·

DRIFTING TRÄFF IKVÄLL....

Perstorp vid stinsen/big daddy

BLI GÄRNA MEDLEM PÅ SIDA SÅ FÅR NI ALL INFO SOM BEHÖVS DÄR smile

Mvh
https://www.facebook.com/groups/280112325436241/

KHRacing
27 november 2012 ·

Jag besökte denna "träff" förrförra gången:

Lite synpunkter:

För ett olagligt event så har ni en mkt bra plats :-)

MEN... ansvariga får ta till sig följande:

Ingen nedskräpning, Inte ens fimpar
Inga moppefuckon som sprätter sönder gräsmattan som det var när jag var där.
Inga moppefuckon som kör som idioter inne bland folket
Inga fartdårar som kör som idioter bland folket
Inge folk som smäller smällare/rakter på plats
Inga idiotparkerningar utav folks fordon
Ingen som står o glor i utkanten på svängarna
kör nån över sin förmåga, SÄG IFRÅN

Har ni nu verkligen ett muntligt tillstånd att få köra på denna platsen så borde ni
verkligen vårda detta tillståndet, exempelvis var det ju en bil som tidigare tagit
ner en skylt, detta måste fixas. inte bara strunta i detta.

Och fortfarande så täcker inte trafikförsäkrningen nånting alls om det händer en olcka, är alla medvetna om detta ?

mvh k

Senast redigerat av KHRacing (27 november 2012)

Beemerloover The Real Team
17 januari 2013 · 235 Inlägg

Jag och några polare tänkte dra till perstorp ikväll då snön börjar försvinna i hyllinge big_smile

Hoppsan hur fan gick det här till !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang