2120
Sök

Volvo 745 -88 bluddrar/hackar när man släpper på gasen?

103 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Tjena
Har ett litet problem jag inte riktigt vet hur jag ska lösa...
Köpte en 745a för några veckor sen och det är något som inte riktigt stämmer.

Den går hur fint som helst när man gasar på men så fort man släpper gasen så början den hacka som satan?
Känns precis som när man gasar snabbt o släpper direkt o repeterar om ni förstår vad jag menar.

Har bytt alla tändstift + tändkablar.
Tog även bort sportluftfiltret o satte dit en original burk istället men fortfarande samma problem.
Dock uppfatta jag det som problemet minskade lite men fortfarande förbannat jobbigt.

Help ? sad

6 691 Inlägg
19 oktober 2012
Hur är tomgången?

De/Dem

103 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Hur är tomgången?

Den va lite konstig innan jag bytte tändstift.
Nu går den bra på tomgången för det mesta, men kan fortfarande vara lite konstig ibland.

6 691 Inlägg
19 oktober 2012
Kan vara dåliga sprida..Kör bilen varm sen låt den stå över natten, lossa spridarna och kolla om någon är kletig.

De/Dem

337 Inlägg
19 oktober 2012
Kan vara bränslefilter smile

6 740 Inlägg
19 oktober 2012
lyssna om du hör ett klick från spjällägesgivaren. öppna huven rör lite på gasen från motorrumet med avstängd motor, då ska man höra ett klick precis när man börjat dra lite på gasen tongue Dålig som fan på att förklara men hoppas du förstår wink
Senast redigerat av Henkix (19 oktober 2012)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

103 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Kan vara dåliga sprida..Kör bilen varm sen låt den stå över natten, lossa spridarna och kolla om någon är kletig.

Ska kolla detta smile

Eric91 skrev:
Kan vara bränslefilter

Då skulle den väl gå dåligt vid gaspådrag också?

Henkix skrev:
lyssna om du hör ett klick från spjällägesgivaren. öppna huven rör lite på gasen från motorrumet med avstängd motor, då ska man höra ett klick precis när man börjat dra lite på gasen  Dålig som fan på att förklara men hoppas du förstår

Ska kolla detta också! Tack smile

876 Inlägg
20 oktober 2012
byt tändstift

103 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Rayya skrev:
byt tändstift

Som jag skrev i första inlägget så har jag redan bytt alla tändstift plus tändkablarna wink

876 Inlägg
20 oktober 2012
Biltema stift?kablar?

kollat rotor och f-lock?

337 Inlägg
20 oktober 2012
På min volvo 740 så var bränsle filtret dåligt och det kändes bara av vid låg fart. Ej när man körde på motorväg m.m

Sök